  • 1. Data: 2021-12-14 22:59:53
    Temat: Przewody po elewacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy sa jakies korytka do puszczenia przewodów po elewacji które byłyby
    białe i odporne na uv i jednoczesnie nie kosztowały po 30-40zł za metr?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 2. Data: 2021-12-14 23:06:35
    Temat: Re: Przewody po elewacji
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 22:59, Budzik pisze:
    > Czy sa jakies korytka do puszczenia przewodów po elewacji które byłyby
    > białe i odporne na uv i jednoczesnie nie kosztowały po 30-40zł za metr?

    Nie ma. Wszystkie plastiki zdychajo :) Metalowe se kup i pomaluj :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2021-12-14 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Nie ma. Wszystkie plastiki zdychajo :) Metalowe se kup i pomaluj
    > :)

    Nie chce metalowych. :)
    Przy fotowoltaice widziałem ze chłopaki uzywaja czarnego peszla,
    rozumiem ze tylko coś takiego wchodzi w gre?

    Chyba ze jakis profil aluminiowy do led no ale on tez ma plastikowy
    klosz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 4. Data: 2021-12-15 00:10:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 23:59, Budzik pisze:

    > Nie chce metalowych. :)
    > Przy fotowoltaice widziałem ze chłopaki uzywaja czarnego peszla,
    > rozumiem ze tylko coś takiego wchodzi w gre?

    Kruszy się po 2 latach w słońcu. No dobra, po czterech.

    > Chyba ze jakis profil aluminiowy do led no ale on tez ma plastikowy
    > klosz...

    Jest tam styropian? Jak jest to bym się pokusił o nacięcie i utopienie
    kabli. Wiem, że naruszy się siatkę ale jeśli nie jest to strona
    południowa to idzie wyrównać. Na południowej pęka później. Ale korytka?
    Nie chcesz rurek?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 5. Data: 2021-12-16 14:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > utopienie kabli. Wiem, że naruszy się siatkę ale jeśli nie jest to
    > strona południowa to idzie wyrównać. Na południowej pęka później.

    Mogą być rurki. A rurki kupię w sensownej cenie białe, odporne na uv?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 6. Data: 2021-12-16 18:07:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro okna nie rozpadają się po dwóch... no po czterech...

    -----

  • 7. Data: 2021-12-16 20:33:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.12.2021 o 14:59, Budzik pisze:

    > Mogą być rurki. A rurki kupię w sensownej cenie białe, odporne na uv?

    Wpisz se w google rury UV białe i se wybierz :)

    Przykład:
    http://www.marmat.com.pl/typ-rl/rura-elektroinstalac
    yjna-gladka-sztywna-typ-rl-biala-3mb-uv/

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2021-12-18 10:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Wpisz se w google rury UV białe i se wybierz :)

> [...]
    O, super, dzieki.
    Bedac w speckablach zapytałm o korytka to powiedzieli ze nie ma i ze
    odporne na uv tylko czarne ale o rurkach juz nic nie wspomnieli i tak
    mnie sprowadzili na złe tropy.
    Dziekuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 9. Data: 2021-12-18 16:15:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 18 December 2021 at 10:59:47 UTC+1, Budzik wrote:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > O, super, dzieki.
    > Bedac w speckablach zapytałm o korytka to powiedzieli ze nie ma i ze
    > odporne na uv tylko czarne ale o rurkach juz nic nie wspomnieli i tak
    > mnie sprowadzili na złe tropy.
    > Dziekuje.
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usun tak?e "_")
    > "Ka?dy cz?owiek ma jakiego? fio?a, ale zdaje sie, ?e najwiekszym
    > jest mniemanie, ?e sie nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis
    Zapytam Mimca, czy prowadzenie przewodów energetycznych po elewacji nie jest zakazane
    prawem budowlanym i stanowi zagrożenie pożarowe, przepięciowe i porażeniowe

    Prawo budowlane przewiduje jedynie budowę punktowego przyłącza do struktury
    budowlanej, a dalej, prowadzenie instalacji wewnętrznej, wewnątrz struktury
    budowlanej

    Prowadzenie przewodów po zewnętrznej elewacji jest zakazane prawem budowlanym i
    przepisami i bezpieczenstwie i przepisami przeciwpożarowymi

    Jeżeli ktoś ma wątpliwości niech sam sprawdzi wokół siebie, że w żadnym budynku nie
    jest prowadzona tak instalacja.

  • 10. Data: 2021-12-18 16:51:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 16:15:47 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Zapytam Mimca, czy prowadzenie przewodów energetycznych po elewacji nie jest
    zakazane prawem budowlanym...

    hm, chyba przeoczyłem moment, w którym staliśmy się 17stym landem ;)

> [...]
    > Prowadzenie przewodów po zewnętrznej elewacji jest zakazane prawem budowlanym i
    przepisami i bezpieczenstwie i przepisami przeciwpożarowymi

    jak zwykle nie podasz paragrafu, który tego zakazuje?

    > Jeżeli ktoś ma wątpliwości niech sam sprawdzi wokół siebie, że w żadnym budynku nie
    jest prowadzona tak instalacja.
    hm... ask google ;)
    https://www.elektro.info.pl/artykul/blog/77387,prowa
    dzenie-instalacji-na-zewnatrz-budynku