  • 681. Data: 2014-07-14 14:40:04
    Temat: Re: Jezioro
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 14:37:40 +0200 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

    > Kosciol tez jest podzielony. Przyklad to Radio Maryja. Nie wszystkim sie
    > podoba, a ciagle jest.

    Kościołowi się podoba. Od lat nic z tym nie robi. Nawet nie mówi, że mu
    się nie podoba. Ergo popiera.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 682. Data: 2014-07-14 14:55:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-14 14:40, masti pisze:

    > Kościołowi się podoba. Od lat nic z tym nie robi. Nawet nie mówi, że mu
    > się nie podoba. Ergo popiera.

    Nieprawda, ze podoba sie kosciolowi jako calosci.
    Sa rozne nurty. A RM ciagle dziala tylko dlatego, ze sa tacy ktorzy je
    sluchaja. Gdyby nikt nie sluchal to by nie bylo.

    Pozdro.. TK

  • 683. Data: 2014-07-14 15:01:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > wskażesz oficjalną listę tych lekarzy?

    ZTCW to inicjatywa oddolna więc nie wiem co w tym kontekście oznacza że
    lista ma być "oficjalna". Google zwraca coś takiego:
    http://d.polskatimes.pl/k/r/1/f8/a3/538c6ebaa05ad_z.
    pdf

    > nie widzę problemu. Z dokładnością do tego, że jeśli lekarz nie wykonuje
    > pełnej listy zabiegów objetych kontraktem NFZ to nie powinien takiego
    > kontraktu mieć.

    Niby to dlaczego? Za nie wykonany zabieg nikt mu nie zapłaci więc nie ma
    powodu by komuś kto nie robi _niektórych_ zabiegów zabraniać robić inne.

    > A w wypadku tych, którzy już go mają NFZ powinien
    > kontrakt rozwiązać z winy wykonawcy. Tak samo rozumiem, że jeśli lekarz w
    > szpitalu nie realizuje wszystkich zadań to dyrektor pokaże mu, że może
    > swoje cele biznesowe realizować we własnej praktyce.

    Ale masz jakiś _konkretny_ argument czy chodzi o zwykłą złośliwość na
    zasadzie nie chcesz robić jednego to drugiego też Ci zabronimy?
    Nie ma żadnego racjonalnego powodu by lekarzom którzy nie chcą wykonywać
    pewnych zabiegów zabraniać wykonywania innych.

    > ależ proszę bardzo. Jestem za.

    Myślę, że takich osób jest znacznie więcej. No ale temat niemedialny więc
    nikt się tym nie zajmie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 684. Data: 2014-07-14 15:23:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > sorry, ale kręcisz. Próba wybielenia organizacji poprzez udawanie, ze jej
    > hierarchowie nie wypowiadają sie w imieniu jest słabiutką próbą
    > manipulacji.

    Ależ ja nie chcę wybielać jakiejkolwiek organizacji a KK już szczególnie. Po
    prostu nie trafia do mnie pokrętna logika że jak jakiś nauczyciel molestuje
    dziecko to odpowiada ten nauczyciel, ale jak się zdarza jakiś ksiądz to
    nagle zamiast niego ma odpowiadać jakaś organizacja i niektóre media i
    jednostki oczekują że to organizacja będzie przepraszać i płacić
    odszkodowanie a nie ten człowiek który zawinił. Jak kiedyś dentysta
    uszkodził mnie samochód to odszkodowania domagałem się od niego a nie od
    organizacji zrzeszającej wszystkich polskich dentystów.

    Z jednej strony słyszę domagania się rozdziału kościoła od państwa a z
    drugie ci sami ludzie domagają się by kościół (organizacja) odpowiadał za
    wybryki swoich członków a nie odpowiadali oni sami za siebie jak zwykli
    obywatele. To jest _nielogiczne_.

