  • 11. Data: 2017-01-07 11:07:19
    Temat: Re: Ile pali wam gazu w takie mrozne dni ?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 10:05:38 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

> [...]
    > zmieniały. Pory roku też nie zmieniają się z w tydzień czy wręcz
    > pojedyncze dni. Zjawisko obserwowałem na poprzednim piecu, na obecnym
    > też. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmiana kaloryczności gazu.
    > To chyba jedyny powód, dla którego w nowym domu nie będę w ogóle myślał
    > o gazie i zainwestuję w PC.
    >
    > W takim kontekście trudno mówić o jakimkolwiek sensownym i powtarzalnym
    > zużyciu. Może jest ktoś, kto ma zapisy dzienne zużycia i może sprawdzić,
    > czy są w sensowny sposób powiązane z warunkami, czy też szaleją zupełnie

    popraw instalacje zamiast kombinowac :) U mnie tylko raz na tydzien jest inaczej gdy
    piec przegrzewa bufor cwu.

    b.

  • 12. Data: 2017-01-07 14:55:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    -20 miales cala dobe czy tylko przez godzine w nocy? A moze to srednia temperatura?
    Ogrzewanie jakiego typu? Nadmuchowe, z kaloryferami, podlogowka. Duzo zona w tego
    dnia gotowala? Napaliles w kominku jesli taki masz? To sa wazne informacje bo
    charakterystyka kazdego ogrzewania jest inna.

  • 13. Data: 2017-01-07 16:14:21
    Od: jarko <j...@o...eu>

    kaloryfery, mam kuchnie elektryczna, nie mam kominska
    temp 14-20 stopni przez cala dobe

  • 14. Data: 2017-01-07 17:09:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 11:07, Budyń pisze:

    > popraw instalacje zamiast kombinowac :) U mnie tylko raz na tydzien jest inaczej
    gdy piec przegrzewa bufor cwu.

    > b.

    A u mnie nic nie przegrzewa, bo ciepła woda grzana przepływowo. Ale
    jakbym miał zasobnik to też nic by nie przegrzewało, nawet w czasie
    ubijania legionelli.

    Po prostu instalację trzeba wykonać z głową.

  • 15. Data: 2017-01-07 17:21:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A u mnie nic nie przegrzewa, bo ciepła woda grzana przepływowo. Ale
    > jakbym miał zasobnik to też nic by nie przegrzewało, nawet w czasie
    > ubijania legionelli.
    >
    > Po prostu instalację trzeba wykonać z głową.

    Ale co mam poprawić? Instalację gazową, czy wodną. Jak gazową, to w
    którym miejscu?
    Jak wodną... to cała instalacja to piec przepływowy Junkers, dalej 1.2m
    rurki i bateria na ścianie. Co w tym zestawie mam poprawić?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2017-01-07 17:54:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 17:21, Irek.N. pisze:

> [...]
    > Jak wodną... to cała instalacja to piec przepływowy Junkers, dalej
    > 1.2m rurki i bateria na ścianie. Co w tym zestawie mam poprawić?

    To w końcu co masz? Kocioł gazowy czy przepływowy podgrzewacz wody?

    W kotłach ustawiasz temperaturę i taka masz +/- góra 2'C. Chyba, że
    kupiłeś jakieś chińskie gówno.

    Jeżeli zaś chodzi o podgrzewacze przepływowe to tak się będzie działo
    jak zamontujesz podgrzewacz przepływowy o zbyt małej mocy do przepływu i
    będziesz próbował ustawić w podgrzewaczu duży przepływ. Trzeba niestety
    ograniczyć przepływ w piecyku.

    Ja natomiast mam kocioł firmy ACV, który grzeje wodę przepływowo z mocą
    maksymalną 36kW i nie sprawia na nim specjalnie wrażenia nawet
    jednoczesne korzystanie z 2 łazienek. Co ciekawsze mam też zasobnik CWU,
    który jest grzany kotłem węglowym lub tą samą gazówką. Wystarczy, że
    zmienię w kotle jeden parametr nastaw i kocioł zaczyna działać jako
    jednofunkcyjny z ładowaniem CWU.

    Co ciekawsze nawet grzejąc przepływowo, ciepła woda jest dostępna prawie
    natychmiast po odkręceniu baterii, bo kocioł posiada funkcję komfort,
    która utrzymuje wewnętrzny wymiennik kotła ciepły i pierwsza porcja wody
    dostępna jest natychmiast z tego wymiennika, zanim odpali się palnik i
    zacznie grzać na bieżąco.

  • 17. Data: 2017-01-07 19:36:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    > bez rekuperatora ta wentylacja?

    Zenek, skup się.
    W jaki sposób przy -9 na zewnątrz może wiać 12C z kratki???

    --
    Pete

  • 18. Data: 2017-01-07 19:56:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze byc jakas nagrzewnica. Z rekuperatora powinno leciec powietrze o max 2 stopnie
    chlodniejsze niz wywiewane bez wzgledu na roznice temperatur pomiedzy w "srodku a na
    zewnatrz".

  • 19. Data: 2017-01-07 20:00:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Moze byc jakas nagrzewnica. Z rekuperatora powinno leciec powietrze o max 2 stopnie
    chlodniejsze niz wywiewane bez wzgledu na roznice temperatur pomiedzy w "srodku a na
    zewnatrz".

    No to masz przepis na perpetuum mobile. Pochwalisz się jak ma to działać?

    --
    Pete

  • 20. Data: 2017-01-07 20:12:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    No dobra, ma być napisane po prostu, to będzie napisane prosto.

    Gazowy grzejnik wody przepływowej Junkers WPR14 B23.
    Moc 23.6kW, zjawisko występuje przy jednym kranie.
    Przy jednym kranie - to znaczy że nawet jak jeden kran jest używany,
    żebyś mi nie napisał, że to kran :)

    Twój ruch.

    Miłego.
    Irek.N.