  • 11. Data: 2020-01-03 21:31:57
    Temat: Re: Absurd z segregacją śmieci - spisek?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Marek napisał:
    > SpiskowyMocny o śmieciach nie napiszesz o co chodzi z tą segregacją? Na
    > prawdę w 21 wieku nie można zrobić tego na poziomie sortowni skoro płaci
    > się za oddanie śmieci (zamiast dostawać kasę za oddanie surowców)?
    >
    > Chcę w gminie załatwić wywózkę śmieci ale gmina wymaga tego idiotycznego
    > sortowania oraz odbierania tylko 2x w miesiącu. Okazuje się że wcale nie
    > muszę podpisywać umowy z gminą, wystarczy, że podpisze z dowolną firmą
    > wywodząca śmieci.

    Chyba już o tym pisałem że to SPISEK (wiadomo po co)
    Za jedną ustawą załatwili was na cacy z kilkoma ustawami i podatkami.
    Podstawa śmieciowego to POdatek, co roku będzie większy za osobę, potem może
    wliczą jeszcze psy i koty, bo to też domownicy, by wszystkim żyło się
    lepiej.
    Ustawa śmieciowa to też odświeżona, niedawno zlikwidowana ustawa meldunkowa,
    bo w każdym domu musisz meldować kto mieszka a jak nie mieszka to gdzie się
    wyprowadził.
    Więc mamy tu nowy obowiązek meldunkowy, nowy podatek systematycznie rosnący,
    dodatkowo zaprzyjaźnione firmy śmieciowe mają pracę i nie muszą emigrować do
    ameryki jak inni, żeby lepiej się im biznes opłacał, to musisz myć i
    segregować śmieci, żeby firma mogla je od razu sprzedać na surowce.
    Warto zauważyć że ustawa śmieciowa tylko z nazwy jest śmieciowa, bo gruzu,
    kamieni i nie sprzedawalnych śmieci nie możesz wyrzucać, za to musisz płacić
    oddzielnie.

    Dobrze słyszeć że jest możliwość nie trzeba podpisywać umowy z gmina, tylko
    ciekawe czy w mojej okolicy jest jakaś inna firma śmieciowa niż gminna i czy
    kasuje tak samo za osobę, czy za ilość odebranych śmieci?

  • 12. Data: 2020-01-03 23:19:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 16:39:01 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > stąd ze zyjesz w blokowisku, tam, z braku miejsca na smietniki z osobnymi
    > komorami na frakcje, oraz z racji ze do smietnika daleko to ludziom sie nie chce
    > segregować. Zwłaszcza ze i tak bedzie na innych.

    Dementuję. Mieszkałem w blokowisku i segregacja działała i nadal działa,
    co więcej była wprowadzona na długo przed nakazem ustawowym.

    L.

  • 13. Data: 2020-01-03 23:59:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Jan 2020 12:15:27 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Po to że "opłata za śmieci" to podatek i nawet jak podpiszes
    > z umowę na odbiór śmieci z dwoma firmami to nie zwalnia to C
    > iebie z konieczności opłaty podatku śmieciowego.

    Ja tylko nie chce sortować, podatki takie czy inne mnie nie obchodzą.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-01-04 00:06:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Jan 2020 21:31:57 +0100, "SpiskowyMocny"
    <T...@p...o2.pl> wrote:
> [...]
    > gminna i czy
    > kasuje tak samo za osobę, czy za ilość odebranych śmieci?

    gmina średnio bierze 20/mies/os 2x odbiór w miesiącu bez limitu
    gabarytów plus wymóg sortowania. Prywaciarz ok 30 zł za pojemnik 240l

    bez sortowania, jeździ po okolicy 3x w tygodniu.
    Za komfort niesortowania trzeba płacić.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-01-04 00:08:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Jan 2020 14:19:32 -0800 (PST), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Dementuję. Mieszkałem w blokowisku i segregacja działał
    > a i nadal działa,
    > co więcej była wprowadzona na długo przed nakazem ustawowym.

    Nikt nie mówi, że jej nie ma, ale że jest nieprecyzyjna, to raz, dwa
    że i tak jest pojemnik na niesortowane (nie mylić z pozostałymi po
    segregacji) wiec sporą część i tak wrzuca wszystko jak leci do
    "niesortowane".

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-01-04 00:15:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie byś wyrzucił potłuczona szklanke? A gdzie pudełko po pascie do butów? Czy do
    pojemnika na szkło można wyrzucić butelkę po wódce z nakrętka.

  • 17. Data: 2020-01-04 00:28:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Gdzie byś wyrzucił potłuczona szklanke? A gdzie pudełko po pascie do butów? Czy do
    pojemnika na szkło można wyrzucić butelkę po wódce z nakrętka.

    Ja:
    - szkło
    - zmieszane
    - szkło bez nakrętki która leci do żółtego

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2020-01-04 00:46:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystko źle. Potłuczona szklanka do niesortu. Pudełko po paście do butów trzeba
    odwieźć do punktu utylizacji. Butelka z metalowa nakrętka do szkła.

  • 19. Data: 2020-01-04 00:57:14
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Najbardziej mnie wkurwiaja z pudełkami po jedzeniu ze styropianu

  • 20. Data: 2020-01-04 12:40:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Wszystko źle. Potłuczona szklanka do niesortu. Pudełko po paście do butów trzeba
    odwieźć do punktu utylizacji. Butelka z metalowa nakrętka do szkła.

    Wiesz co, to nie ma sensu, co gmina to inaczej, w mojej okolicy:

    Wałbrzych - w żółte tylko butelki PET po napojach. Inne jak plastikowe
    torby, butelki po szamponie, jogurtach już do zmieszanych lub jak stoją
    na inne opakowania

    Świdnica - w żółte oprócz PET wrzucasz to co w Wałbrzychu powyżej
    wymienione do zmieszanych lub innych - czyli nawet reklamówki czy
    zabawki plastikowe bez elektroniki (nie zasilane bateriami) oraz puszki
    i drobne metale - i... właśnie nakrętki ze słoików i butelek

    Wałbrzych - w zielone szkło czyli butelki, słoiki ale BEZ szklanek,
    kieliszków, stłuczki

    Świdnica - w zielone szkło, słoiki, szklanki, stłuczka szklana ale BEZ
    nakrętek !

    --
    Irokez