  • 1. Data: 2020-01-03 14:25:37
    Temat: Absurd z segregacją śmieci - spisek?
    Od: Marek <f...@f...com>

    SpiskowyMocny o śmieciach nie napiszesz o co chodzi z tą segregacją?
    Na prawdę w 21 wieku nie można zrobić tego na poziomie sortowni skoro
    płaci się za oddanie śmieci (zamiast dostawać kasę za oddanie
    surowców)?

    Chcę w gminie załatwić wywózkę śmieci ale gmina wymaga tego
    idiotycznego sortowania oraz odbierania tylko 2x w miesiącu. Okazuje
    się że wcale nie muszę podpisywać umowy z gminą, wystarczy, że
    podpisze z dowolną firmą wywodząca śmieci. Dzwonie do pierwszej z
    brzegu i okazuje się że nie muszę nic sortować, wszystko może iść
    jebud do jednego pojemnika byle tylko na czas pojemnik wystawić a
    zbierają 3x w tygodniu. Można? Można.
    Skąd zatem ten mit powtarzany wszędzie o konieczności sortowania jak
    faktycznie czegoś takiego nie ma?
    Inny przykład. Blokowisko, w śmietnikach nowe miniaturowe pojemniki
    z podziałem na role i jeden taki duży opisany "niesortowane". I
    wszyscy walą i tak do tego niesortowanego....
    Więc po co te wyglupy z sortowaniem?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-01-03 14:57:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to po co? Zeby podniesc kilka razy cenę za wywóz śmieci. W blokowiskach
    wprowadzili odpowiedzialność zbiorowa. Za segregowane o polowe taniej niż za miks.
    Ale jak stwierdza że ktoś nie segreguje to blokowisko placi karna opłatę o 100%
    wyższa. Przy czteroosobowej rodzinę to prawie 200 zlotych na miesiac wyjdzie. Opłata
    wliczona jest w czynsz czyli nie można protestowac nie płacąc jej. Dobrowolnosc
    przymusowa to się nazywa. Nie jest wykluczone że na śmieciach władza się przejedzie.
    200 zlotych to 70 butelek piwa, 10 butelek wódki. Przy ponad jedenastu litrach
    spirytusu na leb komus zabraknie na alkohol albo na opłatę za śmieci. Tych co im
    zabraknie będzie dostatecznie dużo żeby ich wkurwienie zostało zarejestrowane. Do
    tego małpki zdrozaly. Do tej pory nałóg szedl do roboty, kupil w zabce małpkę i jakoś
    8 godzin przetrwał. Po podwyzce nie warto będzie malpek kupowac bo o 30% więcej wyjda
    niz połówka. Przy połówce wytrwa w pracy 4 godziny i bedzie ujebany jak szpadel.

  • 3. Data: 2020-01-03 15:34:30
    Temat: Re: Absurd z segregacją śmieci - spisek?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Jan 2020 05:57:22 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Ale jak stwierdza że ktoś
    > nie segreguje to blokowisko placi karna opłatę o 100% wyższa

    Ale po co ma stwierdzać, skoro jest dedykowany pojemnik na
    niesegregowane?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-01-03 15:59:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale po co ma stwierdzać, skoro jest dedykowany pojemnik na niesegregowane?

    stwierdzi ze 90% to zmieszane a 10% wszystkie frakcje nadające się do
    odzysku....

  • 5. Data: 2020-01-03 16:38:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 14:25:45 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Skąd zatem ten mit powtarzany wszędzie o konieczności sortowania jak
    > faktycznie czegoś takiego nie ma?

    stąd ze zyjesz w blokowisku, tam, z braku miejsca na smietniki z osobnymi komorami na
    frakcje, oraz z racji ze do smietnika daleko to ludziom sie nie chce segregować.
    Zwłaszcza ze i tak bedzie na innych.
    W osiedlach jednorodzinnych segregacja działa.

    b.

  • 6. Data: 2020-01-03 17:35:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 14:25, Marek pisze:
    > Na
    > prawdę w 21 wieku nie można zrobić tego na poziomie sortowni skoro płaci
    > się za oddanie śmieci (zamiast dostawać kasę za oddanie surowców)?

    Chyba można, u mnie przyjechał gość i posortowane szkło, plastki wrzucił
    na jedną pakę i mówi mi że i tak sortują na miejscu. Szkoda że nie nagrałem.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-01-03 18:44:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 16:35, Irokez pisze:

    > Chyba można, u mnie przyjechał gość i posortowane szkło, plastki wrzucił
    > na jedną pakę i mówi mi że i tak sortują na miejscu. Szkoda że nie
    > nagrałem.

    W UK (przynajmniej tu gdzie jestem) właśnie tak to jest zorganizowane -
    masz dwa pojemniki - do przetworzenia i nie do przetworzenia. Te do
    przetworzenia myjesz (opłukujesz) przed wyrzuceniem. A - no i trzeci
    pojemnik na jedzenie - wcześniej lądował w nieprzetwarzanych, teraz
    ląduje w pojemniku z zieleniną

    Lukasz

  • 8. Data: 2020-01-03 19:13:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Jan 2020 15:59:37 +0100, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > stwierdzi ze 90% to zmieszane a 10% wszystkie frakcje nadające się
    > do
    > odzysku....

    No i?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-01-03 21:13:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    >No i?

    To i że do tego pojemnika nie można wrzucać śmieci podlegających segregacji.
    Czyli jak wrzucisz tam butelkę pet to mogą podwyższyć opłatę bo nie segregujesz. Do
    pet masz żołry pojemnik.
    Dla mnie to idiotyzm że segregować mają ludzie zamiast "specjaliści" w punkcie
    przyjmowania odpadow ale jest jak jest i z koniem kopać się nie będę.

  • 10. Data: 2020-01-03 21:15:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Więc po co te wyglupy z sortowaniem?
    Po to że "opłata za śmieci" to podatek i nawet jak podpiszesz umowę na odbiór śmieci
    z dwoma firmami to nie zwalnia to Ciebie z konieczności opłaty podatku śmieciowego.