    Na podstawie zachowania jakiegoś księdza nie można w żaden sposób wnioskować
    o zasadach jakie obowiązują w KK. Tylko tyle. Tak samo jak na podstawie
    zachowania jakiegoś ateisty nie można wnioskować o zasadach jakie wyznają
    wszyscy ateiści. Tak samo jak na podstawie tego że _ja_ jestem złośliwy (a
    jestem) nieuprawniony jest wniosek że _wszyscy_ agnostycy są złośliwi.

    > Do tego dziwnym trafem Ci sami hierarchowie i instytucje
    > błyskawicznie uciszają księży głoszących odmienne poglądy i latami nie
    > reagują na wypowiedzi tych, którzy głoszą nienawiść.

    Nie mam pojęcia. Wiem, że nauczanie JP2 czy Franciszka i nauczanie o.
    Rydzyka są ze sobą sprzeczne. Czytałem biblie (różnych wyznań) , znam
    podstawy doktryny katolickiej i na tyle na ile się orientuję to nauczanie
    papieży bardziej pasuje do tej doktryny. Stąd wniosek może być tylko jeden
    o. Rydzyk nie głosi katolicyzmu. Dlaczego nikt go nie wywalił? Nie mam
    pojęcia. Czytałem kiedyś w jakiejś biografii, że była podjęta odpowiednia
    próba, ale okazało się że jako członek jakiegoś zakonu formalnie nie podlega
    polskim biskupom tylko swoim przełożony w zakonie. A cóż dla biednego zakonu
    wpływy od słuchaczy to być albo nie być :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 685. Data: 2014-07-14 15:24:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 14:55:49 +0200 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

    > Nieprawda, ze podoba sie kosciolowi jako calosci.

    przecież nie ma całości. jest tylko hierarchia.

  • 686. Data: 2014-07-14 15:25:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 15:23:01 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

> [...]
    > nauczyciel molestuje dziecko to odpowiada ten nauczyciel, ale jak się
    > zdarza jakiś ksiądz to nagle zamiast niego ma odpowiadać jakaś

    jeżeli dyrektor szkoły lub kuratorium zacznie zamiatać czyny tego
    nauczyciela pod dywan i zamiast zgłosić to do prokuratury przeniosą go do
    innej szkoły to będą tak samo winni. Tyle, że dyrektorzy szkół zgłaszają
    znane im przypadki do prokuratury a KK zamiata pod dywan. I dlatego są
    współwinni.

  • 687. Data: 2014-07-14 15:29:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 15:01:51 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

> [...]
    >
    > ZTCW to inicjatywa oddolna więc nie wiem co w tym kontekście oznacza że
    > lista ma być "oficjalna". Google zwraca coś takiego:

    Napisałeś: "teraz każdy może sobie sprawdzić lekarza do którego się
    wybiera czy jest na liście czy nie" to chyba wiesz gdzie moze sobie
    sprawdzić. Bo skoro samtwierdzisz, ze takiej listy nie ma to znaczy, że
    twoja poprzednia wypowiedź jest bez sensu bo nie może sprawdzić.

    > Niby to dlaczego? Za nie wykonany zabieg nikt mu nie zapłaci więc nie ma
    > powodu by komuś kto nie robi _niektórych_ zabiegów zabraniać robić inne.

    ponieważ kontrakt zawiera listę zabiegów do których się zobowiązują.
    Pacjent udając się do lekarza/szpitala/etc. mającego kontrakt ma uzyskać
    zagwarantowane prawem świadczenia.

> [...]
    > żadnego racjonalnego powodu by lekarzom którzy nie chcą wykonywać
    > pewnych zabiegów zabraniać wykonywania innych.

    niech sobie nie wykonują ale nie tam gdzie dostają kasę publiczną. Mają
    obowiązek wykonywać wszystkie.

    > Myślę, że takich osób jest znacznie więcej. No ale temat niemedialny
    > więc nikt się tym nie zajmie.

    niestety

  • 688. Data: 2014-07-14 16:02:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.07.2014 14:35, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Nie nie podałeś.

