  • 11. Data: 2019-10-15 13:56:00
    Temat: Re: Jak nie kleszcze to arlekiny
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 11:40, abn140 pisze:

    > ok zostawie.
    > a po co biedry sie zapatruja na te pokrzywy? Pasa sie na mszycach, a larwy
    > zeruja na pokrzywie?

    Też. Na pokrzywie występują trzy gatunki mszyc, które wczesną wiosną
    bardzo smakują biedronkom, i co ciekawe, mszyce te nie stanowią
    zagrożenia dla innych roślin w sadzie. Pokrzywa nie tylko broni
    się sama przed swymi wrogami bronią chemiczną, ale też broni owady
    szukające u niej schronienia, w tym boże krówki.

    > btw kasacja mszyc czesto by wymagala bariery na pniu drzewa przed mrowkami.
    > u mnie jak jest mszyca to i prawie zawsze autostrada mrowek na pniaku....
    > jakis koncept na zatrzymanie mrowek?

    No, biedronki, które w obronie "swoich" mszyc - czy raczej odwrotnie,
    w walce z mrówkami chroniącymi kolonie mszyc - wydzielają trujące
    alakaloidy (w postaci żółtej cieczy), które skutecznie odstraszają
    mrówki. Ta trucizna znajduje się również w jajkach i larwach biedronki,
    które dzięki temu są niejadalne dla mrówek.

  • 12. Data: 2019-10-15 14:36:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-15 o 09:20, collie pisze:

    > Nie, boża krówka to naturalny wróg mszyc, nie do przecenienia
    > w ogrodzie. Poza tym lata do nieba, żeby przynieść nam kawałek
    > chleba. Ale o tym chyba wiesz jeszcze z przedszkola.

    Ale Tobie przynosiły same zakalce.

  • 13. Data: 2019-10-15 15:10:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-10-15 09:20, collie pisze:

    > Nie, boża krówka to naturalny wróg mszyc, nie do przecenienia
    > w ogrodzie. Poza tym lata do nieba, żeby przynieść nam kawałek
    > chleba. Ale o tym chyba wiesz jeszcze z przedszkola.

    Mi chodziło o tę azjatycką. Bo, że ta zwykła, europejska jest w jakimś
    tam stopniu pożyteczna to wiem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 14. Data: 2019-10-15 15:28:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 15:10, Krystek pisze:

    > Mi chodziło o tę azjatycką. Bo, że ta zwykła, europejska jest w jakimś tam stopniu
    > pożyteczna to wiem.

    Azjatycka to też biedronka, więc żywi się tym samym
    co nasza polska, czyli mszycami. Dla laika również
    nie ma różnicy w wyglądzie - też w kropeczki. Dla
    nas, laikatu, wyróżnia się jedynie tym, że potrafi
    niegroźnie dziabnąć. Poza tym jest OK, jak wszystkie
    boże krówki.

  • 15. Data: 2019-10-15 15:55:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 14:36, Uzytkownik pisze:

    > Ale Tobie przynosiły same zakalce.

    A Tobie chociażby tego nie, bo nie chodziłeś do przedszkola,
    gdyż nawet psy nie chciały się z Tobą bawić.

  • 16. Data: 2019-10-15 18:25:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-15 o 15:55, collie pisze:

    > A Tobie chociażby tego nie, bo nie chodziłeś do przedszkola,
    > gdyż nawet psy nie chciały się z Tobą bawić.

    Dlatego nie jestem skundlony jak ty.

  • 17. Data: 2019-10-15 21:15:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2019 07:31:09 UTC+2 użytkownik A S napisał:
    > Ten sam zapach znajduję w międlonym pluskwiaku,

    A w jakim celu kolega międli pluskwiaki? ;P

    L.

  • 18. Data: 2019-10-15 23:43:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 15 Oct 2019 15:28:25 +0200, collie wrote:

> [...]
    > nas, laikatu, wyróżnia się jedynie tym, że potrafi
    > niegroźnie dziabnąć. Poza tym jest OK, jak wszystkie

    Nasza też potrafi dziabnąć... i to jeszcze jak!

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 19. Data: 2019-10-16 11:14:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 21:15, Lisciasty pisze:

    > A w jakim celu kolega międli pluskwiaki? ;P

    https://www.youtube.com/watch?v=PD0UT-KaLu0&list=RDP
    D0UT-KaLu0&index=1

  • 20. Data: 2019-10-16 11:50:09
    Od: A S <a...@v...pl>

    W dniu 2019-10-15 o 21:15, Lisciasty pisze:

    > A w jakim celu kolega międli pluskwiaki? ;P
    >
    > L.

    Czysta nauka. Jestem uczonym.

    pozdro
    --