  • 61. Data: 2011-01-05 10:18:47
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:bfe62cca-770d-4877-bf15-13c4a6e08e26@j25g2000vb
    s.googlegroups.com...

    > Ja pisalem o ogrzewaniu kablami grzejnymi, bez bufora (buforem jest
    > 15cm wylewki), bez wody. Inwestycyjnie wychodzi to tanio. Nie ma
    > wogole CO :)

    No nie wiem.
    1m3 betonu na wylewki kosztuje 180zl.
    Za 100m2 i 5cm grubosci zaplacisz 900zl a za 100m2 i 15cm grubosci 2700zl.
    Dolicz jeszcze drozsze maty i elektronike sterujaca.

    Marek

  • 62. Data: 2011-01-05 12:06:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    y.googlegroups.com...
    > On 3 Sty, 22:08, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Tak. M.in. po to zeby w ciagu 2h w czasie 13-15 w II taryfie wpompowac
    > w wylewke jak najwiecej energii.

    Nie zebym sie czepial ale 200W *100m^2= 20000W
    20kW w drugiej taryfie zzezre energi za ok 6zl/ godz. Razy 2 godziny to jest
    12zl dziennie razy 30dni= 360zl miesiecznie
    A piszemy o 2godz pracy dziennie zaledwiew. Ale moze te dwie godziny
    pasywniakowi wystarcza nie wiem nie znam sie.

    Krzysiek

  • 63. Data: 2011-01-06 12:09:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Sty, 13:06, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > A piszemy o 2godz pracy dziennie zaledwiew. Ale moze te dwie godziny
    > pasywniakowi wystarcza nie wiem nie znam sie.

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    5%BCytkuj%C4%99

    Tu macie usera ktory sezon 2009/2010 zamknal kwota 440 pln (lekko
    powyzej 1700kWh) przy ok 100m2 powierzchni uzytkowej.

    Dla takiego domu nie ma ZADNEGO innego uzasadnienia grzania czym
    innym, niz pradem :)
    Dom stosunkowo "normalny", dolozone ok 26-27k pln do "pasywnych"
    rzeczy (ocieplenie, montaz okien w warstwie ocieplenia, specjalne
    pustaki jako ostatnia warstwa na scianie fundamentowej etc).

    Tutaj gosc ma wylewke 18-20cm i kable przewymiarowane o 8 (!) razy.

    Nie widze najmniejszego sensu ladowac do takiego domku rurek z woda i
    gdzistam wiszacy piecyk.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2011-01-06 22:17:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie widze najmniejszego sensu ladowac do takiego domku rurek z woda i
    > gdzistam wiszacy piecyk.. :)

    A no, jezeli przyjmiemy powierzchnie 100m^2 to moze grzac byle czym.
    Ja mam sasiada z domem o podobnej powierzchni. Niestety szczyty wymurowane
    pod deskowany dach i pierwsze co na dachu sie odznacza to wlasnie te sciany.
    W ramach oszczednosci pali drzewem i cale szczescie, bo jak palil mialem to
    po nocnym dolozeniu opalu czulem ten mial u siebie w domu.

    Pozdro.. TK