  • 1. Data: 2019-03-05 18:56:49
    Temat: Montaz okien polaciowych
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    W chwili obecnej deweloper buduje mi mieszkanie w zabudowie szeregowej.
    Oddanie za pol roku. Mieszkanie bedzie mialo poddasze nieuzytkowe (bez
    okien, bez docieplenia). W perspektywie moze 3 lat chcialbym tam zamontowac
    okna polaciowe.

    Z tego co udalo mi sie ustalic na montaz okien polaciowych niestety jest
    wymagane pozwolenie na budowe. Do zlozenia wniosku o pozwolenie na budowe
    trzeba dolaczyc m. in. "Oswiadczenie o prawie do dysponowania nieruchomoscia
    na cele budowlane".

    No i zaczyna sie. Grunt jak i dachy sa wlasnoscia wspolna 88osob. Wiec
    musialbym zebrac 88 zgod do tego oswiadczenia. Przerabane.

    Czy istnieje sposob zeby wykorzystac sytuacje, ze deweloper w tym momencie
    jest jedynym wlascicielem i jedyna strona z ktora moglbym sie dogadac (aby
    pozniej nie musiec sie dogadywac z 88 osobami) ?

    Czy mozna wpisac do aktu notarialnego przeniesienia wlasnosci wprost "zgode
    do dysponowania nieruchomoscia na cele budowlane" (w zakresie montazu okien
    polaciowych) ? Albo jakies oswiadczenie od dewelopera?

    Pzdr

  • 2. Data: 2019-03-05 19:35:40
    Temat: Re: Montaz okien polaciowych
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-05 o 18:56, miumiu pisze:
> [...]
    >
    > No i zaczyna sie. Grunt jak i dachy sa wlasnoscia wspolna 88osob. Wiec
    > musialbym zebrac 88 zgod do tego oswiadczenia. Przerabane.

    Z tego co piszesz będziesz miał udział we wspólnocie mieszkaniowej.
    Pomijam sens takiego tworu w przypadku zabudowy szeregowej, ale wtedy
    wystarczy na zebraniu wspólnoty przegłosować zgodę większością udziałów
    i wstawiacie okna.

    > Czy istnieje sposob zeby wykorzystac sytuacje, ze deweloper w tym momencie
    > jest jedynym wlascicielem i jedyna strona z ktora moglbym sie dogadac (aby
    > pozniej nie musiec sie dogadywac z 88 osobami) ?

    Idź i popytaj dewelopera, ale wszelkie prace budowlane/montażowe
    najlepiej robić na etapie budowy, tym bardziej że po zakończeniu budowy
    będziesz potrzebował nie tylko pozwolenia na wstawienie okien ale i na
    zmianę przeznaczenia pomieszczeń(czy jakoś tak się to nazywa).
    Instalację elektryczną też wypadałby od razu, na tym strychu, położyć.

    > Czy mozna wpisac do aktu notarialnego przeniesienia wlasnosci wprost "zgode
    > do dysponowania nieruchomoscia na cele budowlane" (w zakresie montazu okien
    > polaciowych) ? Albo jakies oswiadczenie od dewelopera?

    Ja to bym w ogóle nie bawił się w kupno domu/szeregowca bez kupna gruntu
    pod nim.

  • 3. Data: 2019-03-06 10:00:44
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Ja to bym w ogóle nie bawił się w kupno domu/szeregowca bez kupna gruntu
    > pod nim.

    No ale jakos tak wyszlo, nawet nie zwracalem na to uwagi. Rzeczywiscie
    raczej zamontuje te okna teraz na etapie budowy zeby sie pozniej nie palowac
    z nowym pozwoleniem na budowe.

    Pzdr