  • 1. Data: 2009-06-05 08:36:22
    Temat: Jaki kabel grzejny pod płytki
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Będe kładł płytki na tarasie przed domem. Ponieważ to wejście i wiem co się
    nieraz w zimie dzieje na tych płytkach to wymyśliłem że dam kabel grzejny i
    jak bedzie silne oblodzenie to go włączę aby nie bawić się w zrywanie lodu
    (śnieg to odgarne przez te kilka dni w roku :-). Na allegro pełno kabli o
    różnych mocach i dlugościach. Ja potrzebuje ścieżkę tak 50cm na 4m w ty m 3
    schodki są. Jaką moc kabla
    użyć?http://www.allegro.pl/item635637857_kabel_grzej
    ny_przewod_grzewczy_producent_310w_21m.html
    tutaj przykładowa aukacja. Pewnie trzeba z 4-5 obok siebie tyko czy 300W
    wystarczy? Chciałbym oczywiscie zeby to sie jak najszybciej rozmarzło i
    wyłaczyć ale pewnie za szybko też nie dobrze. Co ile cm dać ten kabel wtedy
    wyjdzie ile m potrzebuje i jaka powinna byc moc razem?
    Może ktos ma założony i nie spełnia to zadania wtedy moze zrezygnuje

  • 2. Data: 2009-06-05 08:39:52
    Temat: Re: Jaki kabel grzejny pod płytki
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Może ktos ma założony i nie spełnia to zadania wtedy moze zrezygnuje

    Sam znalazłem:) ale pytanie aktualne, czy warto?
    Dobór kabla grzejnego

    100 W na 1m2 - stosuje się tylko wtedy gdy pomieszczenie ma już
    zapewnione inne ogrzewanie. Np; Jeżeli mamy zwykłe centralne ogrzewanie,
    które nawet przy dużych mrozach daje nam wystarczające ciepło, a chcemy
    podgrzać posadzkę lub tylko jej część o powierzchni 5m2, to należy założyć
    kabel grzejny o mocy nie mniejszej niż 5m2 x 100W/m2 = 500W.

    150 W na 1m2 - najczęściej stosowana ilość mocy. Jeżeli chcemy
    podgrzać tylko część posadzki a nie całe pomieszczenie to należy dobrać
    kabel grzejny tak aby na 1m2 posadzki przypadało 150W mocy kabla grzejnego.
    Na przykład; na posadzkę o powierzchni 6m2 należy rozłożyć kabel grzejny o
    mocy nie mniejszej niż 6m2 x 150W = 900W.

    200 W na 1m2 - dla łazienek stosuje się maksymalną moc dopuszczaną w
    pomieszczeniach mieszkalnych, dlatego że w łazienkach wymagana jest wyższa
    temperatura, a jest mało miejsca na rozłożenie kabla. Na przykład; Posadzka
    na której da się rozłożyć kabel grzejny ma 3m2, to należy założyć kabel
    grzejny o mocy 3m2 x 200W/m2 600 W.

    250 W na 1m2 - dla pomieszczeń zimnych i wysokich, hale, magazyny,
    sklepy, sale, kościoły. Np; Jeżeli chcemy podgrzać posadzkę w zimnym
    pomieszczeniu o powierzchni 18m2, to należy założyć kable grzejne o mocy
    18m2 x 250W/m2 = 4500 W. Do takiego pomieszczenia można założyć 2 kable po
    2250W.

    300 W na 1m2 - dla wjazdów do garaży, schodów zewnętrznych, rur,
    rynien. Na przykład: Jeżeli chcemy podgrzać wjazd do garażu o długości 10m
    to należy wykonać dwie maty o szerokości 0,5m i długości 10m, zamontować je
    tak jaki jest rozstaw kół samochodu. Powierzchnia jednej maty wynosi 5m2, to
    należy wykonać ją z kabla o mocy 5m2 x 300W/m2 = 1500 W.

  • 3. Data: 2009-06-05 08:54:20
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Na allegro pełno kabli o
    > różnych mocach i dlugościach. Ja potrzebuje ścieżkę tak 50cm na 4m w ty m
> [...]

    Na pewno najwiekszej mozliwej, czyli 30W/m, albo nawet wiekszej, jezeli sa.
    Pamietaj, ze granica technologiczna to ok. 120W/m2 we wnetrzach
    i 200W/m2 na zewnatrz.
    W tym wypadku mozesz kable ulozyc ciut gesciej niz co 10 cm.

    I szukaj kabla jednostronnego, latwiej go ulozysz. W dwustronnym
    musisz 'koniec doprowadzic powrotnie do poczatku' :) zeby zamknac obwod.

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-06-05 08:55:33
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > 300 W na 1m2 - dla wjazdów do garaży, schodów zewnętrznych, rur,
    > rynien.

    No to sie musze doksztalcic. Moja wiedza zatrzymala sie na poziomie
    sprzed kilku lat :)

    pozdraiwam
    pluton

  • 5. Data: 2009-06-05 10:47:49
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Pamietam byla kiedys dyskusja na temat ogrzewanai podjazdu - jesli
    dobrze przejrzec grupe to znajdziesz pewnie ten temat. Wniosek o ile
    dobrze pamietam byl taki, ze nie oplaca sie instalowac na zewnatrz
    ogrzewania poniewaz ograniczenie mocy kabli przeciwstawia sie grubosc
    podloza (plyty, kostka, czy jeszcze cos). Koszty przy tym sa
    niewspolmierne do efektu ale zakladam ze to juz kwestia dla niektorych
    pomijalna. Krotko mowiac rzecz rozbijala sie o efektywnosc.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-06-06 13:34:52
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Kup sobie palnik dekarski. Podwójny lub poczwórny. Odlodzisz, odśnieżysz i
    osuszysz wtrymiga.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-06-07 15:43:03
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Kup sobie palnik dekarski. Podwójny lub poczwórny. Odlodzisz, odśnieżysz i
    > osuszysz wtrymiga.
    > --
    > Jackare

    Tak, ale chodzi o to zeby to sie samo robilo.
    Mysle, ze wiekszosc tych udogodnien powinno byc pod tytulem: "zrob sie
    samo"
    Po to niektorzy wymyslili sol zeby samo sie rozpuszczalo i wysychalo.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-06-07 22:18:23
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Tak, ale chodzi o to zeby to sie samo robilo.

    Sam to sie bałagan robi....