  • 11. Data: 2010-06-22 16:07:56
    Temat: Re: Jaka siatka w okno ?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    news:msrslrcliuz9$.kxzpzuc2sv4j$.dlg@40tude.net...

    > Moją zdejmuję razem z ramką (odpada powtórne naciąganie) w 2 sekundy i
    > płuczę następne 4 sekundy myjką ciśnieniową, po czym w 2 sekundy zakładam
    > na miejsce - ale nie mam zamiaru Cię przekonywać :-)

    OK, zdejmujesz i zakładasz na pewno szybciej ode mnie. Ale ile miejsca
    musisz mieć na wymycie jej myjką ciśnieniową? I jak to sobie wyobrażasz w
    przeciętnym mieszkaniu w bloku? Ja swoją siatkę myję w zlewie.

    > No właśnie, to naciągniecie jest najmniej przyjemne. Moja siatka tego nie
    > wymaga.

    Groźnie brzmi, ale nie ma w tym nic nieprzyjemnego. Biorę krawędź siatki,
    rzepię z jednej strony, drugi koniec lekko naciągam i rzepię na długości,.
    Tak samo przyległy bok, tak samo kolejny przyległy, przy czym tu naciągam
    już w dwóch kierunkach, ostatni bok wychodzi sam. Cała robota. Ta siatka
    jest mało rozciągliwa więc nie ma żadnej walki z fałdami i zmarszczkami,
    wystarczy wybrać luz i jest dobrze.

    > Hmmm, jak to pod uszczelką? A uszczelnienie na tym nie traci?

    "Pod" w sensie poniżej uszczelki (poniżej na dolnej krawędzi okna, na
    górnej, to będzie powyżej).
    Okno przylega do uszczelki przez siatkę, więc być może cośtam się do profila
    przesącza w czasie ulewy, ale nie jest to jedyna uszczelka po drodze do
    mieszkania, a same profile mają własnie po to odprowadzenia wody, żeby z
    takimi przeciekami sobie radzić. Przecieku do wnętrza mieszkania nie miałem
    przez siatkę nigdy.

    J.

  • 12. Data: 2010-06-22 16:15:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 18:07:56 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > OK, zdejmujesz i zakładasz na pewno szybciej ode mnie. Ale ile miejsca
    > musisz mieć na wymycie jej myjką ciśnieniową? I jak to sobie wyobrażasz w
    > przeciętnym mieszkaniu w bloku?

    No tak, ja mam hektar podwórka przy domu, faktycznie. A w bloku wobec tego
    można prysznicem, w wannie.

> [...]
    > górnej, to będzie powyżej).
    > Okno przylega do uszczelki przez siatkę,

    Ano właśnie. tego się obawiałam.

    > więc być może cośtam się do profila
    > przesącza w czasie ulewy,

    A mróz zimą? Nie przesącza się?

> [...]
    > takimi przeciekami sobie radzić. Przecieku do wnętrza mieszkania nie miałem

    Przecieku może i nie, ale co ze szczelnością cieplną...

  • 13. Data: 2010-06-22 18:02:36
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Ano właśnie. tego się obawiałam.

    To cienka siateczka, nie koc wełniany, spokojnie.

    > A mróz zimą? Nie przesącza się?

    Nie stwierdzono. Woda może się sączyć kapilarnie, mróz nie ma prawa.

    > Przecieku może i nie, ale co ze szczelnością cieplną...

    A co ma być? Ty przed zimnem się chronisz owijając się folią streczową i
    pryskając po wierzchu impregnatem?

    J.

  • 14. Data: 2010-06-22 18:08:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 20:02:36 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > To cienka siateczka, nie koc wełniany, spokojnie.

    > Nie stwierdzono. Woda może się sączyć kapilarnie, mróz nie ma prawa.

    > A co ma być?

    Szczelina. Przewiewanie, kumulacja pary i obmarzanie lodem w tym miejscu.

    > Ty przed zimnem się chronisz owijając się folią streczową i
    > pryskając po wierzchu impregnatem?

    j.w.

  • 15. Data: 2010-06-22 18:10:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 20:08:52 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Szczelina. Przewiewanie, kumulacja pary i obmarzanie lodem w tym miejscu.

    ...i uszkodzenie ramy okiennej na skutek narastania warstwy lodu.

  • 16. Data: 2010-06-22 18:31:33
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Szczelina. Przewiewanie, kumulacja pary i obmarzanie lodem w tym miejscu.

    Ponawiam pytanie: jak się ubierasz wychodząc zimą na dwór? Bezszczelinowo i
    nieprzewiewnie?

    Ta siatka to coś pośredniego między gazą opatrunkową a cienkimi rajstopami,
    to co przez nią przewiewa w miejscu zaciśnięcia pod uszczelką (o ile wogóle
    cokolwiek) nie zapewni nawet śladowej wentylacji mieszkaniu, okno i tak musi
    mieć większe rozszczelnienia. Kumulacja pary i obrastanie lodem - no
    popatrz, nie zauważyłem. A okno jest uchylane codziennie, choć na moment
    również zimą, więc gdyby mi przy jego otwieraniu śnieg się sypał z ramy,
    zwróciłbym raczej uwagę.

    > j.w.

    Co j.w., bo chyba nie nadążam?
    Z cytatu wychodzi mi, że: "kumulacja pary i obrastanie lodem w tym miejscu",
    ale od zastanawiania się, o jakie "to miejsce" może chodzić, z kolei u mnie
    kumulacja pary następuje i procesor mi się przegrzewa i juz nijak nie wiem,
    o co chodzi.

    J.

  • 17. Data: 2010-06-22 18:33:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 20:31:33 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > więc gdyby mi przy jego otwieraniu śnieg się sypał z ramy,
    > zwróciłbym raczej uwagę.

    Nie o to chodzi.

  • 18. Data: 2010-06-22 18:51:24
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Nie o to chodzi.

    No to napisz po ludzku i konkretnie, o co.
    Uprzedzając: szronu, lodu i tym podobnych również nie stwierdziłem.

    J.

  • 19. Data: 2010-06-22 21:04:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Nie o to chodzi.

    Mam paski rzepa przylepione na ramie okna od zewnątrz. Radykalnie usuwa to
    inwazję owadów. Siatkę zdejmuję jesienią, gdy przestają latać owady latać.
    Okno można swobodnie myć, a siatkę prać. Siatka czarna, okno o wystawie
    wschodniej - prawie niezauważalna mgiełka.

  • 20. Data: 2010-06-23 08:19:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 23:04:13 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
    > Okno można swobodnie myć, a siatkę prać. Siatka czarna, okno o wystawie
    > wschodniej - prawie niezauważalna mgiełka.

    "Przerobiłąm" już kilka takich siatek - ciągle się odczepiają, zaciągają, a
    rzep robi się nierzepiasty.