  • 1. Data: 2016-11-08 19:49:04
    Temat: Jabłoń - plamy na owocach. Nawóz
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam starą szarą renetę i w tym roku pojawiły się na owocach ciemne plamy
    (trochę podobne do parcha jabłoni, ale IMO nie takie same - mają różne
    kształty i są płaskie, a miąższ pod nimi wygląda normalnie. Brzegi plam
    nie są tak ostre, jak przy parchu). Plamy ma prawie 100% owoców. Z tego,
    co czytam, to jest to choroba fizjologiczna wywołana niedoborem wapnia.
    Mam pytanko, czy jeżeli w poprzednich latach nie było plam a pojawiły
    się w tym roku, to może być niedobór wapnia? Dwa lata temu wapnowałem
    prawie cały ogród, ale w zeszłym roku już nie.
    Jaki nawóz wapniowy polecacie jako remedium?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-12-22 19:47:47
    Temat: Re: Jabłoń - plamy na owocach. Nawóz
    Od: m...@g...com

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 19:49:10 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > prawie cały ogród, ale w zeszłym roku już nie.
    > Jaki nawóz wapniowy polecacie jako remedium?

    Skuteczne jest dolistne dokarmianie drzew roztworem wapniowym w drugiej połowie
    lata . Wapnowanie niewiele pomoże.