  • 1. Data: 2019-03-04 18:08:47
    Temat: Budowlany absurd w naszym pięknym kraju
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Właśnie WSA załatwiła konkurencję dla poczty, orzekając że paczkomaty
    są budowlami, za chwilę okaże się że są postawione nielegalnie,
    a że poczta ma je w planach ... pytanie czy nadgorliwy obywatel Łodzi
    tak tylko
    od siebie walczy z nimi bo mu zajeli część chodnika czy też jest przez
    kogoś "inspirowany" i to tylko pretekst.
    Oczywiście gdyby przepisy budowlane była jasne nie byłoby problemu ale
    jak zwykle
    jeden przepis można interpretować na wiele sposobów i robi się z tego draka,
    garaże blaszane mogą stać, bankomaty jeszcze mogą a paczkomaty też jak się
    uiści opłatę za nielegalne postawienie, to oczywiście moja prognoza,
    zobaczymy
    czym sie to skończy.

    https://www.money.pl/gospodarka/paczkomaty-inpost-z-
    problemami-niekorzystny-wyrok-dla-firmy-kurierskiej-
    6355768276420225a.html

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2019-03-04 20:21:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W artykule wytlumaczono na krowach przyglupom sytuacje. Informuje i objasniam ze tam
    napisali ze prawo nie nadaza za zmianami. Sady sa zobowiazane do orzekania w oparciu
    o obowiazujace przepisy. Ty nie ameryka ze sedzia moze sobie pozwolic na wlasna
    interpretacje. W Polsce sad sprawdza czy cos jest zgodne z obowiazujacym prawem.
    Paczkomaty sa od dawna a nie od wczoraj. Jesli nie bylo szczegolowych uregulowan to
    musza byc stawiane zgodnie z ogolnymi, to stwierdzil sad w oparciu o obowiazujace
    prawo. Jesli nie bylo przepisow szczegolowych a firma uwazala ze powinny byc to
    powinna zwrocic sie do lobbysty zeby sprawe zalatwil. Czyli zeby powstala poprawka do
    obowiazujacych przepisow umozliwiajacych stawianie paczkomatow zgodnie z nimi. Sporo
    jest spraw do zalatwienia, takich ktore kiedys nie istnialy. Zmienia sie model
    handlu. Kurierzy powinni miec prawo do zatrzymywania sie w celu dostarczenia paczek
    tam gdzie nie wolno sie zatrzymywac. Teraz moga liczyc na to ze policjanci udadza ze
    nie zauwaza samochodu firmy kurierskiej stojacej na zakazie zatrzymywania. Tak byc
    nie powinno.

  • 3. Data: 2019-03-04 23:32:56
    Temat: Re: Budowlany absurd w naszym pięknym kraju
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-04 o 18:08, Janusz pisze:
> [...]
    > czym sie to skończy.
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/paczkomaty-inpost-z-
    problemami-niekorzystny-wyrok-dla-firmy-kurierskiej-

    Posłowie też kupują przez internet. Jak im zacznie zagrażać zniknięcie
    paczkomatów to ruszą tyłki i czym prędzej naprawią przepisy. Tak mniemam.

    --
    MN

  • 4. Data: 2019-03-04 23:50:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)Kurierzy powinni miec prawo do zatrzymywania sie w celu dostarczenia paczek
    tam gdzie nie wolno sie zatrzymywac(...).

    Jestem za!
    Zenek na senatora! ;)

    Obkleję sobie auto napisami Servisco i będę mógł się zatrzymywać bliżej
    klientów :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-03-05 00:18:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zostane senatorem to dopisza ze za nie autoryzowane wykorzystywanie znakow
    firmowych firm kurierskich bedzie przepadek samochodu. Teraz mozesz zbierac podpisy
    zebym zostal senatorem.

  • 6. Data: 2019-03-05 06:58:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    zauwaza samochodu firmy kurierskiej stojacej na zakazie zatrzymywania. Tak byc nie

    Właśnie tak być powinno. Zakaz jest tam z jakiegoś powodu i czy miałeś
    ważny powód żeby się zatrzymać powinien ocenić policjant/strażnik
    miejski. Problem jest tylko w mentalności (a może w szkoleniach)- ten
    policjant jest po to żeby ci dopierdolić jak tylko znajdzie podstawę
    popartą przepisami - a nie po to żeby pomóc...

    Lukasz

  • 7. Data: 2019-03-05 07:10:19
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 22:32, Marcin N pisze:
    > Posłowie też kupują przez internet. Jak im zacznie zagrażać zniknięcie
    > paczkomatów to ruszą tyłki i czym prędzej naprawią przepisy. Tak mniemam.

    Na setki czy tysiące zakupów przez internet dwa razy korzystałem z
    paczkomatu (bo prezent i nie chciałem żeby dotarł do domu)
    Myślę, że taki poseł może nie wiedzieć jak paczkomat wygląda

    Lukasz

  • 8. Data: 2019-03-05 14:14:14
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Posłowie też kupują przez internet. Jak im zacznie zagrażać zniknięcie
    > paczkomatów to ruszą tyłki i czym prędzej naprawią przepisy.

    Poczta Polska postawi paczkomaty, tylko że wtedy nie będzie już innych.

  • 9. Data: 2019-03-05 14:23:21
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > policjant jest po to żeby ci dopierdolić jak tylko znajdzie podstawę
    > popartą przepisami - a nie po to żeby pomóc...

    To nie jest tak do końca, policja zna specyfikę pracy kurierów, może
    czasem im dowali, ale na pewno nie na każdym kroku. Inaczej niektóre
    rejony byłyby w ogóle wyłączone z zaopatrzenia.
    Ale są mendy - cywilne osoby, chore na umyśle, które jak zobaczą na
    zakazie samochód, to regularnie piszą donosy do policji, udokumentowane
    zdjęciami. Wtedy policja nie ma wyjścia, musi zareagować.

    Są takie tabliczki - "nie dotyczy zaopatrzenia". Powinny być szerzej
    stosowane, wtedy żaden kołek nie będzie miał argumentów.

  • 10. Data: 2019-03-06 07:10:15
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-03-04 o 18:08, Janusz pisze:
    > Właśnie WSA załatwiła konkurencję dla poczty, orzekając że paczkomaty
    > są budowlami, za chwilę okaże się że są postawione nielegalnie,

    Paczkomat na niejednym podwórku to robi sie łakomy kąsek.
    Zaraz się okaże, że marketom na nich zależy i PP SA dostanie wała
    bo też sądzę, że sprawa jest co najmniej inspirowana.
    Ale cóż racja po ich stronie, choć ciągle wierzę w dobro społeczne
    jako element racji.

    A propos troche - wszystkie miejsca dookola Urzędu Skarbowego
    oszlabanowane dla pracowników. Petent niech wjeżdza w różne dziury,
    a straz miejska już czai się za rogiem. Nawet płatnych miejsc nie
    ma bo potrzebne bezpłatne dla urzędników. Czy tak ma być?
    Jest kłopot, to przynajmniej symbolicznie niech będzie po połowie.

    Albo: odwracam pismo odebrane z rąk panienki, a tam "POUCZENIE"
    co to mi zrobi za 2 tygodnie.

    Gdyby się zechciało, jest co poprawiać oprócz paczkomatów.
    --
    A S