  • 131. Data: 2014-12-23 17:41:31
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 11:35:52 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Apka chce miec dostep do wszystkiego

    Ale krecisz :-) Ktora apka chce dostep do *wszystkiego* ? Narazie takiej
    nie pokazales.

    > mimo, ze robi cos innego

    Tzn. co innego? Konkretny przyklad prosze - ktora apka chce dostepu do
    czegos, co jest jej niepotrzebne? Bo narazie to dyskusja akademicka -
    piszesz o czyms, co nie istnieje :) Oczywiscie rozmawiajmy o normalnych
    apkach ze znanych zrodel.

    > to jest
    > git, bo gdzies w dziesiatej opcji faktycznie moze tego chciec.

    No potrzebuje, wiec pyta o pozwolenie :-) Nic w tym dziwnego. Dziwne by bylo
    gdyby nie pytala.

    > Standaryzacja oprogramowania bo dla korporacji taniej tez przeciez sie
    > tlumaczy. A jak czlowiek za nowy dobry telefon ma zaplacic dwa i pol
    > tysia to ch..j. Tez jest git. Nie moze skasowac tego czego nie
    > potrzebuje? Takie zycie.

    A Ty dalej robisz z siebie sierote eh Maniek, Maniek, nie moge tego czytac :)
    Zrootowanie telefonu i ograniczenie apkom dostepu do tego czego chcesz to
    jakies 5 minut roboty :-) Nim napiszesz kolejnego posta lepiej wez i to
    zrob - moze przestaniesz marudzic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 132. Data: 2014-12-23 17:58:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 12:58:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No i jest tak mniej wiecej: kupujesz telefon, ktory sluzy nie do
    > jednego. Placisz za niego i chcesz zeby spelnial Twoje oczekiwania i
    > skoro za niego zaplaciles, by byl, ze tak powiem pod Ciebie. Co
    > dostajesz w zamian? System z aktualizujacymi sie aplikacjami,

    Aktualizacje to plus dla bezpieczenstwa prywatnosci, przeciez o nie
    Ci chodzi :) Przyklad? Aktualizacje automatyczne Windowsa - co by sie dzialo,
    gdyby ich nie bylo? Jeden wielki mega syf :-)

    > zajmujacymi pamiec z ktorych pewnie nigdy nie skorzystasz i do tego nie
    > mozesz ich usunac bez dostepu do praw administracyjnych. Prawa
    > administracyjne oczywiscie sa zablokowane, bo jestes tepy jelop i
    > specjalnie nawrzucasz sobie wirusow do swiezo kupionego telefonu o
    > wartosci przekraczajacej dwie najnizsze krajowe.

    Niestety wiekszosc ludzi jest jelopami, wiec to jedyne wyjscie. Bez obrazy
    Maniek ale usilnie i caly czas dazysz zeby wsrod nich tez byc.

    > tlumaczenia tu czytamy. Jednakowoz jak kupisz sobie komputer cztery razy
    > drozszy to nie jest cztery razy bardziej zablokowany.

    Jak nie jest - nie da sie tak latwo wymienic BIOSu na swoj, firmwaru
    karty graficznej i wielu innych rzeczy o ktorych pewnie nawet nie wiemy :-)
    Android przynajmniej ma otwarty kod, Windows nie - juz o tym kiedys
    rozmawialismy.

    > Dalej, zeby ten telefon zwany madrym spelnial jakies wieksze zadanie
    > (inaczej kupilbys cos jak max com) to tak jak do komputera musisz do
    > niego cos tam doinstalowac. Inaczej po co Ci madry telefon? Kiedy
    > zaczynasz instalowac to okazuje sie, ze czesc aplikacji robi nieco
    > wiecej niz Ci potrzeba.

    Wtedy szukasz innej aplikacji. Nikt nie kaze Ci instalowac tej konkretnej.
    Aplikacje tworza zupelnie zewnetrzni tworcy - osoby prywatne, male i duze
    grupy programistow. Nie wiem czemu mieszasz do tego korporacje - wiekszosc
    tych apek ktore masz na mysli robia raczej malutkie firemki (a paradoksalnie
    do Twojego wywodu - im mniejsza firemka tym wieksze ryzyko trojana, bo
    korporacja sobie na to pozwolic nie moze).