    Podałem.

    > Najpierw wiłeś się jak wąż,

    Kłamiesz.

    > później zmieniłeś zdanie

    Nie zmieniłem.

    > ale nie przyznałeś do błędu.

    Nie popełniłem błędu - poza daniem ci szansy na merytoryczną dyskusję
    bez kłamstw i krętactw. Nie potrafisz nawet ucziwie przejść do właściwej
    tematycznie grupy mimo jej wskazania.

    Zatem globalny *plonk*

  • 689. Data: 2014-07-14 16:14:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    pdf

    > Napisałeś: "teraz każdy może sobie sprawdzić lekarza do którego się

    No i może

    > to chyba wiesz gdzie moze sobie
    > sprawdzić.

    W sieci

    > Bo skoro samtwierdzisz, ze takiej listy nie ma to znaczy, że
    > twoja poprzednia wypowiedź jest bez sensu bo nie może sprawdzić.

    Nie mam wątpliwości co do istnienia listy. Wątpliwość mam co do Twojej
    definicji "oficjalności". Po prostu nie wiem, czego oczekujesz czy tego by
    była na stronie ministerstwa czy czegoś innego.

    > ponieważ kontrakt zawiera listę zabiegów do których się zobowiązują.
    > Pacjent udając się do lekarza/szpitala/etc. mającego kontrakt ma uzyskać
    > zagwarantowane prawem świadczenia.

    Uzyska ale nie wszystkie w tym miejscu.

    > niech sobie nie wykonują ale nie tam gdzie dostają kasę publiczną. Mają
    > obowiązek wykonywać wszystkie.

    Nie, nie mają.

    Mój dentysta ma kontrakt na wypełnianie i wyrywanie jednak są zęby o których
    mówi że ich nie wypełni (bo on uważa że się nie da lub nie ma sensu)
    natomiast inny dentysta je chętnie wypełnia. Problemem jest tylko to by
    pacjent był _poinformowany_ czego może się spodziewać w konkretnej placówce
    i gdzie jest najbliższa inna która świadczy pozostałe usługi.

    > niestety

    Ale to jest _nasza_ wina. Również moja i Twoja. Właśnie tak samo jak media
    zajmujemy się deklaracjami zamiast konkretami.

    Nie pozostaje nic innego jak namówić KK do promowania homeopatyki wtedy
    szybko media zajmą się tematem i może nawet zabronią reklam tych
    pseudo-lekarstw na które Polacy wydają miliony.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 690. Data: 2014-07-14 16:34:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > jeżeli dyrektor szkoły lub kuratorium zacznie zamiatać czyny tego
    > nauczyciela pod dywan i zamiast zgłosić to do prokuratury przeniosą go do
    > innej szkoły to będą tak samo winni.

    Z tym się zgadzam każdy zwierzchnik za ukrywanie nieprawidłowości powinien
    odpowiadać, ale dalej to że się trafi jakiś zamiatający pod dywan nie
    świadczy o tym że taka jest doktryna jakiejś organizacji.

    > Tyle, że dyrektorzy szkół zgłaszają
    > znane im przypadki do prokuratury a KK zamiata pod dywan. I dlatego są
    > współwinni.

    Nie chcę uchodzić za obrońcę KK, ale najwyraźniej mam trochę lepsza pamięć -
    np. Poznańskie Słowiki - sprawa znana od lat i przez lata zamiatana pod
    dywan. Tak więc zamiatanie pod dywan nie jest domeną tylko KK. Ot po prostu
    ludzie. Tak samo jak wśród lekarzy są osoby które nie powinny leczyć, wśród
    nauczycieli osoby które nie powinny uczyć tak samo wśród duchownych są osoby
    które nigdy nie powinny zostać "wyświęcone".

    Pozdrawiam
    Ergie