  • 21. Data: 2016-01-09 18:08:05
    Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Dysk to raczej nieśmiertelny nie jest.

    Daleko bardziej jednak, niżli płyta. Mam takie, którym ćwierć wieku
    minęło, a śmierć im w oczy nie zajrzała. Dla sprawiedliwości dodam,
    że znalazłem też w domu płytę CD z inskrypcją "ARCHIWUM 24.02.1998".
    Wszystko dało się z nej odczytać. Z tymi zapisywanymi później już
    nie zawsze tak dobrze było. Najważniejsze jest to, że zapis na dysku
    można odświeżyć lub skopiować w trymiga. Ze stoma płytami już tak
    lekko nie jest.

    > A za 100 lat to nawet mnie nie będzie się chciało starych filmów
    > czy starych gier.

    Co innego chcieć, co innego móc.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-01-09 18:33:40
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Na komputerze owszem, na zestawie kina domowego może być ciężko.
    >Ale i tak wolał bym wszystko przegrać na dysk i zapomnieć o
    >płytach. Zawsze na upartego można sobie nagrać na płytę
    >wielokrotnego zapisu.

    W takim wypadku kupujesz MINIX`a lub NAS`a z HDMI.
    Minix - odtwarza wszystko soft o nazwie XBMC przechowujesz na NAS lub w
    komputerze.
    NAS z HDMI poza odtwarzaniem jest również miejscem przechowywania, dodatkowo
    z zabezpieczeniem na wypadek uszkodzenia dysku.

    Buniek

  • 23. Data: 2016-01-09 18:36:23
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 09.01.2016 o 17:31, Qrczak pisze:
    > Dnia 2016-01-09 15:29, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

    > Dysk to raczej nieśmiertelny nie jest.

    Czasem wystarczy, że raz a porządnie spadnie na podłogę.

    Ewa

  • 25. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 15:01:56 +0100, Maciek napisał(a):

    > Napęd wirtualny?

    Napęd wirtualny to jedno. VLC bez problemu wciąga obraz ISO płyty DVD-Video.

    [ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie ]
    [ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały. (znalezione w necie) ]

  • 24. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 15:02:47 +0100, Maciek napisał(a):

    > O warunku używania zestawu kina domowego pierwsze słyszę, więc należało
    > chyba od tego zacząć :-)

    Zestaw kina domowego obsługuje DLNA? Albo ma wejście HDMI?

    [ Optymista nigdy nie będzie przyjemnie zaskoczony. (JoeMonster.org) ]

  • 26. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
    > nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
    > ma swoje zalety i wady.

    Trzymanie na dysku ma tę zaletę, że dostęp jest szybszy, a oszczędność
    samego miejsca (fizycznie) niebagatelna. Wadą jest to, że jak dysk
    pierdyknie, to straty są znacznie większe.

    Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209 PLN.
    Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD (przy tym cudownym założeniu, że
    każdą płytę zapisujemy po brzegi i nie marnuje się żaden kawałeczek
    przestrzeni) potrzeba 107 płyt. Nie ma siły, trzeba kupić 5 cake'ów po 25
    płyt (wychodzi 587,5 GB danych). Nie doliczamy tu kosztów opakowań /
    segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
    Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

    Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
    cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

    > Przełożenie płyt z kopert papierowych do pudełek
    > plastikowych miałoby ewentualnie na celu opisanie
    > ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
    > W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to
    > znaczenia.

    Znalezienie jest o wiele prostsze, gdy się dyski poopisuje (np. na płytach
    numerację wrzuci), a zawartość skataloguje jakimś programem. Ja akurat
    używam WhereIsIt i bardzo sobie chwalę. :D

    > Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
    > poświecenie na to wielu godzin.

    Ale robisz to raz i masz z dyńki.

    > Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
    > problemu z ich odczytaniem.

    Jeszcze. Swego czasu, jak zrzucałem archiwum filmowe na dysk, to sporo płyt
    poszło do kosza. A korzystałem głównie z TDK nagrywanych z prędkością x8.
    Wygoda użytkowania dysku twardego jest znacznie większa, niż zrzuty z płyt.
    Przy czym mnie się udało kupić kieszenie do stacjonarnego kompa, które 2,5"
    dysk w obudowie wpinają po interfejsie SATA, a jednocześnie taki dysk 2,5"
    może służyć jako zewnętrzny, podpinany przez USB 2.0.

    > Najważniejsze dla mnie treści mam zapisane dwukrotnie na płytach różnych
    > firm. Na płytach są głównie filmy, ale nie tylko. Co do filmów to jest
    > trochę filmów fabularnych, ale większość popularno -naukowych z dziedzin,
    > które mnie interesują. Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP
    > Pro, ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na odtwarzaczu DVD
    > firmy Bellwood.

    I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 27. Data: 2016-01-09 19:26:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Czasem wystarczy, że raz a porządnie spadnie na podłogę.

    Nawet nie musi porządnie. Taki nasz los, śmiertelników. Więc nie należy
    cennych rzeczy spadywać. Najlepiej trzymać je w miejscach niespadających,
    w komputerze na przykład. W, że tak się wyrażę, macierzy -- by śmierć
    dysku nie oznaczała śmierci danych.

    Ale racja, że nasza cywilizacja wytwarza mało rzeczy trwałych. Twardy
    dysk jest jedną z ostatnich z nich. Nieuchronnie nadchodzi era SSD.
    Tu nawet nikt nie próbuje wmawiać, że elektrony uwięzione w zamkniętej
    komórce w końcu nie zwieją. Ale w tym przypadku, jeszcze szybciej niż
    na twardym dysku, można zapis odświeżyć lub skopiować.

    Jarek

    --
    Abecadło z pieca spadło,
    O ziemię się hukło,

  • 28. Data: 2016-01-09 19:57:35
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...
    > Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209
    > PLN.
    > Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD ...
    Weź jednak pod uwagę, że ja już to na płytach DVD mam. Czasami tylko
    coś dochodzi.

    > I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)
    Nie, nie wszystkie, ale sporą część.

    Pozdrowienia
    Zygmunt

  • 29. Data: 2016-01-09 20:27:20
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2016-01-09 19:26, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
    > komórce w końcu nie zwieją. Ale w tym przypadku, jeszcze szybciej niż
    > na twardym dysku, można zapis odświeżyć lub skopiować.

    Żyć, żeby kopiować - jakie to zwierzęce.

  • 30. Data: 2016-01-09 20:42:49
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2016-01-09 18:38, obywatel Przemysław Ryk uprzejmie donosi:

> [...]
    > segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
    > Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

    Nie wiem, jak w świecie, ale w mojej wsi zaczyna w sklepach brakować
    ładnych a niedrogich "pudełeczek" na cd/dvd.

    > Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
    > cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

    No i nie zapominajmy o jednej ważnej kwestii - w jakimś momencie zaczyna
    brakować miejsca. Zwykłych fizycznych m2, m3. W domu.

    Też polecam.