    > Bank z odmowy sie nie tlumaczy to Ty tym bardziej nie muszisz. Nie
    > znaczy to, ze aplikacja cala jest zla. Po prostu nie potrzebujesz czesci
    > funkcji i moglbys je spokojnie wylaczyc. Moglbys, ale nie mozesz, bo
    > ktos kiedys uznal, ze odbierze Ci taka mozliwosc. Podobno oczywiscie dla
    > Twojego dobra.

    Jeszcze raz - zapoznaj sie dlaczego z poziomu normalnego uzytkownika nie
    mozesz tego zrobic. Bo o tym czemu dzialanie telefonu defaultowo na roocie
    to juz rozmawialismy :)

    Szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Znam takiego goscia co tez snuje takie
    teorie spiskowe. Na absolutnie kazdy temat ma swoja :) Smugi
    kondensacyjne ktore zostawiaja samoloty to oczywiscie dla niego rozpylany
    przez wladze gaz zeby zrobic z nas lemingi. Konstruuje specjalne
    dziala orgonitowe do neutralizacji tych smug i takie tam pomylenie
    z poplataniem.

    > Dochodzimy mniej wiecej do tego, ze wartosciowe aplikacje chca od Ciebie
    > wiecej niz chcesz dac, a z drugiej strony dostajesz bezwartosciowe
    > aplikacje

    Skoro bezwartosciowe to po co je w ogole instalowac ?? :) Ja tam uzywam kilku
    apek codziennie i nie uwazam zeby byly bezwartosciowe - bez nich zycie
    byloby znacznie trudniejsze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 133. Data: 2014-12-23 23:04:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-23 o 17:58, Adam pisze:

    > Aktualizacje to plus dla bezpieczenstwa prywatnosci, przeciez o nie
    > Ci chodzi :) Przyklad? Aktualizacje automatyczne Windowsa - co by sie dzialo,
    > gdyby ich nie bylo? Jeden wielki mega syf :-)

    Chodzi o aplikacje ktorych nigdy nie bede uzywal. Dokladnie te ktore
    wymienilem wyzej i ktorych nie moge usunac.

    > Niestety wiekszosc ludzi jest jelopami, wiec to jedyne wyjscie. Bez obrazy
    > Maniek ale usilnie i caly czas dazysz zeby wsrod nich tez byc.

    Jelop bo chce usunac aplikacje ktorych nie chce i ktore dostalem? Daj
    spokoj. Przeciez to sie wogole nie broni. Do usuwania aplikacji nie
    trzeba roota. Fakt, ze do tych trzeba, filozofii czego po prostu nie
    rozumiem.

> [...]
    > karty graficznej i wielu innych rzeczy o ktorych pewnie nawet nie wiemy :-)
    > Android przynajmniej ma otwarty kod, Windows nie - juz o tym kiedys

    Mowimy o oprogramowaniu, nie bebechach.

    > Wtedy szukasz innej aplikacji.

    Jakiej innej?
    Jak mam zastapic aplikacje bankowa?

    > Nikt nie kaze Ci instalowac tej konkretnej.
    > Aplikacje tworza zupelnie zewnetrzni tworcy - osoby prywatne, male i duze
    > grupy programistow. Nie wiem czemu mieszasz do tego korporacje

    Google jest wlascicielem systemu.

> [...]
    > do Twojego wywodu - im mniejsza firemka tym wieksze ryzyko trojana, bo
    > korporacja sobie na to pozwolic nie moze).

    Pisales, ze yanosik jest na gieldzie. Aplikacja bankowa to tez nie jakis
    garaz.

    > Jeszcze raz - zapoznaj sie dlaczego z poziomu normalnego uzytkownika nie
    > mozesz tego zrobic. Bo o tym czemu dzialanie telefonu defaultowo na roocie
    > to juz rozmawialismy :)

    Podalem Ci linka, ze taka opcja byla dostepna we wczesniejszej wersji
    systemu. To nie byl root. Takie cos mozna zrobic z poziomu aplikacji
    pracujac jak normalny user. Nic wiecej nie chce.

> [...]
    > przez wladze gaz zeby zrobic z nas lemingi. Konstruuje specjalne
    > dziala orgonitowe do neutralizacji tych smug i takie tam pomylenie

    Ogladalem na youtubie. Kazdy moze wierzyc w co chce. Mnie nic do tego. :-)

    > Skoro bezwartosciowe to po co je w ogole instalowac ?? :)

    Mnie pytasz?
    Tez sie zastanawiam po co google obdarowuje mnie aplikacjami typu
    chrome, dysk, youtube, google+ itp. Wcale ich nie chce i za zadne skarby
    nie moge sie ich pozbyc. Podpowiedz mi jak to zrobic legalnie z poziomu
    uzytkownika.

