  • 91. Data: 2019-03-08 14:55:28
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2019 14:07:20 UTC+1 użytkownik sk napisał:
> [...]
    instalacje i posadzki przed tynkami cw.

    instalacje). W czesci bedzie tez ogrzewanie podlogowe.

    > Wpisz w google "grzejniki podtynkowe", może to rozwiązanie będzie lepsze?
    > Stosował ktoś z grupowiczów?

    do pierwszego razu gdy ktos bedzie chciał obrazek powiesic i przewierci instalacje
    ogrzewania, sie mnie wydaje ze żadnych przewag nad podłogówka to nie ma, ale ma swoje
    wady.

    b.

  • 92. Data: 2019-03-08 15:45:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Mar 2019 12:02:51 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Po przejściu w skarpetkach z kuchni do spiżarni, uczucie zimna w
    > stopy
    > jest baaaardzo dotkliwe.

    No ale to nie problem tylko funkcjonalność spiżarni, w której powinno
    być chłodniej.

    --
    Marek

  • 93. Data: 2019-03-08 16:13:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Mar 2019 05:55:28 -0800 (PST), Budyń

    > do pierwszego razu gdy ktos bedzie chciał obrazek powiesic i przewierci instalacje
    ogrzewania, sie mnie wydaje ze żadnych przewag nad podłogówka to nie ma, ale ma swoje
    wady.

    Ma zaletę jak ktoś chce pasywnie chłodzić w lato (choć to poddałem pod
    wątpliwość, bo niechciałbym aby mi się przypadkiem ściany pociły). W
    przypadku grzania zalet nad podłogówką nie ma, a nawet generuje większe
    straty na przegrodzie, dlatego wypada stosować to tylko na ścianach
    wewnętrznych a to spowoduje zapewne brak mocy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2019-03-08 16:26:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazasz ze jak jest podlogowka to przez szyby nie ucieka? Nie neguje zalet
    podlogowki. Ale ona z wymierna oszczednoscia gazu niewiele ma wspolnego. Laczenie
    podlogowki z kaloryferami jest zle nie dlatego ze inni opowiadaja o oszczednosciach
    jak jest sama podlogowka. Sterowanie robi sie trudne bo trzeba pogodzic w tym samym
    obiekcie system o duzej inercji z systemem o malej inercji. Najwieksza oszczednosc
    uzyskuje sie przez niedopuszczenie do przesterowania.

  • 95. Data: 2019-03-08 16:50:05
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2019 14:55:30 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    instalacje). W czesci bedzie tez ogrzewanie podlogowe.

    > do pierwszego razu gdy ktos bedzie chciał obrazek powiesic i przewierci instalacje

    To są (podobno) same siatki metalowe a nie rury z płynem

    https://muratordom.pl/instalacje/instalacja-grzewcza
    /grzejniki-podtynkowe-dlaczego-warto-zainstalowac-je
    -w-domu-jednorodzinnym-aa-nCJL-Ldpg-WJBQ.html

  • 96. Data: 2019-03-08 17:31:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-08 o 14:07, sk pisze:
    instalacje i posadzki przed tynkami cw.

    instalacje). W czesci bedzie tez ogrzewanie podlogowe.

    > Wpisz w google "grzejniki podtynkowe", może to rozwiązanie będzie lepsze?
    > Stosował ktoś z grupowiczów?

    Nie, ale uczyłem sie o tym, to ogrzewanie do domu ma same wady, stosuje
    się je
    podobnie jak ogrzewanie ścienne tylko w muzeach i podobnych budynkach
    gdzie nie można zrobić innego ogrzewania.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 97. Data: 2019-03-08 17:38:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Uwazasz ze jak jest podlogowka to przez szyby nie ucieka?
    Czytać nie umiesz czy nie rozumiesz co czytasz?
    Napisałem że przy grzejnikach jest lekko dwa razy większa strata przez
    okna niż podłogówce, czego nie rozumiesz?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 98. Data: 2019-03-08 17:52:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po to sa barany zeby je strzyc. Natezenie promieniowania jest odwrotnie
    proporcjonalne do kwadratu odleglosci. Dwa razy dalej cztery razy slabiej. Nieprawda
    jest ze pod sufitem przy takim ogrzewaniu nie bedzie cieplej. Do tego trudno mi sobie
    wyobrazic spanie przy scianie rozgrzanej do sporo wyzszej temperatury niz jest w
    pokoju. A co z szafa przystawiona do takiej sciany? Metalowa powinna byc bo w
    podwyzszonej temperaturze parowanie roznych klejow z plyt z jakich sa zrobione
    spowoduje ze ich zapach bedzie wyczuwalny a wszystko z litego drewna sie rozeschnie.
    W przypadku telewizora przymocowanego do takiej sciany zaklocone zostanie jego
    chlodzenia, to samo z lodowka. I jeszcze cos. Jak czytam ze cos zrobione ze
    specjalnej siatki to znaczy ze za slowo "specjalnej" spprzedawca wystawi cene x3 w
    stosunku do tego co to warte. Specjalna siatka na zdjeciu wyglada na siatke
    Ledochowskiego zrobiona z aluminium.

  • 99. Data: 2019-03-08 17:54:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze napisales oznacza ze napisales i nic wiecej. Ziemia jest plaska. Czy jesli to
    napisalem to zrobila sie plaska?

  • 100. Data: 2019-03-08 18:47:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2019 17:54:33 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To ze napisales oznacza ze napisales i nic wiecej. Ziemia jest plaska. Czy jesli to
    napisalem to zrobila sie plaska?

    zenek - jak zwykle nie wiemy do kogo piszesz. Jak na fachowca który wie wszystko
    powinienes sobie w końcu umieć skonfigurować czytnik.

    b.