  • 1. Data: 2019-03-12 08:22:40
    Temat: Huśtawka Ogrodowa (Nie Tylko dla Dziecka) - DIY
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    Jak widzicie taki projekt?
    https://www.houseloves.com/blog/2016/7/12/hustawka-o
    grodowa-dla-dziecka

    Przekroje materiałów chyba też jest OK. Wygląda na bardzo prostą do
    realizacji.

    --
    GreDi

  • 2. Data: 2019-03-12 09:37:31
    Temat: Re: Huśtawka Ogrodowa (Nie Tylko dla Dziecka) - DIY
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 08:22:42 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
> [...]
    grodowa-dla-dziecka

    > Przekroje materiałów chyba też jest OK. Wygląda na bardzo prostą do

    jako element dekoracji ogrodu jest ok. Jako huśtawka - bardzo słaba.

    b.

  • 3. Data: 2019-03-12 09:40:29
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Przekroje materiałów chyba też jest OK. Wygląda na bardzo prostą do
    > realizacji.
    Obejrzałem, i bardzo ładnie wygląda.Tylko warto ogrodzić, żeby żaden dzieciak na niej
    nie bujał. Dlaczego? Ponieważ albowiem przy huśtaniu działają siły zginające i może
    się słupek pionowy złamać (przeważnie przy gruncie) albo - jeśli słupek będzie zbyt
    słabo wkopany- będzie się bujał.
    A jak będzie wkopany, to będzie gnił.
    Znacznie lepsze i bezpieczniejsze są huśtawki ze słupkami podwójnymi w kształcie
    litery X lub A . Takie nawet nie muszą być wkopywane, jeśli mają poprzeczkę poziomą
    blisko gruntu.Ale są dużo droższe.
    Ale jak się dzieciak połamie, to dorosłego nic nie boli.Przeważnie.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2019-03-12 11:03:13
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 12.03.2019 09:40, abomito wrote:
> [...]
    blisko gruntu.Ale są dużo droższe.
    > Ale jak się dzieciak połamie, to dorosłego nic nie boli.Przeważnie.

    Też takie miałem odczucie. Ale 9x9 to dosyć grupo.
    Mnie trochę bolą skosy, bo chciał bym zachować 2,5m, żeby było kawałek
    wahadła. Zobaczę czy w lokalnych składach mają 9x9x400 W tedy mogę
    pochylić na 2.5m. Taki skos będzie OK?

    --
    GreDi

  • 5. Data: 2019-03-12 11:33:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > wahadła. Zobaczę czy w lokalnych składach mają 9x9x400 W tedy mogę
    > pochylić na 2.5m. Taki skos będzie OK?
    Ja kupiłem stemple 3,5 metra.Poprzeczka przy gruncie ma 2,5 metra, ale gdybym dał 3
    metry byłoby jeszcze lepiej.Dzieciaki do 25-30 kg bujają się wspaniale. Ja jednak
    jakoś się wychylić poza słupki.
    Kiedyś zrobiłem huśtawkę z rurek 50mm. wysokości 350 cm.Jako odciągi dałem linki,
    każdy koniec był kotwiony w gruncie: druty z rzymskimi śrubami zalane po 2 taczki
    betonu.Bez ryzyka mogliśmy się bujać razem z żoną.

  • 6. Data: 2019-03-12 11:48:19
    Od: adam <a...@a...pl>

    Kurde, podejście jak do lotu w kosmos, a to tylko huśtawka.

  • 7. Data: 2019-03-12 12:20:56
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 12.03.2019 o 11:33, abomito pisze:

> [...]
    każdy koniec był kotwiony w gruncie: druty z rzymskimi śrubami zalane po 2 taczki
    betonu.Bez ryzyka mogliśmy się bujać razem z żoną.

    Z tymi dwiema taczkami betonu to przesada, wystarczy zakopać
    przewiercone trylinki z zamocowanymi prętami/szpilkami m10

  • 8. Data: 2019-03-12 21:02:04
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Z tymi dwiema taczkami betonu to przesada, wystarczy zakopać
    > przewiercone trylinki z zamocowanymi prętami/szpilkami m10

    Znaczy- dół trzeba wykopać zdobyć cztery trylinki, przewiercić...
    Miałem cement, żwir, drut- to co było prostsze?
    A spróbowałem najpierw na szpilkach- cztery kątowniki, niecały metr wbite w grunt.
    Bujaliśmy się z sąsiadem- on około setki, ja trochę lżejszy.Jak się rozbujaliśmy,
    szpilki się wygięły.A pamiętaj, że to była huśtawka 3 metry, więc i linki były
    konkretne, a musieliśmy sprawdzić przy pełnym obciążeniu. Póżniej, przy tych
    betonowych babkach bujaliśmy się jak dzieci!
    A jazda była niesamowita. Nikt takiej huśtawki nie miał!
    (więc zawsze było sporo dzieciaków z okolicy)