  • 21. Data: 2020-01-04 13:44:33
    Temat: Re: Absurd z segregacją śmieci - spisek?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ma sens. Za chwilę większość będzie placila po prawie pięć dych od osoby na miesiac.

  • 22. Data: 2020-01-04 18:31:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.01.2020 12:40, Irokez wrote:

> [...]
    > torby, butelki po szamponie, jogurtach już do zmieszanych lub jak stoją
    > na inne opakowania
    >
    > Świdnica - w żółte oprócz PET wrzucasz to co w Wałbrzychu powyżej
    > wymienione do zmieszanych lub innych - czyli nawet reklamówki czy
    > zabawki plastikowe bez elektroniki (nie zasilane bateriami) oraz puszki
    > i drobne metale - i... właśnie nakrętki ze słoików i butelek
    >

    > Wałbrzych - w zielone szkło czyli butelki, słoiki ale BEZ szklanek,
    > kieliszków, stłuczki
    >
    > Świdnica - w zielone szkło, słoiki, szklanki, stłuczka szklana ale BEZ

    Później się dziwią, że każdy ma gdzieś segregowanie

  • 23. Data: 2020-01-04 22:39:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ma sens. Za chwilę większość będzie placila po prawie pięć dych od osoby na
    miesiac.

    Pisałem w sensie zapytania gdzie co wrzucić.
    O tym decyduje aktualnie gmina i trzeba zerknąć na stronę Urzędu Miasta.

    5 dych za brak sortowania to odrębna sprawa.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2020-01-04 22:40:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-04 o 18:31, KIKI pisze:

    > Później się dziwią, że każdy ma gdzieś segregowanie

    No właśnie ja jestem raz tu, raz tu i pierdolca idzie dostać.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2020-01-05 09:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

    > No właśnie ja jestem raz tu, raz tu i pierdolca idzie dostać.

    Zakładam jako sortujący od lat, ze nawet jak czasami sie pomylisz to suma
    sumarum lepiej sortować niż nie.
    Oczywiście zapewne mogłoby sie to odbywać na poziomie sortowni, chociaz
    podejrzewam ze wtedy poziom odzysku byłby mniejszy bo czesc mozliwych do
    odzyskania surowców zabrudzi sie w smieciach zmieszanych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 26. Data: 2020-01-05 12:25:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 09:00:01 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > podejrzewam ze wtedy poziom odzysku byłby mniejszy bo czesc mozliwych do
    > odzyskania surowców zabrudzi sie w smieciach zmieszanych.

    U nas to sortowanie to jakiś absurd się zrobił
    Są miasta gdzie na 7 frakcji sortować trzeba
    U nas teraz chyba 6 radni przegłosowali
    Ekoidioci "doradzają" i wyszło jak wyszło/
    Wg mnie wystarczyły by 3 frakcje:
    -to co się przetworzy(plastyk, szkło, papier itp
    -bio(z tym akurat problemu nie mam bo w kompost wszystko przerabiam)
    =reszta(nieprzetwarzalne, nieodwracanie zabrudzone itp
    A teraz przez ekoidiotów doszło do takich absurdów ze do zielonych worków ze szkłem
    niby potłuczonego szkła nie wolno wrzucać(a worki pracownicy rzucaja do śmieciarki)
    Pomijam już totalny idiotyzm o którym gdzieś ktoś wyżej pisał żeby te przetwarzalne
    wypłukać wodą przed wrzuceniem do wora. To dopiero ekopomysł;)
    A głównym absurdem jest to ze musimy sortować i jeszcze płacić za to żeby od nas
    odebrali surowce które można przetworzyć i na nich zarobić

  • 27. Data: 2020-01-05 14:32:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przecież nie chodzi o to żeby sortować tylko żeby bydło płaciło po piec dych na
    miesiac od osoby. Ci co udają w materii śmieci ekologów w dupie maja czy szkło będzie
    zmieszane ze szmatami.