    > Ja tam uzywam kilku
    > apek codziennie i nie uwazam zeby byly bezwartosciowe - bez nich zycie
    > byloby znacznie trudniejsze.

    Tez bym chcial, ale proponujesz mi zebym ich nie instalowal jezeli nie
    chce zeby ktos wlaczal mi mikrofon kiedy tego nie chce. Niby czemu mam
    wierzyc, ze ciec bramowy dla zabawy nie bawi sie tym dlugimi nocami?
    Nie bardzo rozumiem czemu to Cie dziwi. Nie mam domu ze szkla, Ty tez i
    pewnie obaj bysmy nie chcieli. Prywatnosc to to samo. Chce po prostu
    miec na nia wplyw. Nie dostaje od nikogo nic za darmo zebym godzil sie
    na jakie kompromisy. Bank daje mi aplikacje zebym korzystal z jego
    uslug. Sam wybiore ktore sa dla mnie dobre i ktorym pozwole dzialac. Czy
    to cos dziwnego?

    Pozdro.. TK

  • 134. Data: 2014-12-23 23:18:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-23 o 17:41, Adam pisze:

    > Ale krecisz :-) Ktora apka chce dostep do *wszystkiego* ? Narazie takiej
    > nie pokazales.

    facebook.

    > Tzn. co innego? Konkretny przyklad prosze - ktora apka chce dostepu do
    > czegos, co jest jej niepotrzebne?

    Nie jej tylko mi. To podstawowa roznica.

    > Bo narazie to dyskusja akademicka -
    > piszesz o czyms, co nie istnieje :) Oczywiscie rozmawiajmy o normalnych
    > apkach ze znanych zrodel.

    BZWBK w kontekscie mikrofon i kamera, oraz pozycja i kontakty. Nie
    potrzebuje tego do zarzadzania kontem. Do tego bylaby mi potrzebna, ale
    chce wiecej niz ja chcialbym jej dac.

    > No potrzebuje, wiec pyta o pozwolenie :-) Nic w tym dziwnego. Dziwne by bylo
    > gdyby nie pytala.

    Niech sobie pyta. Idealnie bylo by gdybym mogl odchaczyc niektore opcje.
    Reszta OK. Dostalbym komunikat o jakichs tam ograniczeniach i tyle. To
    wszystko mozna zrobic w prosty sposob z poziomu samej aplikacji. Ale jak
    widac nikomu nie chce sie wypracowac dobrego standardu. Nie chce sie,
    albo tak ma byc.

> [...]
    > Zrootowanie telefonu i ograniczenie apkom dostepu do tego czego chcesz to
    > jakies 5 minut roboty :-) Nim napiszesz kolejnego posta lepiej wez i to

    Ale przeciez mam byc uzytkownikiem zeby nie siac syfu. No i chce miec
    gwarancje. Podobno nie ma pewnosci, ze podmiana oprogramowania nie
    uszkodzi sprzetu. Tak mowi producent i Ty. :-)
    Oczywiscie moge zrobic roota. Sek w tym, ze to dzialanie niestandardowe.
    Kolejne wersje systemu jak zapewne wiesz maja byc trudniejsze w
    uzyskiwaniu praw administratora. Proponujesz mi dzialanie niebezpieczne
    i niestandardowe. :-)

    Pozdro.. TK

  • 135. Data: 2014-12-23 23:26:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-23 o 17:35, Adam pisze:

    > Nic nie relatywizuje. Po prostu jezeli chcesz zachowac pelna prywatnosc to
    > nie dajesz klucza obcym. Nie instalujesz apek ktore wedlug Ciebie chca za
    > duze prawa.

    Jakos malo ich.

    > Ja dalej nie dostrzegam w tym zadnego spisku na moja prywatnosc.

    W to nie watpie. Ale coz ja na to poradze? :-)

    > Chce to uzywam i daje prawa (bo apka do dzialania ich potrzebuje).

    Nie ze wszystkich korzystasz. Aplikacja ma byc dla Ciebie, a nie dla
    potrzebowania praw. Jak widze wszystko sie miesza. Co mnie obchodzi do
    czego apka chce miec dostep? Mnie interesuje to do czego ma sluzyc mnie.

