  • 1. Data: 2009-10-07 22:36:28
    Temat: Jakie kolki na zewnatrz przy 12 cm styropianu ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Mam ścianę 25 cm Porothermu (a miejscowo nawet beton) + 12 cm styropianu lub wełny +
    szczelina wentylacyjna + ok. 2 cm płyt
    okładzinowych Roben.

    Potrzebuję zamocować na elewacji parę rzeczy, jak np. uchwyty do flag (11 listopada
    blisko ;))

    No i myślę, których konkretnie kołków / kotew użyc?

    Chciałbym jak najcieńszych, ale przy takiej grubości warstw izolacyjnych istotne
    bedzie nie tylko ścinanie, ale i zginanie.

    Mam też pytanie - jak wprowadzacie i jak wbijacie w pustak / w beton kołek poprzez
    tak grube delikatne warstwy?

    Nie musze dodawac, że ten Roben stanowi wielką ozdobę i nie mogę ryzykować
    jakiegokolwiek uszkodzenia.
    THX

  • 2. Data: 2009-10-08 06:34:41
    Temat: Re: Jakie kolki na zewnatrz przy 12 cm styropianu ?
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprzez tak grube delikatne warstwy?
    >
    > Nie musze dodawac, że ten Roben stanowi wielką ozdobę i nie mogę ryzykować

    Wklejane + siatka jak do porothermu. Innej opcji nie masz :(
    Fi 10 mm.

    pozdr
    p.

  • 3. Data: 2009-10-08 13:27:21
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jest opcja. Wstawić klocek z twardego materiału izolacyjnego np. z drewna.
    Klocek tradycyjnie przymocować do ściany a do niego resztę. Ja tak np.
    montuję kamery na styropianie.

    PC

  • 4. Data: 2009-10-08 13:32:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > poprzez tak grube delikatne warstwy?
    >
    > Nie musze dodawac, że ten Roben stanowi wielką ozdobę i nie mogę ryzykować

    Np takie:

    http://www.zamocowania.pl/kotwystalowe.php

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-10-08 17:07:07
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Np takie:
    >
    > http://www.zamocowania.pl/kotwystalowe.php
    nie
    to sa kotwy do zastosowań w pełnych materiałach
    ( jak pisze lane betony B15 itd)

    Koledzy pisali o wklejanych siatkowych
    cos takiego
    http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0903%20450%20001
    .pdf
    Ale nawet do takich kotew trzeba przemyslec sprawę rozłożenia
    siły na tej elewacji .

    Mayky