  • 1. Data: 2010-05-17 18:12:34
    Temat: Gaz w gore, shit..
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    http://finanse.wp.pl/kat,58434,title,Czeka-nas-podwy
    zka-cen-gazu,wid,12276540,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2010-05-17 19:26:03
    Temat: Re: Gaz w gore, shit..
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 17 Maj, 20:12, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > http://finanse.wp.pl/kat,58434,title,Czeka-nas-podwy
    zka-cen-gazu,wid,...

    no to ppowodzenia, wegiel w gore rowniez.
    trzeba znowu jakas optymalizacje w domu wprowadzic.

  • 3. Data: 2010-05-17 20:59:29
    Od: "Jan Werbinski" <j...@t...bez.mai.la>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    zka-cen-gazu,wid,...

    > no to ppowodzenia, wegiel w gore rowniez.
    > trzeba znowu jakas optymalizacje w domu wprowadzic.

    Ostatnia zime grzalem klimatyzatorem. Tylko przez 7-10 dni temperatura byla
    nizsza niz -15 i wtedy grzejniki olejowe - w nastepna zime zamiast olejaków
    beda piece akumulacyjne.
    Czysto. Niskie koszty inwestycyjne.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 4. Data: 2010-05-17 22:16:59
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.mai.la> napisal w wiadomosci

    > Ostatnia zime grzalem klimatyzatorem. Tylko przez 7-10 dni temperatura
    > byla nizsza niz -15 i wtedy grzejniki olejowe - w nastepna zime zamiast
    > olejaków beda piece akumulacyjne.
    > Czysto. Niskie koszty inwestycyjne.

    No nie wiem czy niskie koszty inwestycyjne i czy niskie koszty
    eksploatacyjne. Takie piece tanie nie sa, zajmuja sporo miejsca i pradu tez
    troche zezra. Dla gazu to chyba zadna konkurencja, beda nas solic z kazdej
    strony nie ma co.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-05-18 00:00:05
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > eksploatacyjne. Takie piece tanie nie sa, zajmuja sporo miejsca i pradu
    > tez troche zezra. Dla gazu to chyba zadna konkurencja, beda nas solic z

    Piece kupiłem okazyjnie. Jeden około roczny Stiebel wart 3000 zł za około
    1200, drugi fabrycznie nowy Inproel wart 3000 za 900, a trzeci
    kilkunastoletni dostałem za darmo. Zamontuję sam. Instalację zrobiłem
    wcześniej przy okazji remontu.

    Inproel płaski ma 16 cm, czyli tyle co grzejnik i wisi na ścianie. Prądu żre
    25 groszy za kWh przy 100% sprawności. Dla porównania gaz to ok 20 groszy
    przy mniejszej sprawności i wyższych o 20-30 tys (w moim przypadku) koszcie
    inwestycyjnym.

    1kWh ciepła pozyskana w II taryfie z mojego klimatyzatora o sprawności COP
    1:4 kosztuje mnie 6 groszy (sześć groszy), czyli ponad trzykrotnie taniej od
    gazu. Oczywiście zakładając, że przez 4-5 lat się nie zepsuje, bo wtedy
    koszty biorą w łeb.

    Kto da mniej za 1 kWh ciepła? Ja daję 6 groszy przy koszcie inwestycyjnym
    130 zł/m2 i całkowitej automatyce.

  • 6. Data: 2010-05-18 07:02:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > http://finanse.wp.pl/kat,58434,title,Czeka-nas-podwy
    zka-cen-gazu,wid,12276540,wiadomosc.html

    Temat to czysta prawda :)
    gaz idzie (unosi się) w górę i trzeba to wykorzystać.
    Trzeba gromadzić shit w szambie, wtedy gaz pójdzie w górę i zgromadzi się w
    zbiorniku i będzie go pod dostatkiem..... ;)
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-05-18 08:31:42
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1200, drugi fabrycznie nowy Inproel wart 3000 za 900, a trzeci
    > kilkunastoletni dostałem za darmo. Zamontuję sam. Instalację zrobiłem

    Dla Ciebie wyszlo taniej, ale kupujac piece po 3000 to tak tanio juz nie
    wychodzi, powiedzmy porownywalnie w pewnych sytuacjach w innych drozej.

