  • 1. Data: 2009-01-25 10:35:59
    Temat: Kabina prysznicowa z elektrycznym ogrzewaniem wody
    Od: "Grzechu" <m...@c...pl>

    Jest domek jednorodzinny w ktorym nie ma cieplej wody.
    Rozwazam zainstalowanie kabiny prysznicowej z wlasnym elektrycznym
    ogrzewaniem wody.
    Ile mocy potrzeba orientacyjnie do zasilenia takiej kabiny?
    Czy wystarczy instalacja 2 przewodowa?
    Czy takie kabiny maja jakas automatyke zapewniajaca stala temperature wody
    cieplej niezaleznie od wahan temperatury i cisnienia / strumienia wody na
    wejsciu?

  • 2. Data: 2009-01-25 11:16:55
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Jest domek jednorodzinny w ktorym nie ma cieplej wody.
    > Rozwazam zainstalowanie kabiny prysznicowej z wlasnym elektrycznym
    > ogrzewaniem wody.

    a są takie?

    > Ile mocy potrzeba orientacyjnie do zasilenia takiej kabiny?

    myśle że absolutne minimum to 12 kW, a komfortowo przy 18 kW

    > Czy wystarczy instalacja 2 przewodowa?

    nie

    > Czy takie kabiny maja jakas automatyke zapewniajaca stala temperature wody
    > cieplej niezaleznie od wahan temperatury i cisnienia / strumienia wody na
    > wejsciu?

    kabiny nie, ale przepływowe ogrzewacze z elektronicznym sterowaniem mocy,
    tak, ewentualnie bateria termostatyczna do natrysku
    jak nie masz dużej mocy i instalacji trójfazowej, to lepszym rozwiązaniem
    jest zainstalowanie gdzieś bojlera z grzałką 2 kW, pojemność dla dwóch osób
    to min 80, ale wtedy trzeba wygospodarować trochę miejsca dla niego, może
    wisieć pod sufitem lub na strychu, stać w pionie lub leżeć w poziomie

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 3. Data: 2009-01-25 11:30:36
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 25 Sty, 12:16, "robert" <r...@s...pl> wrote:

> [...]
    > to min 80, ale wtedy trzeba wygospodarować trochę miejsca dla niego, może
    > wisieć pod sufitem lub na strychu, stać w pionie lub leżeć w poziomie

    Czy nie lepszym rozwiązaniem byłby zbiornik gazu na dworze i
    przepływowy gazowy grzejnik wody? A gdyby kabina była blisko kuchni,
    to i piec zasilałby takze kuchnię, a gdyby to był piec dwufunkcyjny to
    jeszcze ogrzewanie...

  • 4. Data: 2009-01-25 16:07:23
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Grzechu" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cieplej niezaleznie od wahan temperatury i cisnienia / strumienia wody na

    W Wielkiej Brytanii domy maja ciepla wode z bojlera lub pieca dwufunkcyjnego
    a pomimo to ciepla woda pod prysznic brana jet tylko
    i wylacznie z elektrycznego, przeplywowego ogrzewacza.Zasilane sa ze zwyklej
    instalacji dwuprzewodowej z zabezpieczeniem 50A,
    Dziala to dosc dobrze, jednakze cisnienie cieplej wody na wyjsciu jest takie
    sobie. Taki ogrzewacz zasilany dwufazowo mozna kupic w UK juz za niecale 50
    funtow.

  • 5. Data: 2009-01-25 17:31:30
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    Użytkownik "kichu" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dziala to dosc dobrze, jednakze cisnienie cieplej wody na wyjsciu jest
    > takie sobie. Taki ogrzewacz zasilany dwufazowo mozna kupic w UK juz za
    Tylko pomyśl sobie, że te 50 A przy instalacji 1 fazowej to ok.12kW.
    Do 50 A też potrzebny odpowiedni przekrój przewodów nie wspominając
    o mocy przyłączeniowej ograniczonej zabezpieczeniami przedlicznikowymi.
    U nas instalacja 1fazowa to przydział mocy nie więcej niż 5,5 KW i
    zazezpieczeniu 25A.
    Liczniki jednofazowe zwykle 5(25)A lub 5(40)A.
    Zapomnij o takiej mocy w instalacji 1 fazowej.
    Poza tym chyba 3 przewodowa a nie 2 przewodowa.
    Jednak jesteśmy w Polsce a nie w UK.

  • 6. Data: 2009-01-31 12:49:08
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Grzechu wrote:
> [...]
    > Czy takie kabiny maja jakas automatyke zapewniajaca stala temperature
    > wody cieplej niezaleznie od wahan temperatury i cisnienia /

    tez proponuje bojler dobrze zaizolowany (nawet nie czuje sie ciepla dotykajac
    blache!), do tego mam wezownice i piec CO, jak sie grzeje w zimie to w bojlerze
    jest goraco juz po pol godziny. Woda na normalne cisnienie praktycznie jak z
    sieci, w tych elektrycznych, przynajmniej tych malych widac slabszy strumien.
    Do prysznica trzeba miec sporo. Elektryczny zajmie mniej miejsca, grzeje tylko
    jak trzeba no ale - moce, kable, klamot. Przemysl.

    Z bojlera leci zawsze taka jaka jest w srodku woda (czytaj temperatura) a
    skucesywanie spada oczywiscie w miare oprozniania zbiornika, termostatu przez
    10lat uzywania nie potrzebowalem w bateri - zbedny wydatek. Jak masz piwnice
    albo miejsce by duzy klamot w postaci bojlera dac to przemysl.