  • 1. Data: 2010-05-17 16:42:00
    Temat: Schody skończone - czym pomalować
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dzięki uzyskanym tu poradom skończyłem wreszcie schody. Teraz mam dylemat
    czym je pomalować. Chcę pokryć je czymś co zmieni kolor ale będzie
    transparentne, żeby przebijała rzeźba drewna. Poza tym ostateczna warstwa ma
    być trwała na ścieranie.

    Praktykuje się malowanie jakimś penetrującym kolorem pod lakier czy od razu
    maluje się lakierobejcą, czy w ogóle są takie do schodów? Jak potem wygląda
    sprawa ewentualnych poprawek w razie jak się coś uszkodzi?

    P.S.
    Nie sądziłem, że frezarka do drewna jest taka przydatna.

  • 2. Data: 2010-05-17 19:23:47
    Temat: Re: Schody skończone - czym pomalować
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Mon, 17 May 2010 18:42:00 +0200, PC napisał(a):

> [...]
    > czym je pomalować. Chcę pokryć je czymś co zmieni kolor ale będzie
    > transparentne, żeby przebijała rzeźba drewna. Poza tym ostateczna warstwa ma

    Polecam olejowanie.

    P.S. Rysunek, nie "rzeźba" drewna.

    --
    ŁC
    Idiota - osoba inteligentna w sposób alternatywny

  • 3. Data: 2010-05-17 21:33:44
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >

    > P.S.
    > Nie sądziłem, że frezarka do drewna jest taka przydatna.

    Odradzam barwienie drewna na schodach. Mnie się marzyły ciemne schody.
    Niestety, merbau w DHL kosztował 4600zł a znajomy stolarz zaproponował mi
    jesion za 1800zł. Odpuściłem merbau i postanowiłem podbarwić jesion na
    ciemno. Po czym pogadałem z kolegą, który ma akurat ciemną jesionową deskę w
    progu drzwi. Po 5-7 latach użytkowania, lakier się wytarł i zaczęło wyłazić
    białe drewno (jesion jest bardzo jasny). To mnie skutecznie wyleczyło z
    ciemnych schodów :) Kolega ma drzwi niebylejakie - sosnowe, fornirowane,
    2500zł za sztukę z ościeżnicą. Sądzę zatem, że deska była solidnie wykonana
    :)
    Zatem jeśli nie chcesz miec za parę lat wytartych, białych nosków schodów,
    nie barw drewna :)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-05-18 06:15:22
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Nic nie jest wieczne a dom nie muzeum. Jak się schody zniszczą to wymienię
    albo pomaluję olejną ;-)

    Tych otarć nie można ponownie pomalować na kolor schodów?

    PC

  • 5. Data: 2010-05-18 06:25:14
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Jeżeli chodzi się często w butach to tak. No i jeżeli kiepski lakier to
    > też tak.
    > W przeciwnym razie nie ma przeciwwskazań do bejcowania.

    No właśnie. Czyli tradycyjnie bejca a na to lakier (ze 3 warstwy)?

    PC

  • 6. Data: 2010-05-18 07:14:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek"

> [...]

    tak.
    W przeciwnym razie nie ma przeciwwskazań do bejcowania.

    Robert

  • 7. Data: 2010-05-18 16:43:02
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 18 Maj, 08:25, "PC" <l...@w...pl> wrote:

    > No właśnie. Czyli tradycyjnie bejca a na to lakier (ze 3 warstwy)?
    >
    > PC

    tak.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 8. Data: 2010-05-18 16:44:33
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 18 Maj, 08:15, "PC" <l...@w...pl> wrote:
    > Nic nie jest wieczne a dom nie muzeum. Jak się schody zniszczą to wymienię
    > albo pomaluję olejną ;-)
    >
    > Tych otarć nie można ponownie pomalować na kolor schodów?

    mozna.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl