  • 91. Data: 2021-12-21 17:28:24
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-12-21 o 13:03, LordBluzg(R) pisze:

    > Opiszę Ci dokładniej jak ja to widzę, uwzględniając że lubisz mierzyć amperaż :)
    czyli z innej beczki :D

    Miło mi że wracasz do prądu. Nie zapomnij, że prądu się nie ustawia.

    Mam 2 przetwornice, dwa capacitory 16V16F i ekspander sprężynowy. Pomysł ze
    sprężynami przy pompie tłokowej wydaje mi się znakomity. Przygotuję testy, gdzie będę
    mierzył co trzeba i załączał kolejne pompy za pomocą zwyczajnych buttonów.

    Proponuję zamknąć temat, bo chyba przynudzamy Kolegów. Mam aż nadto pomysłów i
    materiału. Bardzo Ci dziekuje i przy okazji zapraszam na piwo.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 92. Data: 2021-12-21 18:29:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2021 o 17:28, A S pisze:

    > Miło mi że wracasz do prądu. Nie zapomnij, że prądu się nie ustawia.

    Oczywiście, prąd jest wynikowy i zależny od napięcia, nie inaczej :)

    BTW, taki myk dla lepszego rozumienia...dzisiaj masz wyładowany
    akumulator a jutro nie. Za każdym razem prąd w obwodzie będzie różny, bo
    wyładowany akumulator pobiera go więcej a naładowany akumulator reaguje
    inaczej przy Twoich pompach niż wyładowany...

    Napięcie poszczególnych kroków będzie ciągle to samo i nie będzie się
    zmieniać nigdy...a prąd raz będzie większy, raz mniejszy, co widać na
    Twoim amperomierzu z filmu :] Obok na filmie jest woltomierz i ten sobie
    ładnie liniowo wskazuje :) Jeśli układ jest obciążony ponad wydajność
    panelu to napięcie nigdy nie osiąga maximum i nie włączy Tobie pompy.

    Pomiar prądu w tym przypadku niczego nie daje bo zawsze to może być 6A a
    stany różne z wyładowanym czy naładowanym akumulatorem...i nigdy nie
    wiesz co jest grane :) Skoro masz już napięcie 13V to znaczy, że
    akumulator swoje dostaje i zapewnione jest jego ładowanie, potem dopiero
    uruchamiana jest reszta w zależności od napięcia a nie od prądu.
    Podłączając cokolwiek masz spadek napięcia i reszta się i tak nie
    włączy. Powinniśmy raczej rozmawiać o mocy ale wtedy nie mógłbym Ci
    wskazać, że to napięcie mamy mierzyć a nie prąd. Kiedy jest napięcie to
    prąd się zawsze znajdzie w takich obwodach bo prąd jest wynikiem
    obciążenia obwodu. Jak jest sam prąd to zazwyczaj nie ma odpowiedniego
    napięcia. Możesz to sprawdzić, robiąc proste zwarcie :D

    To co pisałem o prądzie, to końcowy wynik, który w zasadzie nie jest
    istotny bo tenże wynik wskazuje tylko na to, że wszystko jest OK :)
    a skoro jest OK, to nast to już nie interesuje. Czysta logika.

> [...]
    > zwyczajnych buttonów.
    >
    > Proponuję zamknąć temat, bo chyba przynudzamy Kolegów.

    Oni to jak widzisz olewają :)

    > Mam aż nadto
    > pomysłów i materiału. Bardzo Ci dziekuje i przy okazji zapraszam na piwo.

    Jestem z Wlkp więc nie wiem gdzie to piwo pijesz :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 93. Data: 2021-12-21 18:52:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2021 o 18:29, LordBluzg(R) pisze:

    > Jestem z Wlkp więc nie wiem gdzie to piwo pijesz :D

    No dobra, Białe Niedźwiedzie, koło Narwi..650km :D

    Zimne masz to piwo nawet latem :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 94. Data: 2021-12-21 19:58:33
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-12-21 o 18:52, LordBluzg(R) pisze:

    > No dobra, Białe Niedźwiedzie, koło Narwi..650km :D
    >
    > Zimne masz to piwo nawet latem :D

    Podlasie, okolice Hajnówki. Kraina Żubra :) W ub. roku utworzyła się grupa
    uderzeniowa 7 niedźwiedzi - 6 białoruskich i 1 bieszczadzki (!) i poszły na
    Wielkopolskę. Uderzeniowa bo większość to były samce. Kolumbowie. Był nawet jakiś
    komunikat jak się zachowywać. Wilki też są i zdarza się, że zagryzą któremuś
    sąsiadowi cielaka czy co tam się uda. Uchodzą za niegroźne. Ja tam wolę nie chodzić
    po ciemku po lesie.
    ==
    A S

  • 95. Data: 2021-12-21 20:23:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2021 o 19:58, A S pisze:

    > Podlasie, okolice Hajnówki. Kraina Żubra :)

    Wiem, widać Cię z satelity :D (google maps).

    > W ub. roku utworzyła się
    > grupa uderzeniowa 7 niedźwiedzi - 6 białoruskich i 1 bieszczadzki (!) i
    > poszły na Wielkopolskę. Uderzeniowa bo większość to były samce.

    Jakoś nie widziałem ich w lesie :)

    > Kolumbowie. Był nawet jakiś komunikat jak się zachowywać. Wilki też są i
    > zdarza się, że zagryzą któremuś sąsiadowi cielaka czy co tam się uda.
    > Uchodzą za niegroźne. Ja tam wolę nie chodzić po ciemku po lesie.

    Koło mnie żubry i wilki. Z psem do lasu już nie chodzę a i na łąkach
    trzeba uważać bo siedzą w krzakach. Napadało ostatnio śniegu więc było
    widać po śladach.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>