  • 1. Data: 2016-10-29 22:18:23
    Temat: Orzech włoski szczepiony
    Od: Gee <@bezmejla.pl>

    Ojciec z 30-25 lat temu posadził orzecha włoskiego. Samosiejkę. Teraz to
    wielkie drzewo. Plusem jest to że osłania od sąsiadów :) Minusem
    owocowanie. 2 lata temu było z wiaderko orzechów. W zeszłym roku z 2
    worki. W tym znalazłem 15 orzechów z czego połowa nie nadawała się do
    zjedzenia. Oprócz tego te orzechy mają pancerne skorupki. Czy szczepiony
    orzech włoski ma regularniejsze owocowania? Czy też wyrośnie na takie
    duże drzewo i może osłaniać od sąsiadów? Jakie odmiany można rozłupaćw
    dłoniach?

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-10-29 23:14:17
    Temat: Re: Orzech włoski szczepiony
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.10.2016 o 22:18, Gee pisze:
> [...]
    > orzech włoski ma regularniejsze owocowania? Czy też wyrośnie na takie
    > duże drzewo i może osłaniać od sąsiadów? Jakie odmiany można rozłupaćw
    Ja mam jeden orzech 40 letni, który owocuje potężnie, nawet ponad 200 kg
    orzechów. W tym roku zrobił wyjątek, bo w czasie kwitnienia był
    przymrozek i orzechów nie było wcale. Tak więc ilość orzechów IMO
    bardziej zależy od pogody, niż od odmiany. Orzechy na nim mają miękkie
    skorupki i można w palcach je obierać. Wielkość orzechów jest też nie
    zawsze taka sama, raz są większe, raz mniejsze. Co ciekawe - samosiejki
    z tego orzecha (rozdaję chętnym) dają orzechy nie zawsze z miękkimi
    skorupkami. Nie wiem od czego to zależy.
    Kilka lat temu posadziłem orzecha szczepionego, ale jeszcze się nie
    doczekałem owocowania. Jedno, co powiem, to tyle, że wolno rośnie.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-10-29 23:18:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.10.2016 o 22:18, Gee pisze:
    > Ojciec z 30-25 lat temu posadził orzecha włoskiego.
    Takie coś znalazłem:
    http://szczepionyorzech.pl/oferta-odmian.html
    Jacek