    > Nie chce
    > - nie instaluje. Nic i nikt mnie nie zmusza zebym na telefonie musial
    > instalowac apki ktore moga mnie np. podsluchiwac. Nie rob z siebie leminga :)

    Ale masz facebooka i aplikacje bankowa? Masz tez Yanosika?
    Pewnie, ze nikt nie zmusza. Tylko po co taki telefon? :-)

    Pozdro.. TK

  • 136. Data: 2014-12-23 23:30:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 23:04:41 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jelop bo chce usunac aplikacje ktorych nie chce i ktore dostalem? Daj
    > spokoj.

    Nie. Jelop bo jakbys chcial to w godzine po zakupie telefonu mialbys je
    usuniete :-) I zamiast to zrobic to narzekasz na grupie!

    > Przeciez to sie wogole nie broni. Do usuwania aplikacji nie
    > trzeba roota. Fakt, ze do tych trzeba, filozofii czego po prostu nie
    > rozumiem.

    Dostales soft z brandem operatora / producenta telefonu. Kupujac telewizor
    tez dostajesz sprzet z wbudowanym oprogramowaniem - jego tez nie mozesz
    usunac. Podjales wybor - kupiles Sony, wiedzac, ze razem z telefonem
    dostarczane sa niektore apki ktorych w standardzie sie nie da usunac.
    Nadal nie widze problemu :-) Mogles kupic inny telefon jak Ci nie pasuje -
    nikt Cie nie zmuszal :-)

    > Mowimy o oprogramowaniu, nie bebechach.

    A czym jest BIOS i firmware komponentow jak nie oprogramowaniem?

    > Jakiej innej?
    > Jak mam zastapic aplikacje bankowa?

    Mozesz albo zaufac (tak jak robisz to na codzien z wieloma programami) i
    zainstalowac, albo nie ufac i nie instalowac / nie korzystac. Ba - zawsze
    mozesz tez zmienic bank jak apka tego Ci nie odpowiada albo korzystac
    z przegladarki zamiast dedykowanej apki :-)

    > Google jest wlascicielem systemu.

    No i? Ale prawa o jakie prosza apki zaleza tylko i wylacznie od producenta
    oprogramowania i google z tym nie ma nic wspolnego :-)

    > Pisales, ze yanosik jest na gieldzie. Aplikacja bankowa to tez nie jakis
    > garaz.

    I dlatego trzeba im zaufac - gdyby kradly dane juz dawno by ktos to znalazl,
    oglosil, w Internecie by zawrzalo i yanosik stracilby swoj dochodowy biznes:)
    Nie wiem gdzie Ty problem widzisz.

    > Podalem Ci linka, ze taka opcja byla dostepna we wczesniejszej wersji
    > systemu. To nie byl root. Takie cos mozna zrobic z poziomu aplikacji
    > pracujac jak normalny user. Nic wiecej nie chce.

    Az sobie jeszcze raz tam zajrze. Gdyby takie cos bylo mozliwe bez roota to
    dawno mialbys do sciagniecia dziesiatki takich apek. Mi sie zdaje ze sam nawet
    napisales ze wypuscili system z rootem by default, stad taka mozliwosc byla :)

    > Ogladalem na youtubie. Kazdy moze wierzyc w co chce. Mnie nic do tego. :-)

    Poszukaj na allegro ile takie dzialka kosztuja - pare kawalkow miedzianej
    rurki za pare stow mozna opychac - to jest niezly interes :))

> [...]
    > chrome, dysk, youtube, google+ itp. Wcale ich nie chce i za zadne skarby
    > nie moge sie ich pozbyc. Podpowiedz mi jak to zrobic legalnie z poziomu

    Google? Na czystym androidzie nie masz nawet chroma tylko jakas defaultowa
    androidowa przegladarke :-) Normalny android jest golutki i bez zadnych
    apek. To ze miales to wszystko w standardzie "zawdzieczaj" producentowi
    telefonu, ktory sobie takie apki do systemu wgral i tak Ci telefon sprzedal :)

    > Tez bym chcial, ale proponujesz mi zebym ich nie instalowal jezeli nie
    > chce zeby ktos wlaczal mi mikrofon kiedy tego nie chce.

