  • 11. Data: 2020-01-03 19:45:33
    Temat: Re: Jakie kołki do betonu?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 08:21, Jacek pisze:

    > Na przykład:
    > https://www.castorama.pl/kotwa-tulejowa-z-podkladka-
    i-nakretka-8-x-80-mm-id-1083039.html

    Takie z Castoramy to mi kiedyś firma wpadła kotwić maszyny do posadzki.
    Po 2 godzinach pracy kotwy się wszystkie rozmiękły/rozsypały tak że
    maszyna zaczęła tańczyć po hali a my je luźne palcami wyciągaliśmy z
    posadzki. Były zjebki i zakup kotew w "normalnej" hurtowni budowlanej.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-01-03 22:19:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.01.2020 08:11, Miroo wrote:
    > Ma toto utrzymać 50-70kg (wyciąganie!) najlepiej na maks. 2 otworach.

    -
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolki-kolek-rozpo
    rowy-wkret-kpk-12-x-100mm-25-szt-i7888512472.html

    U mnie takie dwa, trzymają na ścianie w dziurawce 138kg - sprzęgło
    hydrauliczne 100L. Od dwóch lat i nic nie odpadło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2020-01-04 15:17:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Miroo pisze tak:

    i-nakretka-8-x

    > Oglądałem takie, ale jakoś nie budziły mojego zaufania - takie
    > gładziutkie, śliskie, żadnych poprzecznych prążków (a są takie
    > małe tuleje rozporowe na śruby i one są całe "zębate").

    Jeśli beton twardy, nowy, mocny to jak ten koniec się zakleszczy to na
    amen. Tylko nie moze byc wibracji bo nakretki są zwykłe i się poluzują
    a jak sie poluzuzją to kotwa nie działa. Można zmienic na samohamowną
    nakrętke albo podłożyc gwiazdkę. Ja zakręcałem druga nakrętkę i
    zaciskałem na max. Gwint powinien byc dłuższy imho.

    > Czy mam to tak mocno dokręcić, żeby skruszyło beton na końcu
    > kotwy? Po czym poznać, że zostało wystarczająco dokręcone, jeszcze
    > przed ukręceniem?

    Po tym ile wylezie gwint ze ściany. Ten stożek ma sie przesunąć z 1cm.

    Już nie pamietam ale chyba używałem takich pojedynczych jak pokazał
    nadir. Sukces to ciasne pasowanie ;)

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 14. Data: 2020-01-06 14:22:08
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 03-01-2020 o 13:55, Miroo pisze:
> [...]
    alowa/kotwa-tulejowa/kotwy-do-duzych-obciazen-ta-m-s
    l-m/kotwa-do-duzych-obciazen-ta-m-t

    > Nie bardzo potrafię czytać te parametry, a w zasadzie przełożyć ich na
    > rzeczywiste warunki. Co realnie znaczy:
    > Pull-out failure / Characteristic resistance in uncracked concrete = 7.5kN?
    > Utrzyma 10kg, 20kg, 50kg, ..., 750kg?
    >
    > A Fischer to dobry producent? Ostatnio się zraziłem, bo ukręciłem ich
    > wkręta w kołku plastikowym tuż przed końcem wkręcania :(
    > A to był komplet - wkręty z kołkami.

    https://www.asdipsoft.com/are-you-designing-your-anc
    hor-bolts-correctly/

    Ja to zrozumiałem jako siła wyrywająca.