  • 1. Data: 2009-09-21 09:21:40
    Temat: Kamień elewacyjny na ścianie GK
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy ściana GK wytrzyma położenie z
    jednej strony na niej takiego kamienia ozdobnego
    http://www.leroymerlin.pl/produkty/plytka-elewacyjna
    -arizona-stone-master,1103124419,1185528606.html# o
    masie około 56 kg/metr. Wysokość sciany około 2,63 m.

  • 2. Data: 2009-09-21 09:28:45
    Temat: Re: Kamień elewacyjny na ścianie GK
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 11:21:40 +0200, Agent napisał(a):

    > Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy ściana GK wytrzyma położenie z
    > jednej strony na niej takiego kamienia ozdobnego

    Wytrzyma. Użyj kleju elastycznego do glazury, jeśli możesz to białego. Z
    tym, że z tą wagą to troche przesadzili... Ten kamień waży połowe tego co
    napisali :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-09-21 09:53:47
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Wytrzyma. Użyj kleju elastycznego do glazury, jeśli możesz to białego. Z
    > tym, że z tą wagą to troche przesadzili... Ten kamień waży połowe tego co
    > napisali :)

    Dzięki. Zastanawiam się jeszcze czym zakończyć narożnik zewnętrzny jeśli
    kamięń ma byc tylko na jednej ze ściian a druga malowana farbą. Widziałem że
    są jakieś listwy ale nie wiem czy w kazdym kolorze i czt beda pasować do
    reszty sciany z kamienia. Może macie na to jakiś patent?
    Ostatnia sprawa to przygotowanie podłoża. Trzeba zrywac starą farbę ( jedna
    warstwa farby pomalowana bezpośrednio na płyte KG) czy wystarczy preparat
    gruntujący?

  • 4. Data: 2009-09-21 12:51:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 11:53:47 +0200, Agent napisał(a):

> [...]
    > są jakieś listwy ale nie wiem czy w kazdym kolorze i czt beda pasować do
    > reszty sciany z kamienia. Może macie na to jakiś patent?

    Cienki gipsu i pomalować. Żadna listwa nie zda egzaminu, bo kamień jest
    nieregularny.

    > Ostatnia sprawa to przygotowanie podłoża. Trzeba zrywac starą farbę ( jedna
    > warstwa farby pomalowana bezpośrednio na płyte KG) czy wystarczy preparat
    > gruntujący?

    Podłoże musi być czyste, suche i zwarte. Jeśli farba nie odchodzi, to nie
    skrob, tylko zagruntuj i klej.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-09-21 14:13:02
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

> [...]
    > że są jakieś listwy ale nie wiem czy w kazdym kolorze i czt beda pasować
    > do reszty sciany z kamienia. Może macie na to jakiś patent?
    Ja zakończenia oryginalne zostaiłem a kamień z drugiej strony odciełem.
    Trzeba tylko wybrać taki zeby na cienciu był cienki a poprzedni jak
    najgrubszy. Dzieki temu nie widać cięcia.

  • 6. Data: 2009-09-21 17:17:25
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Agent pisze:
> [...]
    -arizona-stone-master,1103124419,1185528606.html#
    > o masie około 56 kg/metr. Wysokość sciany około 2,63 m.

    Mam sciany oblozone plyta GK i zachcialo mi sie podobna plytke.
    Poniewaz plyta pekla kiedys w dwoch miejscach przed klejenim plytek
    zostaly przyklejone dwie warstwy plyt GK "na krzyz" i dodatkowo
    wzmocnione wbitymi w sciane kolkami i srubami. Pewnie na wyrost, ale za
    to sie trzyma pieknie :D

    szwagier

  • 7. Data: 2009-09-21 17:34:02
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Dziękujuę wszystkim, powodzenia przy swoich pracach :)

  • 8. Data: 2009-09-21 18:40:20
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Agent <w...@o...ue> napisał(a):

> [...]
    -arizona-stone-master,11031
    > 24419,1185528606.html# o
    > masie około 56 kg/metr. Wysokość sciany około 2,63 m.

    A na jakich masz tą ścianę profilach i jak szeroka?
    pzdr., PB

  • 9. Data: 2009-09-22 05:06:58
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h98hak$j75$1@inews.gazeta.pl...

    -arizona-stone-master,11031

    > A na jakich masz tą ścianę profilach i jak szeroka?
    > pzdr., PB

    Szeroka na 3 m, profili nie znam bo jej nie wykonywałem. Nie wiem czy te 56
    kg/metr to błąd producenta czy nie ale jeśli nie to wybiore chyba jakies
    lżejsze płytki. Znalazłem takie o masie 30 lub nawet 20 kg/metr

  • 10. Data: 2009-09-22 06:56:37
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Agent <w...@o...ue> napisał(a):

> [...]
    > kg/metr to błąd producenta czy nie ale jeśli nie to wybiore chyba jakies
    > lżejsze płytki. Znalazłem takie o masie 30 lub nawet 20 kg/metr

    3 x 2,65 x 56 = 445 kg
    Jeszce klej. Mnie to daje do myślenia, szczególnie jak to jest "zwykła
    ścianka". Na zwykłej (bez dodatkowych wzmocnień) podobno nawet szafek
    kuchennych nie powinno się wieszać. A zrobisz jak uważasz.
    pzdr., PB