  • 1. Data: 2010-07-05 06:04:09
    Temat: Jak z tym VATem ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Znajomy który się buduje (osoba prywatna) powiedział mi że będzie
    kupował materiały (panele,drzwi,kafelki i itd) na firmę i będzie
    zamiast 22% VAT płacił 7% VAT ..

    Czy istnieje jeszcze takie coś jak odliczenie VAT dla materiałów
    budowlanych ?

    A jeśli nie to jak to możliwe że będzie niby płacił 7% ? Mówił coś o
    "usłudze" i że firma tą "usługę" wyceni za 1zł ...

    Dzięki !

  • 2. Data: 2010-07-05 06:23:46
    Temat: Re: Jak z tym VATem ?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    >A jeśli nie to jak to możliwe że będzie niby płacił 7% ? Mówił coś o
    >"usłudze" i że firma tą "usługę" wyceni za 1zł ...

    Tak w skrócie:
    1.Możesz kupować materiały sam i odliczyć na wiekszość z nich raz w roku
    róznice pomiędzy 22% a 7%(http://www.podatki.biz/zwrot/). Wjdzie ładnych
    kilkanascie tysięcy
    2.Możesz zlecic zakup materiałów wykonawcy a wtwtedy on wystawia Tobie na
    wszystko fakturę z vat 7%.
    3.Możesz dogadać się z lokalna hurtownia ze sprzedadzą Tobie wszystko w
    cenach netto(0%vat) a faktury wystawią na zaprzyjaznioną firme która
    potrzebuje zrobic sobie "koszty" i ma mozliwośc odliczenia vat

  • 3. Data: 2010-07-05 11:17:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lip, 08:04, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Znajomy który się buduje (osoba prywatna) powiedział mi że będzie
    > kupował materiały (panele,drzwi,kafelki i itd) na firmę i będzie
    > zamiast 22% VAT płacił 7% VAT ..

    Na swoja firme, jak rozumiem ?

    > A jeśli nie to jak to możliwe że będzie niby płacił 7% ? Mówił coś o
    > "usłudze" i że firma tą "usługę" wyceni za 1zł ...

    Kupi materialy z VAT 22%, odliczy to sobie w swojej firmie. Nastepnie
    "wykona" usluge wykorzystujac te materialy, a poniewaz wykonuje usluge
    - wystawia fakture z VAT 7%. Prawdopodobnie wystawi fakture w cenie
    NETTO takiej jak cena zakupu tych materialow (+ skromny 1pln za
    "wykonana" usluge, zeby nie bylo ze za darmo robi:) - zostanie mu wiec
    ta roznica w VAT w kieszeni (22% vs 7%). Troche ryzykowne, bo jezeli
    to jest np. jego dzialalnosc gospodarcza to watpie, czy moze samemu
    sobie wystawic fakture za usluge. Jezeli to jednak jakas np. spolka
    posiadajaca osobowosc prawna, to pewnie problemu nie ma. Problem moze
    byc tylko potem w tym odzyskaniu tych 15% vat z firmy do jego kieszeni
    (musi np. to sobie wyplacic w jakiejs formie, a od wyplaty zaplaci
    podatek dochodowy ;)

    Ja to kiedys analizowalem i wyszlo, ze nie oplaci sie kombinowac tylko
    brac normalnie faktury prywatnie i korzystac z VZM w US. Wiekszosc
    materialow da sie odliczyc, a na niektore (np. okna) i tak dostanie
    fakture z vat 7% wiec tylko roboty papierkowej dodatkowej sobie
    narobi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-07-05 11:42:25
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 5 Lip, 08:04, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Znajomy który się buduje (osoba prywatna) powiedział mi że będzie
    > kupował materiały (panele,drzwi,kafelki i itd) na firmę i będzie
    > zamiast 22% VAT płacił 7% VAT ..

    Na swoja firme, jak rozumiem ?

    Myślę ze chodziło o zakup przez wykonawcę.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-07-05 12:08:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:7098c402-bd60-4e8d-94f7-c4c5a1b87ed6@
    z8g2000yqz.googlegroups.com...

    > Na swoja firme, jak rozumiem ?
    >
    > Myślę ze chodziło o zakup przez wykonawcę.

    A! No to jest sens. Tym bardziej, ze ew. uzeranie sie z US bedzie po
    stronie wykonawcy :) Roznie USie podchodza do tych 7% vat za uslugi..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-07-05 12:14:40
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Na swoja firme, jak rozumiem ?

    Na swoją nie , bo nie ma firmy ...

> [...]
    > materialow da sie odliczyc, a na niektore (np. okna) i tak dostanie
    > fakture z vat 7% wiec tylko roboty papierkowej dodatkowej sobie

    Czyli rozumiem brak faktury (drzwi wewnętrzne , kafelki , panele
    podłogowe , armatura łazienkowa (wyposażenie łazienki) , ogrodzenie i
    wtedy odliczać ?

    Jednakże gdzieś słyszałem że od pierwszego stycznia będzie na
    materiały i usługi już VAT22% więc rozumię że jeśli nie kupię w tym
    roku to nic nie odliczę już :( ?
    No chyba że to plotka ...

  • 7. Data: 2010-07-05 12:17:02
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > A! No to jest sens. Tym bardziej, ze ew. uzeranie sie z US bedzie po
    > stronie wykonawcy :) Roznie USie podchodza do tych 7% vat za uslugi..

    Nie wiem czy wykonawca na to pójdzie i jak się on zaopatruje ...

    Ja sam mam zamiar szukać gdzie taniej (może przez internet i itd ..) a
    wykonawca ze względu że to nie jego kasa zapewne kupi tam gdzie mu
    wygodniej ...
    I może się okazać że mimo zwrotu podatku i tak zapłace więcej ..

  • 8. Data: 2010-07-05 12:27:09
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >wygodniej ...
    >I może się okazać że mimo zwrotu podatku i tak zapłace więcej ..

    Raczej na pewno w tej wersji zapłacisz wiecej

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-07-05 12:32:16
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    n.googlegroups.com...
    >Czyli rozumiem brak faktury (drzwi wewnętrzne , kafelki , panele
    >podłogowe , armatura łazienkowa (wyposażenie łazienki) , ogrodzenie i
    >wtedy odliczać ?

    Tak

    >Jednakże gdzieś słyszałem że od pierwszego stycznia będzie na
    >materiały i usługi już VAT22% więc rozumię że jeśli nie kupię w tym
    >roku to nic nie odliczę już :( ?
    >No chyba że to plotka ...

    Vat na materiały juz od dawna jest 22%
    Odliczasz róznice VAt na materiały które kiedys miały 7%vat a teraz maja 22%
    Vat
    Poczytaj linka którego dałem wczesniej