> [...]
    > żre 25 groszy za kWh przy 100% sprawności. Dla porównania gaz to ok 20
    > groszy przy mniejszej sprawności i wyższych o 20-30 tys (w moim przypadku)

    Gaz u mnie bez abonamentu z oplatami stalymi i przesylowymi kosztuje
    1,55zl/m^3. Z 1m^3 gazu uzyskujemy ok. 8,5kWh czyli z abonamentem gaz
    kosztuje podobnie a czasami pewnie wiecej jak prad z tym ze przy kondensacji
    sprawnosc bedzie zblizona. Koszt przylacza 20-30 tys. to rzeczywiscie cena
    zaporowa Z drugiej strony to ciagle druga taryfa a za pierwsza placisz
    wiecej. Nie wiem na ile to zmienia koszty, ale ja obiadu w nocy nie gotuje,
    niewolnikiem zmywarki, odkurzacza i pralki tez nie jestem. No nie wiem jak
    to sumarycznie wyjdzie...

> [...]
    > od gazu. Oczywiście zakładając, że przez 4-5 lat się nie zepsuje, bo wtedy

    Wszystko sie moze zepsuc.
    > Kto da mniej za 1 kWh ciepła? Ja daję 6 groszy przy koszcie inwestycyjnym
    > 130 zł/m2 i całkowitej automatyce.

    Jednak kosztowy optymizm pewnie pryska po przekroczeniu -5 w pierwszej
    taryfie.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-05-18 08:42:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Dla Ciebie wyszlo taniej, ale kupujac piece po 3000 to tak tanio juz nie
    > wychodzi, powiedzmy porownywalnie w pewnych sytuacjach w innych drozej.

    Jest mnóstwo okazji.

> [...]
    > w nocy nie gotuje, niewolnikiem zmywarki, odkurzacza i pralki tez nie
    > jestem. No nie wiem jak to sumarycznie wyjdzie...

    Zmywarka, pralka i ogrzewanie wody daje się zaprogramować i nie trzeba przy
    tym stać. Odkurzacz bierze pomijalnie małą ilość energii.

    > Jednak kosztowy optymizm pewnie pryska po przekroczeniu -5 w pierwszej
    > taryfie.

    Klima grzeje do -15, a do -10 grzeje "bez wysiłku" i natychmiast. Przez zimę
    temperatura średnio wynosiła -5, wahała się do -10. Poniżej -10 była krócej
    niż półtora tygodnia. Rekord to -27. Monitorowałem temperatury stacją pogody
    i mam dokładny wykres z całej zimy.
    ZTCW w centralnej Polsce, górach lub Mazurach temperatury są znacznie
    niższe. Na zachodzie jest cieplej. Prawie jak Kalifornia. ;)

    Eksperymentowałem z ogrzewaniem tylko w czasie drugiej taryfy i rezultaty
    były bardzo dobre. Duża bezwładność cieplna pomieszczenia bardzo się
    przydała.

  • 9. Data: 2010-05-18 11:03:38
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Trzeba gromadzić shit w szambie, wtedy gaz pójdzie w górę i zgromadzi się w
    > zbiorniku i będzie go pod dostatkiem..... ;)

    Napisali przeciez ze nieznacznie, to moze tak nawet niezauwazalnie.
    Nawet nie bedziemy wiedzieli kiedy to zrobia i jak. Tak tyciu, tyciu.
    Zeby nam sie w glowach nie poprzewracalo.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 10. Data: 2010-05-18 11:17:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    >
    > Klima grzeje do -15, a do -10 grzeje "bez wysiłku" i natychmiast.
    > Przez zimę temperatura średnio wynosiła -5, wahała się do -10.

    a sprawdzałęś jaki masz cop dla -15 (cop uśredniony uwzględniajacy
    odmrażanie parownika) ?