  • 11. Data: 2013-11-20 10:05:02
    Temat: Re: Gazoport, gaz, amerykusy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Gazoport ma być niby gotowy w 2015. Ceny gazu u amerykusów
    > spadły drastycznie, czy ktoś się orientuje czy ten gazoport
    > będzie służył do importu od nich, czy raczej skądinąd?

    Od tego kto sprzeda taniej. Na rynkach międzynarodowych jest spora nadpodaż
    więc ceny spadają. Zarówno Arabowie jak i Rosjanie już obniżyli swoje ceny
    bo nikt nie chciał od nich kupować tylko od Amerykanów.

    > No i jak się będą przedstawiać ceny gazu w Polszcze?

    Zależy kto będzie u władzy. Tani gaz nie jest na rękę związkowcom (zarówno z
    prawej jak i z lewej strony) bo uderza w górnictwo. Już teraz z roku na rok
    spada opłacalność grzania eko-groszkiem, a jak gaz stanieje lub węgiel
    zdrożeje to przy węglu zostaną już tylko ci co nie maja gazu.

    Duga sprawa to cena energii elektrycznej - tani gaz to tani prąd z
    elektrowni gazowych. Dodatkowo takie elektrownie są znacznie tańsze w
    produkcji i eksploatacji niż węglowe i nie trują, ale znowu odbierają pracę
    górnikom.

    W wariant amerykański czyli czterokrotny spadek cen nie wierzę.
    Optymistycznie można założyć że ceny gazu spadną o połowę a ceny energii o
    jedną czwartą, ale to w perspektywie 10 lat. Realnie to pewnie będzie 25% i
    10%. O tym że szykują się spadki cen wiedza już sprzedawcy bo proponują nowe
    umowy z gwarancją ceny pod warunkiem że to będzie obecna cena lub minimalnie
    niższa. Gdyby nie spodziewali się obniżek to nie proponowaliby takich umów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-11-20 10:26:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > rok spada opłacalność grzania eko-groszkiem, a jak gaz stanieje lub węgiel
    > zdrożeje to przy węglu zostaną już tylko ci co nie maja gazu.

    ergie, niby mądrze gadasz, tak ekonomicznie ale weź troche otwórz oczy i
    zainteresuj sie polityką. Tani gaz jest nie na rekę przede wszystkim rosji
    ze wszystkimi tego implikacjami.

    b.

  • 13. Data: 2013-11-20 10:55:33
    Od: r...@g...com

    Jak cena gazu spadnie, to pewnie podwyższą opłatę abonamentową, opłatę stałą, opłatę
    za licznik, opłatę za obecność przyłącza, opłatę za stan gotowości, itp.

  • 14. Data: 2013-11-20 11:04:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 10:55:33 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > Jak cena gazu spadnie, to pewnie podwyższą opłatę abonamentową, opłatę stałą,
    >opłatę za licznik, opłatę za obecność przyłącza, opłatę za stan gotowości, itp.
    Ot to.

  • 15. Data: 2013-11-20 11:19:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-20 10:55, r...@g...com pisze:
    > Jak cena gazu spadnie, to pewnie podwyższą opłatę abonamentową, opłatę stałą,
    opłatę za licznik, opłatę za obecność przyłącza, opłatę za stan gotowości, itp.

    To wtedy zamiast wymiany kotla gazowego podlaczy sie PC i podziekuje
    pgnig za wspolprace.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2013-11-20 11:27:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-20 10:55, r...@g...com wrote:
    > Jak cena gazu spadnie, to pewnie podwyższą opłatę abonamentową, opłatę stałą,
    opłatę za licznik, opłatę za obecność przyłącza, opłatę za stan gotowości, itp.

    Ergie słusznie prawi - zależy kto będzie u władzy bo jeśli czerwoni jak
    dziś to brak konkurencji sprawi właśnie, że PGNiG będzie latać dziury
    zwiększonymi opłatami stałymi.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 17. Data: 2013-11-20 12:16:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Nov 2013 14:23:17 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > To niech kontroluje i za to płaci. Kontrola na obcym terytorium jest
    > chuja warta. Zawsze może ktoś przypadkowo przyjebać koparką albo
    > niezidentyfikowani terroryści bombę podłożyć. To że nie kontrolują nie
    > powinno mieć wpływu na to że Niemcy kupują taniej.

    to ich zmuś. Tylko jak? Może jeszcze Rosji wojnę wypowiemy?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2013-11-20 12:19:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    >Może jeszcze Rosji wojnę wypowiemy?

    ooo, lemingoza zaawansowana :-)

    b.

  • 19. Data: 2013-11-20 14:29:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Tuesday, November 19, 2013 6:54:48 PM UTC+1, k...@g...com wrote:
    >Prąd w Polsce w elektrowni kosztuje mniej niż 10 groszy za kilowatogodzinę.

    Na pewno nie, cena za MWh to jakieś 170-200 zeta.

    L.

  • 20. Data: 2013-11-20 15:45:43
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 listopada 2013 14:29:19 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Na pewno nie, cena za MWh to jakieś 170-200 zeta.
    >

    > L.

    Na jakimś programie ekonomicznym leci na dole pasek z cenami. Niedawno przypadkowo
    trafiłem na ceny prądu na giełdach. Poniżej 10 groszy za 1kWh tam wychodziło. A jeśli
    by było 18,5 grosza za kilowatogodzinę. Elektrownie zbudowane w komunie za wspólne
    pieniądze. Linie energetyczne też. Nie widzę uzasadnienia żeby u odbiorcy ta sama
    kilowatogodzina kosztowała 3 razy drożej. Gaz mogę zrozumieć. Co kawałek pompy, ale
    prąd to tak sam z siebie płynie jak ma po czym. Akurat w Polsce ma i do tego darmo
    płynie bo linie energetyczne dawno zamortyzowane. Tak przy okazji. Policz ile rocznie
    zarabia Elektrownia Bełchatów jak by miała czystego zysku 0,01 zł na
    kilowatogodzinie. No dobra. Pół grosza przyjmij że ma. Jak policzysz to pójdziesz
    kupić karabin żeby rozpierdolić takiego co w tv powie że prąd musi być droższy bo na
    inwestycje potrzebne pieniądze.