    Nie - proponuje nie popadac w paranoje i uzywac tylko tych apek ktore sa
    znane, duzych producentow / firm, ktore maja dobre opinie w sklepie play.
    I glowe sobie dam obciac jak ktorakolwiek z nich bedzie Cie chciala okrasc
    z prywatnosci :-) Googlowe apki nawet jak im dasz dostep do wszystkiego przy
    instalacji to przy pierwszym uzyciu pytaja czy im zezwalasz np. na
    uzywanie lokalizacji, czy wlaczenie wifi.

    > Niby czemu mam
    > wierzyc, ze ciec bramowy dla zabawy nie bawi sie tym dlugimi nocami?

    Ciec bramowy? Z BZWBK? :-) Nie zrobi tego bo apka na to nie pozwala. Nie ma
    w sobie kodu trojana. To, ze apka chce dostep do mikrofonu nie oznacza, ze
    producent moze Cie odrazu podsluchiwac. Moglby gdyby w kodzie apki dodal
    kod za to odpowiedzialny - czyli umiescil w nim trojana. Serio wierzysz, ze
    w BZWBK ktos umiescilby trojana? :-)

    > Nie bardzo rozumiem czemu to Cie dziwi. Nie mam domu ze szkla, Ty tez i
    > pewnie obaj bysmy nie chcieli. Prywatnosc to to samo.

    Oczywiscie. Tylko ze nie ma paragrafu na to jak sasiedzi beda Cie podgladali
    gdybys mial dom ze szkla. Kradziez danych i nielegalne podsluchiwanie jest
    z kolei nielegalne. I jak pisalem - im wieksza firma tym jej ew. przekrety
    mocniej sie na niej odbija w razie wpadki (a wykrycie trojana w apce ktora
    uzywa miliony ludzi na swiecie to przypuszczam kwestia kilku godzin od
    jej wypuszczenia :-)

    > Chce po prostu
    > miec na nia wplyw. Nie dostaje od nikogo nic za darmo zebym godzil sie
    > na jakie kompromisy.

    Dostajesz to, co kupiles. Kupiles telefon z apkami :-))
    Kupujac XBOXa zarzucalbys Microsoftowi ze nie mozesz grac w pirackie gry?
    Przeciez to ograniczenie :-) Ze nie da sie podlaczyc kontrolera z
    Playstation? No przeciez zaplaciles za niego wiec powinienes moc WSZYSTKO :-)

    > Bank daje mi aplikacje zebym korzystal z jego
    > uslug. Sam wybiore ktore sa dla mnie dobre i ktorym pozwole dzialac. Czy
    > to cos dziwnego?

    Bank daje Ci apke w calosci, a nie w kawalkach. Albo bierzesz calosc albo
    nie. Bank nie da Ci apki w kawalkach, bo mialbys potem do niego pretensje
    ze niektore funkcje w nim nie dzialaja. Analogicznie do XBOXa - chcialbys
    kupic konsole bez pada, a potem narzekalbys ze bez niego nie da sie grac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 137. Data: 2014-12-23 23:42:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 23:18:13 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > facebook.

    OK, a teraz wymien funkcje do ktorych apka facebooka chce dostepu,
    a rzeczywiscie w aplikacji ta funkcja nie jest wykorzystywana.

    > Nie jej tylko mi. To podstawowa roznica.

    Skoro tak to musisz sobie sam po prostu apki pisac i nie bedzie problemu:)

    > BZWBK w kontekscie mikrofon i kamera, oraz pozycja i kontakty.

    Przeciez wyjasnilem do czego to apce potrzebne wczesniej.

    > Nie
    > potrzebuje tego do zarzadzania kontem. Do tego bylaby mi potrzebna, ale
    > chce wiecej niz ja chcialbym jej dac.

    Jezeli tak - to jej po prostu nie uzywasz. Szukasz innej. Nie ma? Szukasz
    innego banku :-) Tak to dziala na wolnym rynku.

    > Ale przeciez mam byc uzytkownikiem zeby nie siac syfu. No i chce miec
    > gwarancje.

