  • 11. Data: 2016-01-09 15:01:56
    Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 12:37, Zygmunt pisze:
    > Napisz proszę jak obejrzeć film z zapisu ISO (bez wypalania płyty).
    Napęd wirtualny?

    Maciek

  • 12. Data: 2016-01-09 15:02:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 13:21, RadoslawF pisze:
    > Na komputerze owszem, na zestawie kina domowego może być ciężko.
    > Ale i tak wolał bym wszystko przegrać na dysk i zapomnieć o
    > płytach. Zawsze na upartego można sobie nagrać na płytę
    > wielokrotnego zapisu.
    O warunku używania zestawu kina domowego pierwsze słyszę, więc należało
    chyba od tego zacząć :-)

    Maciek

  • 13. Data: 2016-01-09 15:13:42
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 9 Jan 2016 13:51:11 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    od Przemysław Ryk <p...@g...com> :

    o...

    >No i w czym problem? Choćby Daemon Tools i na komputerze masz wirtualny
    >napęd DVD.

    VLC łyka pliki ISO, co do zewnętrznego playera - można wypakować
    zawartość ISO na pena - powinno zadziałać.
    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."

  • 14. Data: 2016-01-09 15:19:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zygmunt ma setki płyt DVD, cześć w plastikowych pudełkach,
    część w papierowych kopertach:

    > Oczywiście kupno plastikowych pudełek i przełożenie płyt
    > z papierowych kopert byłoby możliwe.

    Zetknąłem się z praktyką przekładania płyt z plastikowych
    pudełek do papierowych kopert, a następnie wyrzucenie zmędnego
    plastiku do śmieci. No, powiedzmy, że oddanie do recyklingu.
    Jako doraźna metoda jest to skuteczne, ale i tak prędzej czy
    później miejsce się kończy.

    > Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilości nie wiem czy to
    > byłby dobry sposób. Zależy mi na tym by można było łatwo wyjąć
    > konkretną płytę.
    >
    > Rozważałem zakup dużego dysku i przekopiowanie, ale spora część
    > płyt wymagałaby konwersji, a to nie byłby dobry sposób.

    Najtrudniejszy jest dostęp do wiedzy, która to jest ta konkretna.
    W przypadku dysku mam find, locate, grep itd, więc znajduję co mi
    potrzeba błyskawicznie. Ze stojakami radzę sobie gorzej. Konwersja
    do lepszej postaci jest czasem dobrym sposobem, ale i bez niej
    można płyty wygodnie składować na dysku (a potem z nich korzystać).

    > Może ktoś wpadł na jakiś fajny sposób przechowywania?

    Ja kiedyś wpadłem na pomysł, że nawet papierowe koperty są zbędne.
    Ustawiałem wszystko co mam na specjalnym kiju w słupek. Gdy ta
    konstrukcja zaczęła przypominac Kolumnę Zygmunta, przyszło opamiętnie.
    Teraz staram sie unikać tego nośnika danych (pamiętam jak w garażu
    odnalazłem pudło, w którym było circa pięćset dyskietek -- 3,5 i 5,25
    cala).

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2016-01-09 15:29:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz wszystkie płyty (około 100szt) ma w "klaserach" podobnych
    do ksążek, na półce z książkami:

    > ale nie wiem czy to będzie dla Ciebie dobre, bo dlamnie to archiwum,
    > kopia bezpieczeństwa, nie coś z czego codziennie korzystam.

    Ja nie wiem (a właściwie wiem), czy będzie to dobre jako archiwum i kopia
    bezpieczeństwa. Żywotność danych na płycie DVD może nie przekroczyć kilku
    lat. Sto płyt DVD, to mniej niż najmniejszy twardy dysk, jaki dzisiaj
    można kupić.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-01-09 15:29:32
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Na komputerze owszem, na zestawie kina domowego może być ciężko.
    > Ale i tak wolał bym wszystko przegrać na dysk i zapomnieć o
    > płytach. Zawsze na upartego można sobie nagrać na płytę
    > wielokrotnego zapisu.

    Zmien kino domowe / TV na takie, ktore obsluguje DLNA.

    PS
    Nie napisales co masz na tych plytach a z tego wynika,
    co dalej chcialbys z tym robic a z tego wynikalyby kolejne rzeczy...

  • 17. Data: 2016-01-09 16:47:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-09 o 15:29, jakson pisze:

    > Zmien kino domowe / TV na takie, ktore obsluguje DLNA.
    >
    > PS
    > Nie napisales co masz na tych plytach a z tego wynika,
    > co dalej chcialbys z tym robic a z tego wynikalyby kolejne rzeczy...

    A właśnie.
    Jak "wypchnąć" ISO przez DLNA?

    Widziałem sporo NAS-ów, ale nie przypominam sobie, aby którykolwiek miał
    taką opcję. Czyli chyba pozostaje tylko komp i coś w rodzaju Daemon Toolsa?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2016-01-09 17:31:12
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Jestem mile zaskoczony takim zainteresowaniem
    moim problemem.

    Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
    nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
    ma swoje zalety i wady.
    Przełożenie płyt z kopert papierowych do pudełek
    plastikowych miałoby ewentualnie na celu opisanie
    ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
    W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to
    znaczenia.
    Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
    poświecenie na to wielu godzin.

    Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
    problemu z ich odczytaniem. Najważniejsze dla mnie
    treści mam zapisane dwukrotnie na płytach różnych firm.
    Na płytach są głównie filmy, ale nie tylko. Co do filmów
    to jest trochę filmów fabularnych, ale większość popularno
    -naukowych z dziedzin, które mnie interesują.
    Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP Pro,
    ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na
    odtwarzaczu DVD firmy Bellwood.

    Pozdrowienia
    Zygmunt

  • 19. Data: 2016-01-09 17:31:37
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2016-01-09 15:29, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:
> [...]
    > bezpieczeństwa. Żywotność danych na płycie DVD może nie przekroczyć kilku
    > lat. Sto płyt DVD, to mniej niż najmniejszy twardy dysk, jaki dzisiaj

    Dysk to raczej nieśmiertelny nie jest.
    A za 100 lat to nawet mnie nie będzie się chciało starych filmów czy
    starych gier.

  • 20. Data: 2016-01-09 17:40:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jakson" napisał w wiadomości grup
    > Zmien kino domowe / TV na takie, ktore obsluguje DLNA.

    DLNA nie jest wymagane. Kiedyś kupiłem DVD z biedronki i wystarczyło skopiować
    pliki do folderu VIDEO_TS na pendrive i bez problemu odtwarzał.