  • 1. Data: 2010-12-28 14:36:03
    Temat: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Poniżej gdzies w tle trwaja dyskusje czy bardziej opłacalna jest jedna
    taryfa czy może dwie.
    Zaczełem drązyc temat
    U mnie w Energa jest tak(licznik trójfazowy)
    Taryfa G11:
    Składniki zmienne- 0,5145zł za kWh
    Składnik stały 12,35zł na miesiąc

    Taryfa G12- energia tańsza w godzinach 22,00- 6.00 i w godzinach 13,00-15,00
    Składniki zmienne:
    W "tańszych" godzinach 0,3079 zł/kWh
    W "droższych" godzinach 0,5879 zł/kWh
    Składnik stały-16,1040zł za miesiąc

    Taryfa G12W energia tańsza w godzinach 22,00- 6.00 i w godzinach
    13,00-15,00 i tańsza w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy
    Składniki zmienne:
    W "tańszych" godzinach 0,3106 zł/kWh
    W "droższych" godzinach 0,6487 zł/kWh
    Składnik stały-16,1040zł za miesiąc

    Jak widac z powyższego dla urzadzeń pracujacych całą dobe(lodówka, pompki CO
    i CWU, routery, modemy, nadmuchy od kotłów, wentylacja mechaniczna,
    rekuperator itp) tańsza jest energia w planach dwutaryfowych. Zmywarka,
    pralka i piekarnik to tez zaden problem aby w 100% korzystały z z energi
    tańszej.
    Pozostaje oświetlenie, RTV, komputery, sprzet do majsterkowania. Te rzeczy
    raczej wykorzystujemy w godzinach droższych.
    Kwestia przeliczenia ile i jakiej mocy kazdy z nas ma urzadzeń pracujących
    non stop a ile korzystajacych z drioższych taryf.
    Na razie mam taryfe G11 ale ze wstepnych wyliczen wychodzi mi ze G12 lub
    nawet G12W będzie dla mnie korzystniejsza. Ale z ostateczny wynik podam jak
    policze dokładnie wszytko co zużywa energie u mnie w domu.
    Aktualnie miesięcznie zużywam ok 250kWh miesięcznie
    Wynikami oczywiście sie podziele.
    I czekam oczywiscie na wasze spostrzeżenia i zapraszam do dyskusji

    Krzysiek

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-12-28 15:24:49
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > I czekam oczywiscie na wasze spostrzeżenia i zapraszam do dyskusji

    Tak na szybko stworzyłem arkusz i przeliczyłem dla siebie
    http://www.voila.pl/468/t4w4t/

    I wychodzi że na G12 zaoszczedziłbym ok 30zł miesięcznie
    Na G12W pewnie jeszcze więcej ale tego nie przeliczałem

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-12-28 15:31:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > I wychodzi że na G12 zaoszczedziłbym ok 30zł miesięcznie
    > Na G12W pewnie jeszcze więcej ale tego nie przeliczałem

    U mnie Enea.
    G11 około 0,50 zł
    G12 około 0,60/0,25 zł- opłaca się już przy 30% udziału II taryfy.

    Znalazłem ceny z USA 0,42/0,12 zł

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-12-28 16:03:41
    Od: a...@p...pl

    w USA cena benzyny nieporownywalnie nizsza niz u nas. Jednym slowem
    "rabia" nas na wszystkim.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2010-12-28 16:50:43
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2010-12-28 15:36, Kris pisze:
    > Poniżej gdzies w tle trwaja dyskusje czy bardziej opłacalna jest jedna
    > I czekam oczywiscie na wasze spostrzeżenia i zapraszam do dyskusji

    Pisałem na temat opłacalności systemu dwutaryfowego tutaj
    http://www.tinyurl.pl/?9shNBxLC.
    Obliczyłem nawet jaki procent energii musi zostać wykorzystany w drugiej
    taryfie, aby sie oplacalo.

    Liczylem to dla tarych egergii pro.

    Pozdrawiam,
    Mw

  • 6. Data: 2010-12-29 09:15:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > I wychodzi że na G12 zaoszczedziłbym ok 30zł miesięcznie
    > Na G12W pewnie jeszcze więcej ale tego nie przeliczałem

    Przeliczyem sobie wszystko dosyc dokładnie i wprowadziłem korekty do
    wczoraj opublikowanej tabelki i wychodzi mi ze dziennie zuzywam ok 8 kWh z
    czego min 4kWh(czyli połowa) zuzywaja urzadzenie działające nonstop(popmpa
    CO, nadmuch do kotła, lodówka, modem/router) Dodajac do tego zużycie energi
    w trybie standby przez RTV wychodzi mi że koszt oswietlenia stanowi ponizej
    10% zuzycia czyli ok 15zł na miesiąc. A nie korzystam ze zródeł swiatła tzw
    energooszczędnych i oszczędzać swiatła tez za bardzo nie oszczedzam. Nie ma
    więc w moim przypadku za bardzo sensu inwestowac kilkaset zł w żarówki LEd
    np.
    Dzięki dwóm taryfom oszczędności u mnie powinny byc ok 17% czyli 30zł
    miesięcznie
    Nie liczyłem jeszcze dla tarywy G12W(taniej w godz 13-15 i 22-6 oraz w
    weekendy i swieta) ale wstepnie patrząc wyjdzie jeszcze korzystniej.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-12-29 09:44:53
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jan Werbinski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > U mnie Enea.
    > G11 około 0,50 zł
    > G12 około 0,60/0,25 zł- opłaca się już przy 30% udziału II taryfy.

    Dokładnie tyle samo mi wyszło z moich wyliczeń pare lat temu.
    Po zmianie taryfy rachunek spadł o 1/3, pomimo że płaci się podwójnie za
    niektóre elementy, czego nie piszą wprost podając ceny.
    Standardowo mam 1/3 zuzycia w droższym czasie, 2/3 w tańszym, piorę, myje
    gary, prasuję w tańszej taryfie.
    Przem

  • 8. Data: 2010-12-29 09:46:32
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Kris nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Nie liczyłem jeszcze dla tarywy G12W(taniej w godz 13-15 i 22-6 oraz w
    > weekendy i swieta) ale wstepnie patrząc wyjdzie jeszcze korzystniej.

    Sprawdź dokładnie czy także w weekendy, kiedyś sprawdzałem i ta taryfa nie
    dawała w święta i weekendy tańszego prądu.
    Przem

  • 9. Data: 2010-12-29 10:15:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > dawała w święta i weekendy tańszego prądu.

    W Energi daje
    Maja 3 taryfy G11 G12 iG12W

    Taryfa G11- stała cena pradu cała dobe
    Taryfa G12 tańszy prąd w godz 13-15 i 22-6 we wszystkie dni tygodnia
    Taryfa G12W tańszy prąd w godz 13-15 i 22-6 w dni robocze oraz cała dobe w
    soboty niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy
    Przeliczyłem u siebie dla G12W i teoretycznie zaoszczedziłbnym t3 zł w
    stosunku do G12 ale w praktyce pewnie więcej gdyz w weekendy więcej zuzywa
    sie prądu z reguły a jest on w tej taryfie sporo tańszy w te dni

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-12-29 10:18:35
    Od: mk <m...@g...com>

    On 29 Gru, 10:15, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Taryfa G12 ta szy pr d w godz 13-15 i 22-6 we wszystkie dni tygodnia

    Powyższe godziny dotyczą czasu letniego czy zimowego?