  • 11. Data: 2009-09-01 20:15:22
    Temat: Re: GWC pod posadzka piwnicy
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h7jvf0$kc0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > chcesz ryzykować zamarźnięciem ścieków w rurze kanalizacyjnej w czsie
    > mrozu?:O)

    Jaja sobie robisz. Ścieki aby zamarzły w rurze to musiały by w niej stać a
    one płyną. Dodatkowo są ciepłe, dodatkowo są z "dodatkami" utrudniajacymi
    zamarzanie;))

    Nie pisz bzdur Gargamelu/Gargomelu/Papo Smerfie.

    Kris

  • 12. Data: 2009-09-01 20:45:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Kris" napisał:
    > Jaja sobie robisz. Ścieki aby zamarzły w rurze to musiały by w niej stać a
    > one płyną. Dodatkowo są ciepłe, dodatkowo są z "dodatkami" utrudniajacymi
    > zamarzanie;))

    jaja to sobie robię sadzona na śniadanie:O)
    po pierwsze ścieki nie płyną ciągle, a GVC działa ciągle, więc jeśli oziębi
    rurę kanalizacyjną to po przepłynięciu dawki ścieków zamarżnie ich warstwa i
    tak aż do zamarżniecia całego przekroju i pęknięca rury!:O(

    > Nie pisz bzdur Gargamelu/Gargomelu/Papo Smerfie.

    jeszcze sierotka marysia i BoB budowniczy, kuźwa, plonkownica ci nie działa
    czy wywiad szfankuje?:O)

  • 13. Data: 2009-09-02 15:04:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    zbooY pisze:
    > ok, to mowimy zimą i prawie jestem przekonany do wersji bezprzeponowej
    > tylko na czym ustabilizuje posadzke na ok 20m2?
    Nie wiem jaką tam normę nacisku na m^2 potrzebujesz, ale ~500kg/m to
    raczej bez problemu uzyskasz. W temacie gotowych gwc bezprzeponowych
    polecam firmę ProVent, mają gotowe profile i technologie do kładzenia w
    grunt (Opole, robią też rekuperatory, wygooglujesz)

    > a latem - czy ziemia "wciągnie" ciepło?
    Jak najbardziej. Łatwiej wręcz "wciskać" ciepło (tzn oddawać je z
    powietrza) do wilgotnego gruntu, bo oddawana energia parowania wody
    (nawilżania powietrza przechodzącego przez gwc) znacznie obniża
    temperaturę złoża. Efekt taki sam, jak owinięcie mokrym ręcznikiem
    butelki, na słońcu, energia pobierana z otoczenia przez parującą wodę
    ochłodzi tą butelkę poniżej temperatury otoczenia.

    > zreszta cala piwnica latem jeste jednym wielkim GWC i mozna tloczyc
    Pod warunkiem że nie zaczniesz piwnicznego powietrza wymieniać ciągle.
    Izolacja z gruntem jest zbyt dobra, szybko się "rozładuje" taki gwc, w
    którym trzyma energię tylko powietrze zgromadzone w nim, i trochę ścian
    dobrze izolowanych od świata.

    Co do rury kanalizacyjnej - radziłbym ci jej unikać jak ognia, osłonić
    folią, zasypać dokładnie itd. a nawet zrobić jakieś odpowietrzenie spod
    tej folii przykrywającej rurę. Będzie generowała smród i gaz w glebie,
    bo szczelna to zapewne nie jest. Jeśli zrobisz gwc bezprzeponowy - może
    śmierdzieć...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173