  • 28. Data: 2020-01-05 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > -bio(z tym akurat problemu nie mam bo w kompost wszystko przerabiam)
    > =reszta(nieprzetwarzalne, nieodwracanie zabrudzone itp

    U nas niby osobno plastik i makulatura a kubły opisane są zeby wrzucac
    razem. Pewnie troche trzeba to dostosowac do tego jakie linie sa w
    sortowni.
    Niemniej tak po prawdzie to najwiecej jest smieci dwóch rodzajów w domu:
    - plastik plus metal plus papier
    - inne
    Reszta to jakis margines.

    > A teraz przez ekoidiotów doszło do takich absurdów ze do zielonych
    > worków ze szkłem niby potłuczonego szkła nie wolno wrzucać(a worki
    > pracownicy rzucaja do śmieciarki)

    ? TEgo nei wiem. o co chodzi? Przeciez jak wrzucasz całe butelki do
    pojemnika to i tak sie czesto zbija.

    > Pomijam już totalny idiotyzm o
    > którym gdzieś ktoś wyżej pisał żeby te przetwarzalne wypłukać wodą
    > przed wrzuceniem do wora. To dopiero ekopomysł;)

    Ano, głupota.
    Gdzie tak kaza?

    > A głównym absurdem
    > jest to ze musimy sortować i jeszcze płacić za to żeby od nas
    > odebrali surowce które można przetworzyć i na nich zarobić

    Nie wiem ile mozna na tym zarobic i jak wyglada taki biznes ale
    transport, obsługa tez za darmo nie sa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 29. Data: 2020-01-06 21:58:41
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Marek napisał:
    > gmina średnio bierze 20/mies/os 2x odbiór w miesiącu bez limitu gabarytów
    > plus wymóg sortowania. Prywaciarz ok 30 zł za pojemnik 240l
    > bez sortowania, jeździ po okolicy 3x w tygodniu.
    > Za komfort niesortowania trzeba płacić. -- Marek

    20zł od osoby, co miesiąc, może wymeldowanie wszystkich osób z domu załatwi
    sprawę?
    Skoro prywaciarz bierze 30zł za pojemnik to możesz zapełniać jeden na rok,
    wtedy masz 30zł rocznie a nie około tysiaka rocznie.
    Ja nie mam czasu na taką zabawę, ale ludziska kupują wany i paki przerabiają
    na mieszkania, stawiasz takiego wana w garażu, wymeldowujesz się z domu i
    mieszkasz w aucie, sporo opłat cię o minie.

  • 30. Data: 2020-01-08 01:53:04
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 03.01.2020 o 14:25, Marek pisze:
    > SpiskowyMocny o śmieciach nie napiszesz o co chodzi z tą segregacją? Na
    > prawdę w 21 wieku nie można zrobić tego na poziomie sortowni skoro płaci
    > się za oddanie śmieci (zamiast dostawać kasę za oddanie surowców)?

    [ciach]
    Ja chciałem tylko dodać, że w Bricomanie, na dziale śrubek, ciągle
    dopytuję się o papierowe torby, które niby miały być. Mijają godziny i
    tygodnie i jedyne torby [papierowe] jakie zobaczyłem to były .. torebki
    z odzysku, które skrzętnie zachomikował pracownik - widać dużo ludzi się
    o te papierowe dopomina.
    Jedna foliowa - 60 groszy. I po co? - jak mam w niej "56" gram kołków
    plastikowych, bez worka nie można. Papierowy darmowy i w dodatku mało
    szkodliwy.

    I w ogóle wkurza mnie ten świat pakujący cukierka w trzy folijki i razem
    w jeszcze jedną torebkę, naklejka na kazdym babanie, jabłku, itd. Ale
    na to jakoś [mądrych] ustaw nie mogą wymyślić.

    Czy w TV nie można wyprodukować i puścić filmu-reklamy o tym jak palić w
    piecu od góry aby każdy "wieśniak" zobaczył o co chodzi? Nie , można
    wydawać miliony na pieprzenie "Smog ,. nie pal śmieci, .." Co 20-40
    minut powtarzają, [OT] normalnie jak reklamy MM i różne Medexpert "INTEL
    KOR 17! SUPER CENA.." - flaki mi się wywracają od ich strasznych reklam.