  • 21. Data: 2017-01-07 20:33:09
    Temat: Re: Ile pali wam gazu w takie mrozne dni ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ja mam. To ci co uwazaja rekuperator za ktorys z rzedu cud swiata. Ja sie tylko
    dziwie ze tak marnie dziala rekuperator. Bo powinien dzialac tak jak w linku
    https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwen
    tylacje-lublin.pl%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads
    %2F2014%2F03%2Freku123.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwe
    ntylacje-lublin.pl%2Frekuperator%2F&docid=Fs1bWQx01P
    iUGM&tbnid=pBkMDFIOkutp8M%3A&vet=1&w=435&h=179&hl=pl
    -PL&client=tablet-android-prestigio&bih=800&biw=1280
    &q=rekuperator&ved=0ahUKEwjK3Kbe4rDRAhWE1ywKHc9HD6o4
    ZBAzCA0oCzAL&iact=mrc&uact=8

  • 22. Data: 2017-01-07 21:34:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 19:36:29 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Zenek, skup się.
    > W jaki sposób przy -9 na zewnątrz może wiać 12C z kratki???

    Marna sprawność jak widać. albo i na minusie ekonomicznie wyjdzie ja policzyć koszt
    zakupu, eksploatacji w stosunku do odzysku.
    Ale w sumie to ze reku jest ekonomicznie bez sensu już prawie nikt nie neguje.
    Zostaje tylko argument "komfort"

  • 23. Data: 2017-01-07 21:37:00
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    -PL&client=tablet-android-prestigio&bih=800&biw=1280
    &q=rekuperator&ved=0ahUKEwjK3Kbe4rDRAhWE1ywKHc9HD6o4

    Jest 1C różnicy, ale temp wywiewu mam 13C. A to na skutek poprowadzenia
    kanałów w poddaszu nieużytkowym. Kanały ocieplone 3cm wełny.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2017-01-08 10:31:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest 1C różnicy, ale temp wywiewu mam 13C. A to na skutek poprowadzenia
    > kanałów w poddaszu nieużytkowym. Kanały ocieplone 3cm wełny.

    W sensie, że zanim zasysane z pomieszczeń powietrze dotrze do
    rekuperatora, to się wyziębia o te kilka stopni? Pytam, bo sam będę miał
    tak zakładaną, może nawet z opcją rekuperatora na poddaszu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2017-01-08 11:38:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 20:12, Irek.N. pisze:
    > No dobra, ma być napisane po prostu, to będzie napisane prosto.
    >
    > Gazowy grzejnik wody przepływowej Junkers WPR14 B23.

    Qwa nie grzejnik tylko podgrzewacz przepływowy.
    To tak jak byś na telewizor mówił projektor.

    > Moc 23.6kW, zjawisko występuje przy jednym kranie.
    > Przy jednym kranie - to znaczy że nawet jak jeden kran jest używany,
    > żebyś mi nie napisał, że to kran :)
    >
    > Twój ruch.

    Kranów jest więcej i tylko przy jednym z nich występuje to zjawisko, czy
    też jest to jedyny kran?

  • 26. Data: 2017-01-08 12:15:51
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Qwa nie grzejnik tylko podgrzewacz przepływowy.
    > To tak jak byś na telewizor mówił projektor.

    Masz odpisane dokładnie tak, jak jest na tabliczce znamionowej.

    > Kranów jest więcej i tylko przy jednym z nich występuje to zjawisko, czy
    > też jest to jedyny kran?

    Jest więcej, jeden w kuchni, 3 w łazience. Problem nie jest powiązany
    bezpośrednio z żadnym konkretnym kranem. Obojętne czy odkręcam kran w
    umywalce, czy prysznic lub wannę, czasami woda jest chłodniejsza.

    Miłego.

  • 27. Data: 2017-01-08 13:10:50
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    jarko wrote:

    > 270 m2 temp 21 dzis przy - 20 spaliło 25m

    180 m2
    wczorajszej nocy - 21, temp. w pomi. 21, spalilo gazu ~19m3
    dzisiejszej nocy - - 25, temp w pomi. 20, spaliwlo ~20m3

  • 28. Data: 2017-01-08 16:59:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-08 o 10:31, Mateusz Bogusz pisze:

    > W sensie, że zanim zasysane z pomieszczeń powietrze dotrze do
    > rekuperatora, to się wyziębia o te kilka stopni? Pytam, bo sam będę miał
    > tak zakładaną, może nawet z opcją rekuperatora na poddaszu.

    Tak jest,
    Włączenie 100% wentylacji na 5 minut podniosło obie temp o 3C. Więc
    widać, że szybszy przepływ powoduje mniejszy spadek temp wywiewanej.
    Tylko że wtedy też wilgotność spadnie, która teraz przy wentylacji ok
    100m3/h jest ok 35%

    --
    Pete

  • 29. Data: 2017-01-08 17:10:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 21:34:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ale w sumie to ze reku jest ekonomicznie bez sensu już prawie nikt nie neguje.

    ekonomicznie ma sens gdy sie wentyluje zgodnie z normą

    > Zostaje tylko argument "komfort"

    mozesz wybrac z trzech opcji: smrod w domu, normalnie, komfort. Po twojemu normalnie
    to juz komfort.

    b.

  • 30. Data: 2017-01-08 17:33:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 17:11:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ekonomicznie ma sens gdy sie wentyluje zgodnie z normą

    A nie lepiej zgodnie ze zdrowym rozsądkiem

    > mozesz wybrac z trzech opcji: smrod w domu, normalnie, komfort. Po twojemu
    >normalnie to juz komfort.

    Wskaż różnice pomiedzy normalnie i komfort

    Ps
    Udało się. Popcorn i chipsy mam;)