  • 11. Data: 2020-08-08 23:10:51
    Temat: Re: Historyczna pralka automatyczna
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > A czego Ci jeszcze potrzeba?

    No nie wiem, najlepiej dobrego zdjęcia, nazwy, potwierdzenia że czeska a
    nie włoska. Muszę dbać o dobre imię mojej pamięci. ;)

    Ewa

  • 12. Data: 2020-08-08 23:46:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > No nie wiem, najlepiej dobrego zdjęcia, nazwy, potwierdzenia że czeska
    > a nie włoska. Muszę dbać o dobre imię mojej pamięci. ;)

    No więc najprawdopodoniej jednak nie czeska, jeno słowacka. Tatramat.
    Obecnie STIEBEL ELTRON Slovakia, s.r.o. ul. Hlavná 1, 058 01 Poprad.
    Tutaj nieco nowsze wykonanie, Tatramat 245.2, ładowana od góry, ale
    sam przedni panel konstrukcyjnie bardzo podobny.

    https://www.retromania.sk/media/k2/galleries/217/tat
    ramat-245.2--1982-_2.jpg

    Można poguglac po obrazkach tym tatramatem -- widzę sporo różnych fotek.
    Pralka po czesku to "pračka", jakby co.

    Jarek

    --
    Kdybych měl peněz | dvoukolák vzal bych
    jak má pan Rotschild | do masny skočil

  • 13. Data: 2020-08-09 09:13:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No więc najprawdopodoniej jednak nie czeska, jeno słowacka. Tatramat.

    Tatramat to na pewno nie, bo taką miałem - wprawdzie pod koniec lat
    osiemdziesiątych -
    i miała inne guziki ale też nie sądzę, żeby design się wtedy zmieniał co
    trzy lata.

  • 14. Data: 2020-08-09 12:38:27
    Od: e...@g...com

    Pralka w Pekao? Hmmmm.

  • 15. Data: 2020-08-09 13:13:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    cef napisał:

    > Tatramat to na pewno nie, bo taką miałem - wprawdzie pod koniec lat
    > osiemdziesiątych - i miała inne guziki ale też nie sądzę, żeby design
    > się wtedy zmieniał co trzy lata.

    Racja -- ta pralka ze zdjęcia, to jednak Polar Luna 385A:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Polar_Luna_385A.j
    pg
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pralki_Polar

    Jedno się nie zgadza - piszą, że ten wynalazek produkowali
    od roku 1986, a miały być "wczesne lata osiemdziesiąte".

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-08-09 14:28:22
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    ramat-245.2--1982-_2.jpg

    > Można poguglac po obrazkach tym tatramatem -- widzę sporo różnych fotek.

    To jednak nie ta pralka, ale Twój post naprowadził mnie na właściwą.

    Jednak nie miała dwóch pokręteł i miała nazwę, ale jak tylko ją
    zobaczyłam na tym filmie, to pamięć zaskoczyła. Nawet naklejka
    informująca o otwieraniu drzwiczek była ta sama.

    Tamat 500 bawełna 90:

    https://www.youtube.com/watch?v=Xyz1Ccmn3u8

    W necie wyłącznie filmiki na YT, żadnych informacji o producencie. Ale
    wygląda mi to na jakąś skróconą nazwę od Tatramat, więc może i produkcja
    ta sama?

    Ewa

  • 17. Data: 2020-08-09 14:48:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    >
    > W necie wyłącznie filmiki na YT, żadnych informacji o producencie.
    > Ale wygląda mi to na jakąś skróconą nazwę od Tatramat, więc może

    W necie jest dużo informacji na jej temat, łącznie ze zdjęciem
    tabliczki znamionowej:

    https://st-lento.pl/adpics/large/12_2018/27/9149c6_d
    o-pralka-beben-krzyzak-kondensator-tamat-500-tatrama
    t-popra-zdjecia.jpg

    Jak najbardziej Tatramat národní podnik Poprad, typ "TAMAT 500".

    Da się ściągnąć nawet instrukcję obsługi w PDF.

    Ja wcześniej też zasugerowałem się w poszukiwaniach tymi dwoma
    pokrętłami. Ale taką pralkę to ja dobrze kojarzę -- nawet widziałem
    ją niedawno u kogoś w domu letniskowym, w dobrym zdrowiu przebywała
    tam na emeryturze.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-08-09 15:12:48
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    t-popra-zdjecia.jpg

    > Jak najbardziej Tatramat národní podnik Poprad, typ "TAMAT 500".

    No, jak ktoś potrafi szukać! Dzięki. Jak u mnie wskoczył ten YT, to już
    nic więcej się nie chciało wyszukiwać.

    Ale roku produkcji nie umiem tam wyczytać. Może w tej instrukcji w PDF
    będzie.

> [...]
    > pokrętłami. Ale taką pralkę to ja dobrze kojarzę -- nawet widziałem
    > ją niedawno u kogoś w domu letniskowym, w dobrym zdrowiu przebywała

    Nasza też długo działała. Ale skakała po całym mieszkaniu przy
    wirowaniu. Poza tym w pewnym momencie swojego żywota została oklejona
    pod kolor mebli, stąd trochę zatarł mi się w pamięci jej wygląd.

    Ewa

  • 19. Data: 2020-08-09 16:01:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > No, jak ktoś potrafi szukać! Dzięki.
    [...]
    > Ale roku produkcji nie umiem tam wyczytać.

    Ależ proszę bardzo:

    https://bombara.estranky.sk/fotoalbum/tatramat-_popr
    ad_/tamat-500-_1983---1984_/

    Zakres lat produkcji jest już w linku. W środku zdjęcia
    kart instrukcji obsługi (polskiej, żeby było ciekawiej).

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2020-08-09 16:46:07
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    >
    > Zakres lat produkcji jest już w linku. W środku zdjęcia
    > kart instrukcji obsługi (polskiej, żeby było ciekawiej).

    Super! A więc dobrze pamiętałam okres, w którym pralka się w domu pojawiła.

    Ewa