  • 1. Data: 2013-11-19 20:59:47
    Temat: Żarówka LED
    Od: k...@g...com

    Kupiłem pierwszą żarówkę LED. W Castoramie w promocji są. 5W 230V. Stać mnie bo od
    pół roku palę papierosa na baterię i mam nawis inflacyjny. Podchodziłem sceptycznie
    do takich żarówek. Jestem mile zaskoczony. Świeci lepiej niż tradycyjna czterdziestka
    i trochę gorzej niż sześćdziesiątka. Światło miłe dla oka. Kolory w porządku. Jak by
    jeszcze te deklarowane 30000 godzin chciała świecić to było by świetnie.

  • 2. Data: 2013-11-19 21:43:12
    Temat: Re: Żarówka LED
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 20:59:47 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    jeszcze te deklarowane 30000 godzin chciała świecić to było by świetnie.

    Po ile? W biedronie byly ostatnio po 12 pln. Chcialem kupic i sprawdzic
    bo wygladaly calkiem sensownie z zewnatrz ale cos kurde nie moglem sie
    przekonac, mam uraz po pierwszych testach LEDow 2-3 lata temu ktore
    dawaly typowo "trupie" swiatlo (mimo ze barwa byla niby biala - ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-11-19 21:50:58
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-11-19 21:43, Adam pisze:
> [...]
    > przekonac, mam uraz po pierwszych testach LEDow 2-3 lata temu ktore
    > dawaly typowo "trupie" swiatlo (mimo ze barwa byla niby biala - ciepla :)

    W Bricomannie dwupak 4W cieplobiala na GU-10 za 26,9 pln

  • 4. Data: 2013-11-19 22:43:23
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 21:43:12 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > przekonac, mam uraz po pierwszych testach LEDow 2-3 lata temu ktore
    >
    > dawaly typowo "trupie" swiatlo (mimo ze barwa byla niby biala - ciepla :)

    22 zyle. Też miałem podobne obawy. Zaryzykowałem. W razie nietrafionego zakupu
    wsadził bym ją do korytarza. Tam się świeci przez całą dobę i mi wisi że trupio bym
    wyglądał bo lusterka nie ma. Jutro jak będę przejeżdżał obok sklepu to nabędę drogą
    kupna, bo podpierdolić pewno się nie da, jeszcze jedną sztukę. Wychodzi że w miarę
    jak będą się wykańczały świetlówki trzeba przechodzić na LEDy. Zastąpiłem tą ledówką
    świetlówkę o mocy chyba 12W. Rożnicy nikt z domowników nie zauważył. Ledówka to Mini
    Classic Led 40/5W/E27. 420 lumenów

  • 5. Data: 2013-11-19 22:47:40
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-11-19 20:59, k...@g...com pisze:
> [...]
    jeszcze te deklarowane 30000 godzin chciała świecić to było by świetnie.

    To takie bandyckie zagrywki, prądu owszem nie żre, kosztuje 2-3 dychy i
    ok, gdyby nie to, że w przypadku świetlówek kompaktowych h.je strzelał
    po paru miesiącach. Różnych firm.
    No i ciekawostka- niektóre grzeją się okrutnie, zwłaszcza u nasady
    rurek. To ciepło na pewno nie jest za free

  • 6. Data: 2013-11-19 23:29:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Jak by jeszcze te deklarowane 30000 godzin chciała świecić to było by
    >świetnie.

    kolega kupił kilka ledówek z dwóch różnych firm - kilka zarówek jednej z
    firm padły po jakis 2 latach, pozostałe nadal swiecą. Cos czuje ze bedzie
    jak zwykle...

    b.

  • 7. Data: 2013-11-19 23:32:48
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 22:47:40 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

> [...]
    >
    > po paru miesiącach. Różnych firm.
    >
    > No i ciekawostka- niektóre grzeją się okrutnie, zwłaszcza u nasady
    >
    > rurek. To ciepło na pewno nie jest za free

    To ciepło jest wliczone w moc. Ledowka grzeje się o wiele mniej dlatego zamiast 12W
    5W ciągnie. Z tych 5W pewno ze 2 waty idą na ciepło. W łazience miałem 3 świetlówki
    kompaktowe podłączone pod czujnik ruchu. Częste włączanie i wyłączanie nigdy żadnym
    świetlówkom nie służyło. Teraz mam dwie świetlówki i ledówkę. Zobaczę co z tego
    będzie. Miłe jest to że ledówka od razu świeci pełnym światłem a nie przez chwilę się
    zastanawia.

  • 8. Data: 2013-11-19 23:53:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

> [...]
    > nie moglem sie przekonac, mam uraz po pierwszych testach LEDow 2-3
    > lata temu ktore dawaly typowo "trupie" swiatlo

    Te bardzo ładnie świecą. Po 20zł w kerfurze.

    http://piterpro.private.pl/led_01.jpg
    http://piterpro.private.pl/led_02.jpg

    W Praktiker widziałem dziś wersję 10W po 30zł

    --
    Piter

  • 9. Data: 2013-11-20 00:08:50
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 23:53:38 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

> [...]
    >

    > http://piterpro.private.pl/led_01.jpg
    >
    > http://piterpro.private.pl/led_02.jpg
    >

    > W Praktiker widziałem dziś wersję 10W po 30zł

    Wychodzi ze wycofanie żarówek było dobrym posunięciem. Alternatywne źródła światła
    się rozwinęły i mają coraz lepsze parametry.

  • 10. Data: 2013-11-20 08:53:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 listopada 2013 00:08:50 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Wychodzi ze wycofanie żarówek było dobrym posunięciem. Alternatywne źródła
    > światła się rozwinęły i mają coraz lepsze parametry.

    A tam sie rozwinęły.
    Jasność dalej jest goowniana. Szczegolnie w porównaniu do solidnej 100W żarówki.
    W porównaniu do świetlówek też.
    Pogadamy jak będzie wiadomo ile takie wynalazki żyją.
    Bo sens jest tylko wtedy jak ledówki żyją długo, świecą mocno i mają sensowną
    reprodukcję kolorów.
    Cieszenie się z tego że ledówka kosztuje 5-10x więcej niż żarówka i świeci gorzej
    jest smieszne.

    Jam jest gadzeciarz. Ale ledówki omijam bo szanuje swój czas i pieniądze. Oczy też.