  • 1. Data: 2016-07-03 13:53:26
    Temat: Jaki tynk na elewację hali.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Nadszedł moment, w którym muszę zdecydować jak zamknę ściany.
    Budynek stoi 3 rok, ocieplony od 2 lat, więc kwestie wilgoci w ścianach
    mogę chyba pominąć - jest już stabilnie.
    Poczytałem o rodzajach tynków, właściwościach, cenach i wychodzi mi, że
    silikonowy chyba najlepszy, choć o 20-25% droższy od akrylowego.
    Wolę jednak zanim zdecyduje zapytać Was o radę, macie bardzo dobre -
    praktyczne - podejście i może okaże się, że sensowny będzie inny wybór.
    Planuję zrobić tynkowanie raz, dobrze i zapomnieć na zawsze o temacie,
    dlatego nawet droższy tynk nie jest dużym kłopotem - byle był tego wart.

    Mam ściany podzielone na segmenty około 6x5m, murowane z bloczków BK, na
    tym styropian i siatka z klejem - normalka. Teraz w planach jest druga
    siatka i klej (pierwsza warstwa kleju ma już 2 lata i była wykonana na
    szybko w temperaturach już na granicy technologii, bez specjalnej
    dbałości o prostolinijność i brzegi, w efekcie i tak konieczne będą
    wyrównania klejem).
    Miejsce oddalone jest od dużych źródeł brudu typu drogi, ale w około są
    łąki/drzewa, więc i tak będzie pylenie. Zresztą to firma jest, zawsze
    coś się będzie brudziło w około. Kolor raczej ciemny, co oznacza, że
    słoneczko na pewno będzie mocno ściany rozgrzewało. Do tego jakieś
    wstawki kolorowe, żeby jak najmniej "kurnik" z tego wyszedł ;)

    Możecie uświadomić mnie w "zagrożeniach"?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2016-07-05 17:29:50
    Temat: Re: Jaki tynk na elewację hali.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Yyy....radź se sam? :(
    Czy po prostu nie widać postu?

  • 3. Data: 2016-07-05 17:46:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 17:29:42 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Yyy....radź se sam? :(
    > Czy po prostu nie widać postu?
    SN-Mal Atlasa+ farba silikonowa- też Atlasa może być

  • 4. Data: 2016-07-05 22:21:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 17:29:42 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Yyy....radź se sam? :(
    > Czy po prostu nie widać postu?

    widac :-) Rób jaki bądź -ważniejsze są kolory. Ciemny będzie na słoncu na południowej
    elewacji pracował i moze pękać (przerabiałem), całkiem biały będzie za 2lata brudny.

    b.

  • 5. Data: 2016-07-05 22:26:02
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > widac :-) Rób jaki bądź -ważniejsze są kolory. Ciemny będzie na słoncu na
    południowej elewacji pracował i moze pękać (przerabiałem), całkiem biały będzie za
    2lata brudny.

    Mówisz że praktycznie nie ma znaczenia rodzaj tynku, w sumie to dobra
    wiadomość.
    Niestety mam dużą pd ścianę, a kolor będzie jasno-grafitowy. Taka moda
    ostatnio, taki dach, stolarka, no nie wyrwę się teraz z pomarańczowym
    przecież :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2016-07-05 22:33:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Kris pisze:
    > SN-Mal Atlasa+ farba silikonowa- też Atlasa może być

    Mineralny? W sensie że najtrwalszy, a skoro kolorów za wiele nie ma, to
    farbka na to i z głowy, czy tak?
    Jaką trwałość mogę osiągnąć po takiej farbie? Czy będzie podobna w
    zachowaniu czystości do tynku silikonowego?
    Kurcze, to malowanie to wcale takie tanie nie będzie i to zarówno ze
    względu na farbę jak i robociznę. Więc ekonomicznie może być drożej niż
    pozostałe rodzaje tynków. Mówisz, że jednak warto tak?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2016-07-05 22:46:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 22:33:32 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

> [...]
    > względu na farbę jak i robociznę. Więc ekonomicznie może być drożej niż
    > pozostałe rodzaje tynków. Mówisz, że jednak warto tak?

    Ja mam silikonowy ~6 rok - kolor dosyc jasny ale nie bialy - takie bardzo
    jasne kapuczino cytrynowe :P Kurzy sie u mnie ponad przecietnie bo nie mamy
    jeszcze drogi a moj dom jest pierwszy w kolejce wiec najbardziej narazony
    na kurz spod kol wszystkich przejezdzajacych samochodow i coz - no ja polecam,
    plucze go karcherem co pare tygodni i wyglada czysto. Na pewno jakbym
    porownal go z nowym to byloby widac roznice - wiec mozna przyjac, ze
    brudzi sie na tyle rownomiernie, ze wyglada jakby tylko zmienial kolor ;-)

    Mysle, ze malo kto Ci tu odpowie bo nie ma tu zadnego wykonawcy, ktory
    ma porownanie :) A na swoim domu tynk rzadko sie zmienia, wiec trudno
    porownac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-07-05 23:29:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 22:46:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Mysle, ze malo kto Ci tu odpowie bo nie ma tu zadnego wykonawcy, ktory
    > ma porownanie :) A na swoim domu tynk rzadko sie zmienia, wiec trudno
    > porownac.

    ale brudne z zaciekami to widac u sąsiada :-)

    b.

  • 9. Data: 2016-07-05 23:56:24
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.07.2016 o 22:26, Irek.N. pisze:

> [...]
    > Niestety mam dużą pd ścianę, a kolor będzie jasno-grafitowy. Taka moda
    > ostatnio, taki dach, stolarka, no nie wyrwę się teraz z pomarańczowym

    Zestawienie jasnografitowego z pomarańczem najmodniejsze ;)

  • 10. Data: 2016-07-06 23:24:02
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Dzięki, już po temacie.
    Wybrałem jednak silikonowy, po negocjacjach całkiem fajnie wyszedł :)
    Zmienił się też kolor, będzie jednak jasny, więc moze nie odpadnie od
    słoneczka ;)

    Irek.N.