    Chcesz miec gwarancje - wiec korzystaj z produktu w dokladnie taki sposob jak
    chcial producent. Producent dal Ci kilka apek bez mozliwosci odinstalowania
    i bez mozliwosci przydzialu praw dla reszty apek. Do kogo wiec masz teraz
    pretensje? Chyba powinienes tylko do siebie ze kupiles taki badziew :-)

    > Podobno nie ma pewnosci, ze podmiana oprogramowania nie
    > uszkodzi sprzetu. Tak mowi producent i Ty. :-)

    Oczywiscie ze nie ma. Wiesz, ze sa np. mody do zwiekszania glosnosci
    glosniczka (programowo!!), ktore w niektorych telefonach go trwale i
    fizycznie uszkadzaja? :-)

    Wiesz, ze sa mody, ktore wylaczaja dostosowywanie taktowania procesora
    do aktualnego zapotrzebowania na moc i uruchamiaja go na maksimum mozliwosci,
    co moze doprowadzic do przegrzania telefonu i fizycznego uszkodzenia /
    wybuchu baterii ? :-)

    To nie jest sci-fi tylko to wszystko mozna zrobic w pare sekund w linii
    polecen, majac roota :-)

> [...]
    > Kolejne wersje systemu jak zapewne wiesz maja byc trudniejsze w
    > uzyskiwaniu praw administratora. Proponujesz mi dzialanie niebezpieczne

    Bo takie ono jest. Albo podejmujesz ryzyko i tracisz gwarancje albo
    stosujesz sie do umowy gwarancyjnej, ktora zawarles z producentem przy zakupie
    telefonu i nie narzekasz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2014-12-24 00:11:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-23 o 23:30, Adam pisze:

    > Nie. Jelop bo jakbys chcial to w godzine po zakupie telefonu mialbys je
    > usuniete :-) I zamiast to zrobic to narzekasz na grupie!

    Nie narzekam. Generalnie mam do tego luzny stosunek i gadamy sobie
    tylko. O swoja prywatnosc dbam sam. Na grupie nikt swiata nie zmieni,
    wiec niech kazdy robi jak mu pasuje.

> [...]
    > dostarczane sa niektore apki ktorych w standardzie sie nie da usunac.
    > Nadal nie widze problemu :-) Mogles kupic inny telefon jak Ci nie pasuje -

    Nie chodzi o brand producenta telefonu. To akurat daje sie wytlumaczyc -
    na sile. :-)

    > A czym jest BIOS i firmware komponentow jak nie oprogramowaniem?

    No wez daj spokoj. To nie jest system operacyjny tylko integralna czesc
    sprzetu. Zadna aplikacja nie odwoluje sie bezposrednio do systemu wejsc
    i wyjsc. No moze dawny DOS krytykowany za niewarstwowa strukture systemu
    dawal taka mozliwosc.

> [...]
    > mozesz tez zmienic bank jak apka tego Ci nie odpowiada albo korzystac
    > z przegladarki zamiast dedykowanej apki :-)

    Suuper. Straszna laske robi mi ten bank.
    Chyba jednak wole wymagac traktowania jak klienta zamiast owcy.

    > No i? Ale prawa o jakie prosza apki zaleza tylko i wylacznie od producenta
    > oprogramowania i google z tym nie ma nic wspolnego :-)

    Ma o tyle, ze wciska mi aplikacje ktorych nie chce i ktore zajmuja cenne
    zasoby.

    > I dlatego trzeba im zaufac

    Wolne zarty.

    > - gdyby kradly dane juz dawno by ktos to znalazl,
    > oglosil, w Internecie by zawrzalo i yanosik stracilby swoj dochodowy biznes:)
    > Nie wiem gdzie Ty problem widzisz.

    Problem jest taki, ze o kradziezy dowiadujemy sie po fakcie. Przed nikt
    nic nie oglosi w internecie. Grobelnego i Bagsika pamietasz? Moze blizej
    - Amber Gold?
    Mysle, ze nie ma czegos takiego jak wystarczajaco dochodowy biznes. Ktos
    na boku moze krecic sobie bardziej dochodowy biznes kosztem uzytkownikow
    ktorych podglada. Kto wie, moze kiedys przyjdzie czas i zrezygnuje z
    pierwszego na korzysc drugiego? Wtedy moze przeczytamy w internecie.
    Przypomialo mi sie, ze latem czytalem o jakiejs aplikacji ze sklepu
    play. Aplikacja miala byc podobno antywirusem. Jednak za dyche (tyle
    kosztowala) kompletnie nic nie robila. Szybko ze sklepu zniknela, ale
    pare tysi ludzi wplacilo. Nikt nie jest gwarantem zadnych aplikacji w
    dzisiejszych czasach. Za dyche nikt do sadu nie pojdzie, ale w skali
    interes jest.

> [...]
    > napisales ze wypuscili system z rootem by default, stad taka mozliwosc byla :)

    Przeczytaj link. Tam jest zrodlo. Nie ma mowy o root.

