  • 1. Data: 2019-03-09 21:53:52
    Temat: Wiertarko-wkrętarka z udarem AEG BSB18C - warto?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam,

    Nie miałem jej w rękach i w sumie nie widziałem nigdzie w pobliżu aby
    była w sklepie stąd może ktoś ma do czynienia.

    Mam aktualnie zestaw AEG BSB18 STX-R.
    Ma nowe metalowe futerko (Milwauke, metalowe) i kupiłem niedawno nową
    baterię Li-Ion AEG L1840R 4Ah
    Niestety kończy się silnik bo czasami ma problem ruszyć, dziś to nawet
    fajnie ostro zadymił zanim ruszył, myślałem że to koniec. Do tego
    dochodzi pojawiające się i znikające bicie na wiertle. Myślałem że to
    futerko ale wymiana nie pomogła. Koszt silnika i gear-kit (o ile to on
    bije) mocno przekracza koszt nowej wiertarki z akcesoriami w walizce
    więc samo się rozumie dlaczego nie kupować.

    Tak więc mam nowy, raz ładowany, oryginalny AEG akumulator 4Ah L1840R
    Pro-Li, szybką ładowarkę ze starego zestawu która też Li-Ion obsługuje i
    raczej z tego względu patrzę w wymianę na AEG.

    Cena za zestaw BSB18C niecałe 700zł jest akceptowalna a parametry
    delikatnie lepsze. Nie wiem jak jego plastikowość w porównaniu z STX-R.

    Wiertarka do majsterkowania co jakiś czas, coś tam w domu, coś w
    ogródku, trochę w cegle, trochę w drewnie, czasami mieszadło do zaprawy
    w terenie się trafiało ;)

    Nada się?

    pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2019-03-10 16:26:25
    Temat: Re: Wiertarko-wkrętarka z udarem AEG BSB18C - warto?
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    >
    > Wiertarka do majsterkowania co jakiś czas, coś tam w domu, coś w
    > ogródku, trochę w cegle, trochę w drewnie, czasami mieszadło do zaprawy

    Akceptowalne parametry, powiadasz... Jak dla ciebie akceptowalnym
    parametrem jest suwliwe wrzeciono w wiertarce do wiercenia w metalu
    (suwliwe, bo udar, ze zdecydowanie powiększonymi luzami, bo suwliwe...),
    to w końcu są twoje pieniądze i będzie twoja zabawka.

    Ja zdecydowanie wolę wiertarki do metalu pozbawione tego pseudoudaru -
    kto raz miał porządną, obecnie głównie pneumatyczną, choć dawniej z
    bijnikiem pędzonym mechanicznie) wiertarkę udarową, ten bez stanu
    zagrożenia życia nie użyje "udarówki" z zębatką oddalającą korpus od
    wrzeciona.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2019-03-10 17:40:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-10 o 16:26, Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > bijnikiem pędzonym mechanicznie) wiertarkę udarową, ten bez stanu
    > zagrożenia życia nie użyje "udarówki" z zębatką oddalającą korpus od

    Mam pneumatyka SDS.

    Jak napisałem do delikatniejszego majsterkowania. Czasami przydaje się
    delikatny udar który nie spowoduje od razu wywalenia 10x większego płata
    z płyty keramzytobetonowej (twarda z wierzchu, kruche pod spodem) czy do
    delikatnie twardszego bloczka betonowego.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2019-03-24 19:16:01
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    > z płyty keramzytobetonowej (twarda z wierzchu, kruche pod spodem) czy do
    > delikatnie twardszego bloczka betonowego.

    Jak potrzebujesz delikatnego udaru - szczerze polecam Quick SDS.
    Zwykły SDS faktycznie przy wiertłach poniżej 10 mm ma za duże kopnięcie
    jak na niektóre materiały (beton z piasku i na dokładkę piasku...).
    Wiertarki małe, lekkie, delikatnie bijące - ale z bijnikiem, a nie z tą
    durną zębatką. Na dokładkę w QSDS poza wiertłami z trzpieniem QSDS można
    wkładać wszelaki osprzęt z sześciokątem 1/4" - czyli dowolne bity...

    --
    Darek