  • 51. Data: 2011-01-04 20:05:18
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 09:33, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ty wy ej/nizej piszesz e za listopad/grudzie zap aci e ok 900z .
    > Przyjmijmy tez 900z za  stycze -luty i 900z acznie za  pazdziernik,

    Listopad byl u mnie wyjatkowo cieply.. Styczen/luty to 2-3 x wieksze
    zuzycie niz listopad/grudzien!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2011-01-04 20:24:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    y.googlegroups.com...

    > Tak. M.in. po to zeby w ciagu 2h w czasie 13-15 w II taryfie wpompowac
    > w wylewke jak najwiecej energii. Rurkami wodnymi tego nigdy nie
    > osiagniesz i niestety bedziesz wchodzil w I taryfe. Dlatego kable
    > musza byc mocno przewymiarowane (w nocy w najwieksze mrozy tez musza
    > oddac wiecej energii - trzeba ja zakumulowac zeby na caly dzien
    > wystarczylo :)

    Myslalem, ze jezeli ogrzewanie wodne to w drugiej taryfie grzejemy bufor.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2011-01-04 20:31:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ty wyżej/nizej piszesz że za listopad/grudzień zapłaciłeś ok 900zł.
    > Przyjmijmy tez 900zł za styczeń-luty i 900zł łacznie za pazdziernik,
    > marzec, kwiecień to gaz wyjdzie Ciebie ok 2700zł za ten sezon. To dobry
    > wynik. Gdybyś podobny wynik uzyskał w przyszłym roku gdy zaczniesz grzac
    > poddasze to faktycznie nie ma co dyskutować. U mnie do grzania jest
    > łacznie 160-180m^2 liczac po podłogach u Ciebie z tego co pamiętam tez cos
    > koło tego będzie docelowo

    Bedzie cos kolo tego, ze wskazaniem na te 180m^2. Na gorze mam nisko skosy,
    wiec kubatura nie wzrosnie lawinowo. Na dzis mam 12cm welny i brak
    ocieplenia w jednym pomieszczeniu. Docelowo jak juz kiedys wspominalem 30cm
    cieplej welny, wiec bilans pogorszyc sie nie powinien. Dodam jeszcze, ze im
    blizej wiosny tym mniej gazu bedzie szlo na ogrzewanie CWU a i zyski ktore
    tak lubi Adam ze slonca tez zaczna odgrywac wieksza role, o ile slonce
    bedzie. W sumie na dzis jestem zadowolony, ale prawde mowiac nie licze, ze
    zuzyje kwotowo mniej jak te 3000zl. Mimo to bez kominka i tak mnie cieszy, a
    pamietac tez trzeba, ze mam te straszna sciane 1W.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2011-01-04 21:08:15
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Prawdziwy pasywniak zuzywa te 10-15kWh/m2/rok czyli przy powierzchni

    Prawdziwy pasywniak zużywa 0kWh/m2/rok

    :)

    Marek

  • 55. Data: 2011-01-04 21:11:19
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 21:24, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Myslalem, ze jezeli ogrzewanie wodne to w drugiej taryfie grzejemy bufor.

    Ja pisalem o ogrzewaniu kablami grzejnymi, bez bufora (buforem jest
    15cm wylewki), bez wody. Inwestycyjnie wychodzi to tanio. Nie ma
    wogole CO :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2011-01-04 21:11:20
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    bb.googlegroups.com...

    > Czy mata 200W/m2 musi byc wlaczona 24/h ? :) Kto jak kto ale Ty
    > chyba
    > rozrozniasz moc maksymalna od tej faktycznie zuzywanej ;)

    Dla urzadzen elektrooporowych moc maksymalna w czasie jest niemal ich
    moca zuzywana. Nie ma oporów zmiennych, prad plynie ciagle niemal ten
    sam, bez wzgledu czy wylewka ma 10stC czy 28stC.

    Marek

  • 57. Data: 2011-01-04 21:13:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 22:08, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisa w
    > wiadomo cinews:7c6c53aa-c3aa-42c5-9dcb-a5e5c9e53721@j3g2000v
    bi.googlegroups.com...

    > Prawdziwy pasywniak zu ywa 0kWh/m2/rok
    >
    > :)

    http://www.passiv.de/07_eng/index_e.html

    Prawdziwy pasywny zuzywa MNIEJ niz 15kWh/m2/rok. Zuzywajac 10-15 JEST
    prawdziwym pasywnym.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2011-01-04 23:36:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    s.googlegroups.com...

    > Ja pisalem o ogrzewaniu kablami grzejnymi, bez bufora (buforem jest
    > 15cm wylewki), bez wody. Inwestycyjnie wychodzi to tanio. Nie ma
    > wogole CO :)

    No tak, ale bylo cos o zageszczeniu rurek. :-)

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2011-01-05 07:26:31
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    n.googlegroups.com...
    bi.googlegroups.com...

    > http://www.passiv.de/07_eng/index_e.html
    >
    > Prawdziwy pasywny zuzywa MNIEJ niz 15kWh/m2/rok. Zuzywajac 10-15 JEST
    > prawdziwym pasywnym.

    Nie zauwazyles usmieszku na koncu?
    Pasywny to powinien byc pasywny a nie cos tam jeszcze zuzywac.

    Marek

  • 60. Data: 2011-01-05 10:10:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Tylko ze pasywny dom jest NIEEKONOMICZNY.

    Najtaniej wychodzi dom prawie pasywny. To znaczy duzo stropianu wszedzie.
    Przeszklenia od poludnia dwuszybowe. Jakis tani rekuperator i tyle.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/