  • 1. Data: 2019-03-05 17:50:55
    Temat: Wylewka przed tynkami
    Od: J Zal <a...@g...com>

    Witam, w zwiazku z tym ze przyspieszy to prace wykonczeiowe postanowilismy zrobic
    instalacje i posadzki przed tynkami cw.

    Styropian na podlodze bede ukladal sam (15cm w 3 warstwach po 5cm by zakryc
    instalacje). W czesci bedzie tez ogrzewanie podlogowe.

    Mam pytanie o wykonaine dylatacji.
    Pionowo od sciany z gazobetonu przykleje tasme dylatacyjna ale czy po zrobieniu
    posadzki, a przed tynkami powinienem zrobic tez dylatacje poziomo, tak aby tynk cw
    nie stykal sie z posadzka?
    Jesli tak to z czego to zrobic lub jak podejsc do tematu zeby bylo bez pozniejszych
    problemow z pekaniem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-03-05 18:19:32
    Od: l...@g...com

    To, że podłogówka tylko częściowo jest dobrze przemyślane?

  • 3. Data: 2019-03-05 18:23:55
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: J Zal <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2019 18:19:33 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > To, że podłogówka tylko częściowo jest dobrze przemyślane?

    Hol, salon z kuchnią i łazienka.

    W pokojach i sypialni grzejniki.
    Coś złego w takim planie?

  • 4. Data: 2019-03-05 18:46:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 18:23, J Zal pisze:

    > Hol, salon z kuchnią i łazienka.
    >
    > W pokojach i sypialni grzejniki.
    > Coś złego w takim planie?

    Tak, zrób wszędzie podłogówkę. Moim zdaniem fajniejsze rozwiązanie, a na
    pewno dużo prostsze do wysterowania potem ogrzewania i kotła, że o
    oszczędnym grzaniu niskotemperaturowym nie wspominając, co przy kotle
    kondensacyjnym daje jednak wymierne korzyści.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 5. Data: 2019-03-05 19:27:41
    Od: J Zal <a...@g...com>

    Dobrze, przemyślimy temat.
    Jednak zależy mi bardziej na odp na pytanie z pierwszego posta ;)

  • 6. Data: 2019-03-05 19:46:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-05 o 17:50, J Zal pisze:
    > Witam, w zwiazku z tym ze przyspieszy to prace wykonczeiowe postanowilismy zrobic
    instalacje i posadzki przed tynkami cw.
    Trochę z dupy strony, tynkarze ci zanieczyszczą mocno posadzkę dlatego
    tynki robi się wcześniej.

    > Styropian na podlodze bede ukladal sam (15cm w 3 warstwach po 5cm by zakryc
    instalacje). W czesci bedzie tez ogrzewanie podlogowe.
    Kolejna głupota, albo całe grzejniki (nie polecam) albo całe podłogówka
    sam zobaczysz, poczytaj jak inni żałują że zrobili mieszane ogrzewanie.

    > Mam pytanie o wykonaine dylatacji.
    > Pionowo od sciany z gazobetonu przykleje tasme dylatacyjna ale czy po zrobieniu
    posadzki, a przed tynkami powinienem zrobic tez dylatacje poziomo,
    Jak wsadzisz taśmę to i tak ci będzie u góry wystawać, to wystarczy, ale
    czyszczenie z tynku i odcinanie będzie mordęgą.

    tak aby tynk cw nie stykal sie z posadzka?
    > Jesli tak to z czego to zrobic lub jak podejsc do tematu zeby bylo bez pozniejszych
    problemow z pekaniem?
    A co ci ma pękać? posadzka i tak musi mieć dylatację i być odpowiedni
    podzielona,
    na styku ściany z podłogą masz listwę, to co ci tam pęknie. Ścianki masz
    wymurowane na stropie, i one mogą popękać jak strop siądzie od wylewki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2019-03-05 21:49:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma nic takiego jak oszczedne grzanie niskotemperaturowe. Budynek ma okrteslone
    straty ciepla i zeby w nim utrzymac zadana temperature trzeba w kazdym systemie
    dostarczyc taka sama ilosc energii. Jedyne podstawowe metody na oszczedzanie kasy to
    zmiana nosnika na tanszy lub/i zmniejszenie temperatury.

  • 8. Data: 2019-03-05 22:18:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 05 Mar 2019 12:49:15 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie ma nic takiego jak oszczedne grzanie niskotemperaturowe. Budynek ma
    > okrteslone straty ciepla i zeby w nim utrzymac zadana temperature trzeba
    > w kazdym systemie dostarczyc taka sama ilosc energii.

    Trik polega na tym, że przy ogrzewaniu podłogowym "zadana" temperatura
    może być niższa, przy zachowaniu takiego samego komfortu cieplnego. A
    niższa temperatura to niższe rachunki za ogrzewanie.

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-03-05 23:04:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2019 21:49:16 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie ma nic takiego jak oszczedne grzanie niskotemperaturowe.

    chyba że urzadzenie grzewcze ma nieliniowa charakterystyke sprawności wzgledem
    temperatury.

    b.

  • 10. Data: 2019-03-06 00:44:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmienili cos ostatnio w wzorze Q=m*c*(t1-t2) ?