    > Poszukaj na allegro ile takie dzialka kosztuja - pare kawalkow miedzianej
    > rurki za pare stow mozna opychac - to jest niezly interes :))

    Hehe, jakos sie ta tematyka nie interesowalem. :-)

> [...]
    > telefonu, ktory sobie takie apki do systemu wgral i tak Ci telefon sprzedal :)

    Co prawda nie kupowalem Motoroli, ale na samsungach jakie w domu
    posiadam sa te same aplikacje. Wiaze to z tym, ze w moim przypadku Sony
    nie jest tworca czegos takiego jak google+ itp.

> [...]
    > kod za to odpowiedzialny - czyli umiescil w nim trojana. Serio wierzysz, ze

    Nie, ale to przyklad.

> [...]
    > jej wypuszczenia :-)

    > Dostajesz to, co kupiles. Kupiles telefon z apkami :-))

    Znasz jakies inne?

    > Kupujac XBOXa zarzucalbys Microsoftowi ze nie mozesz grac w pirackie gry?
    > Przeciez to ograniczenie :-) Ze nie da sie podlaczyc kontrolera z
    > Playstation? No przeciez zaplaciles za niego wiec powinienes moc WSZYSTKO :-)

    E tam. Zarzucalbym Microsoftowi, ze umiescil w standardzie gry ktorych
    nie moge usunac dla trzylatkow i ktore zajmuja ograniczone zasoby. To,
    ze cos tam jest niekompatybilne to inna bajka. Apple sobie radzi i
    dobrze. Zawsze jest wybor.

> [...]
    > kupic konsole bez pada, a potem narzekalbys ze bez niego nie da sie grac :-)

    Jaja sobie robisz i tyle.
    Bank to dobry przyklad. Aplikacja ma ulatwiac zarzadzanie czyms z czego
    bank ma pieniadze, przeciez nie ja. Moja sprawa jak chce to robic. Dla
    mojego a nie ich ulatwienia oczekiwalbym takiej aplikacji. Na tym polega
    myk, ze nie ma presji od dolu tj. od klienta by taka aplikacje bank
    opracowal. Dlaczego? Mniej wiecej dlatego, ze lud sie oswaja i jak tam
    sobie chce. Wyzej Piotrek pisze o przedefiniowaniu prywatnosci. I tak to
    wyglada.

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2014-12-24 00:24:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-23 o 23:42, Adam pisze:

    > OK, a teraz wymien funkcje do ktorych apka facebooka chce dostepu,
    > a rzeczywiscie w aplikacji ta funkcja nie jest wykorzystywana.

    Alez wykorzystuje, wykorzystuje.
    Chciales przykladu to dalem.

    > Skoro tak to musisz sobie sam po prostu apki pisac i nie bedzie problemu:)

    Nie wolalbys wypracowania odpowiedniej kultury?

    > Przeciez wyjasnilem do czego to apce potrzebne wczesniej.

    Apce.

    > Jezeli tak - to jej po prostu nie uzywasz. Szukasz innej. Nie ma? Szukasz
    > innego banku :-) Tak to dziala na wolnym rynku.

    I zostaje golenie owiec. Tak to wlasnie dziala.

> [...]
    > i bez mozliwosci przydzialu praw dla reszty apek. Do kogo wiec masz teraz
    > pretensje? Chyba powinienes tylko do siebie ze kupiles taki badziew :-)

    A jaki moge inny bez tych apek?

    > Oczywiscie ze nie ma. Wiesz, ze sa np. mody do zwiekszania glosnosci
    > glosniczka (programowo!!), ktore w niektorych telefonach go trwale i
    > fizycznie uszkadzaja? :-)

    To ogolnie wszyscy wiedza.

    > Bo takie ono jest. Albo podejmujesz ryzyko i tracisz gwarancje albo
    > stosujesz sie do umowy gwarancyjnej, ktora zawarles z producentem przy zakupie
    > telefonu i nie narzekasz :)

    Nie narzekam. Stwierdzam.

    Pozdro.. TK

  • 140. Data: 2014-12-24 16:23:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 00:30:46 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > http://antyweb.pl/google-przylapane-na-zbieraniu-dan
    ych-z-otwartych-sieci-wifi-za-pomoca-samochodu-googl
    e-street-view/#
    Przez pomyke przzecież;) Czepiasz się.