  • 11. Data: 2019-03-06 02:44:18
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Teraz błysnąłeś. Tylko koszt tego ciepła może być rożny w zależności od temp czynnika
    przenoszącego

  • 12. Data: 2019-03-06 05:43:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to do mnie to caly czas obowiazuje ten wzor bez wzgledu na temperature czynnika
    przenoszacego cieplo.

  • 13. Data: 2019-03-06 07:32:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2019 18:23:57 UTC+1 użytkownik J Zal napisał:

    > Hol, salon z kuchnią i łazienka.
    >
    > W pokojach i sypialni grzejniki.
    > Coś złego w takim planie?

    Mamy od 10 lat podobnie
    I 10 lat żałujemy z żoną że tak zrobiliśmy
    Najgorsze możliwe rozwiązanie
    Póki jeszcze możesz rób po całości podłogówkę.
    Wyjdzie taniej i będzie lepiej
    Jak zrobisz tak jak piszesz na 100% później będziesz żałował

  • 14. Data: 2019-03-06 07:34:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 marca 2019 05:43:53 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak to do mnie to caly czas obowiazuje ten wzor bez wzgledu na temperature czynnika
    przenoszacego cieplo.

    Ale najczęściej ciepło przenoszone czynnikiem o temp 30stC(podłogówka) jest tańsze od
    ciepła przenoszonego czynnikiem o temp 50stC(grzejniki)

  • 15. Data: 2019-03-06 09:29:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Mar 2019 09:23:55 -0800 (PST), J Zal

    > Coś złego w takim planie?

    Oczywiście, mieszany system to najgorsze co można zrobić.
    I nawet tego nie usprawiedliwia montaż kotła na paliwo stałe.
    Jaki system grzewczy mieć będziesz?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-03-06 09:44:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 6 marca 2019 00:44:02 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zmienili cos ostatnio w wzorze Q=m*c*(t1-t2) ?

    owszem, dodali sprawność. Nie płacisz za Q tylko za m3.

    b.

  • 17. Data: 2019-03-06 11:07:26
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Tak jak i obowiązuje wzór na drogę, V*t Ale ekonomiczniej jest jechać 90 niż 130

  • 18. Data: 2019-03-06 13:02:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 06.03.2019 o 07:32, Kris pisze:

> [...]
    > Póki jeszcze możesz rób po całości podłogówkę.
    > Wyjdzie taniej i będzie lepiej
    > Jak zrobisz tak jak piszesz na 100% później będziesz żałował

    Też tak mam i właśnie dlatego również powiedziałem, żeby zrobił wszędzie
    podłogówkę.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2019-03-06 13:04:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 19:46, Janusz pisze:
    > Trochę z dupy strony, tynkarze ci zanieczyszczą mocno posadzkę dlatego
    > tynki robi się wcześniej.

    > Kolejna głupota, albo całe grzejniki (nie polecam) albo całe podłogówka
    > sam zobaczysz, poczytaj jak inni żałują że zrobili mieszane ogrzewanie.

    > Jak wsadzisz taśmę to i tak ci będzie u góry wystawać, to wystarczy, ale
    > czyszczenie z tynku i odcinanie będzie mordęgą.

    Teoretycznie można jeszcze wzdłuż ścian wyłożyć np. tekturą z rolki. No
    ale to dodatkowe koszty.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2019-03-06 13:12:06
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Nie ma nic takiego jak oszczedne grzanie niskotemperaturowe. Budynek ma okrteslone
    straty ciepla i zeby w nim utrzymac zadana temperature trzeba w kazdym systemie
    dostarczyc taka sama ilosc energii. Jedyne podstawowe metody na oszczedzanie kasy to
    zmiana nosnika na tanszy lub/i zmniejszenie temperatury.

    Tylko jest jeszcze coś takiego jak kondensacja w kotle i zysku jest z
    niej tym więcej im niższa temperatura wody w obiegu, a powyżej tych
    55-60 stopni to już możesz zapomnieć w zasadzie o zysku z kondensacji.
    Ot choćby taka różnica.
    Poza tym, może nie byłem najlepszy z fizyki, ale zawsze słyszałem, że
    jak mamy wyższą temperaturę, to i straty będą większe, bo nie są one
    liniowe tylko wraz ze wzrostem temperatury, rosną straty.

    Pzdr

    --
    /__/_* /