  • 11. Data: 2018-01-05 08:04:23
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 22:32:47 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Jaki model byście polecali, aby miał silne radio?

    U mnie cały dom(dwie kondygnacje, strop betonowy) obsługuje funbox z orange
    I jest ok. Ale pamietaj że silne radio w routerze to jedno a druga sprawa że
    komunikacja idzie w dwie strony i silne radio niewiele pomoże jak karta w wifi w
    laptopie jest jaka jest

  • 12. Data: 2018-01-05 08:21:24
    Od: hienryk <z...@g...com>

    Takie coś znalazłem
    https://www.asus.com/pl/Networking/Lyra/

    ale tanio nie jest.

  • 13. Data: 2018-01-05 08:46:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > ?
    >
    > A co to da?

    Jeśli producent zadbał o wprowadzenie do sprzętu potrzebnych danych
    (nie zawsze to robi), to nastąpi dopasowanie urządzenia do regulacji
    krajowych. Czyli wyznaczenie listy kanałów, oraz -- co w tym przypadku
    istotne -- ustalenie mocy transmisji. Argentyna dopuszcza wyższą niż
    na przykład Polska.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-01-05 08:57:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.01.2018 o 01:49, Jacek pisze:

    > Mam starszy router, który mogę podłączyć jako repeater albo kablem, jako
    > access point, ale tego chcę uniknąć (próbowałem, sygnał faktycznie jest
    > lepszy ale transfery bez szału).
    > Na razie upieram się na jeden router na całą chałupkę.
    > Jacek
    wyobraź sobie że masz 2 cb radia. na granicy zasięgu. ktoś radzi Ci
    postawić repeater pomiędzy nimi, ale to fizycznie nie możliwe. co
    zrobisz żeby radia sie "słyszały" lepiej? UStawisz anteny kierunkowe.
    czyli sygnał który jest propagowany dookólnie, skierujesz w jednym
    kierunku. czy w swoim domu z wifi tak możesz? Jeśłi tak to masz lekką
    poprawę. dlaczego w domu - lekką? bo kierunkowość będzie dotyczyła tylko
    jednej anteny - w telefonie, laptopie tego nie uzyskasz.
    w CB możesz podnieść moc. w wifi niebardzo. podobno istnieją urządzenia
    które to potrafią, ale znowu laptop, tlefon - już nie. Tak więc w
    przypadku wifi - masz baaaardzo ograniczone pole manewru.

    ToMasz

  • 15. Data: 2018-01-05 09:05:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nocne poszukiwania dały na razie efekt w postaci routera Netgear R7000
    > za 6 i pół stówki.

    nie bierz tego co napiszę do siebie, ale takie zachowanie jest dla nas
    powszechne i - moim zdaniem - jest źródłem wielu problemów. upieramy się
    aby mieć 100%, nawet 101% wymagań, bez względu na cene, albo nawet mając
    świadomość że za duuużo mniej (mniej niż połowę) możemy osiągnąć 90%
    sukcesu. Stąd - jak najbardziej na tej grupie- nie potrafimy powiedzieć
    jaki dom jest najtańszy. Rządzącym nawet przez myśl nie przeszło jak
    pomóc polakom w budowie tanich domów, tanimi rozwiązaniami budowlanymi,
    ale pomysły jak dopłacać frankowiczom - istnieją.
    Jakie to ma konsekwencje? A no lekarz wybudował drogi dom, kupił netgera
    r7000 za 650zł, to teraz będzie wystawiał wysokie rachunki za leczenie.
    jak ta "przypadłość" z pierwszego zdania dotyka większość populacji, to
    mamy niezadowolone spłeczeństwo które bezustannie narzeka.

    ToMasz

    PS przepraszam że na Ciebie trafiło, ale ja o tym spostrzeżeniu pisałem
    wielokrotnie wcześniej, ale zawsze w odpowiedzi dostawałem - wydaje Ci
    sie. kto bogatemu zabroni.

  • 16. Data: 2018-01-05 09:08:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Jan 2018 22:32:44 +0100, Jacek

    > Jaki model byście polecali, aby miał silne radio?

    Próbowałeś najpierw zmienić kanały?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-01-05 10:18:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Podpowiem:

    transmisja radiowa WIFI pomiędzy 2 punktami wymaga 2 nadajników i 2
    odbiorników.
    Jak już zrozumiesz sens powyższego, to poznasz sens montowania
    ultrahipermocnego punktu dostępowego z mocą niedozwoloną w Polsce.

    Co innego, jeśli oba nadajniki będą miały większą moc.

    w praktyce: ustaw 'se' drugi AP na parterze i nie kombinuj.

  • 18. Data: 2018-01-05 11:42:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    falcon.lasek.waw.pl
    *Jarosław Sokołowski* napisał(-a):

> [...]
    > krajowych. Czyli wyznaczenie listy kanałów, oraz -- co w tym przypadku
    > istotne -- ustalenie mocy transmisji. Argentyna dopuszcza wyższą niż

    Z ciekawości sprawdziłem Argentynę. Rzeczywiście, jest lepiej niż z
    ustawioną Polską, ale i tak nic lepszego od Kanady nie znalazłem
    (różnica między Argentyną a Kanadą to nawet więcej niż 10 punktów dBm)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2018-01-05 13:05:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 stycznia 2018 09:05:11 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > świadomość że za duuużo mniej (mniej niż połowę) możemy osiągnąć 90%
    > sukcesu. Stąd - jak najbardziej na tej grupie- nie potrafimy powiedzieć

    ale panie co pan - moj bedzie najtańszy (w budowie i, mam nadzieje, eksploatacji)!
    Ale kris narzeka ze stodołę buduję :)
    Gdzies jesienia bede mógł zdać raporty kosztowe.

    b.

  • 20. Data: 2018-01-05 13:33:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.01.2018 o 09:05, ToMasz pisze:

> [...]
    > pomóc polakom w budowie tanich domów, tanimi rozwiązaniami budowlanymi,
    > ale pomysły jak dopłacać frankowiczom - istnieją.

    Ja na razie przećwiczyłem kilka tanich routerów oraz ciut droższego
    ASUSa Rt Ac 1200+G.
    Moja niechęć do mnożenia punktów dostępowych wynika z tego, że żona
    będzie marudzić: dlaczego w kuchni ma się łączyć z X a w pokoju z Y.
    Mi to za wiele nie przeszkadza.
    Ponadto uodporniłem już się na to, że z czasem pojawiają się lepsze
    rozwiązania. Teraz bym takiej chałupy, jak mam nie budował, ale wtedy
    (1989) była inna sytuacja. To, co wydawało się wtedy dobrym wyborem
    teraz już nie za bardzo jest fajne. Mimo wszystko mam kilka rozwiązań,
    które nadal działają (m.in. brama wjazdowa "zrób to sam" z 1990).
    Jacek