  • 31. Data: 2019-07-02 20:07:06
    Temat: Re: Kolektory i nie chcę ciepła
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    heby napisał:
    > Stawiam na dachu kolektor. Upał i palnik prosto w kolektor. Nikogo nie ma
    > w domu, ciepła woda nie jest potrzebna, prądu zabrakło i obieg nie
    > pracuje.
    > Jak współcześnie zabezpiecza się kolektory przed zagotowaniem?

    Kolektory zabezpiecza się zaworem ciśnieniowym, jak się czynnik zagotuje to
    wyleje się zaworem, chroni to przed wysadzeniem instalacji, ale nie przed
    uszkodzeniem solarów,bo jak czynnika zabraknie, to nagrzeje się on do
    znacznie wyższej temperatury i jego żywotność gwałtownie spadnie. Można też
    zasłaniać solary roletami, ale nie ma to żadnego sensu praktycznego i
    ekonomicznego.
    Przewymiarowanie kolektorów nie ma sensu ekonomicznego, bo poza kosztami,
    będziesz miał tylko wiecej ciepłą, latem, czyli wtedy, gdy ciepła nie
    potrzebujesz.

    Wyjaśnię że żadne solary nie mają sensu ekonomicznego z tej prostej
    przyczyny że do wyprodukowania takiego, potrzeba więcej energii, niż ten
    solar uzyska w ciągu całego swojego życia, ale nikt ci tego nie powie, bo to
    SPISEK. Natomiast zwrócić to się one muszą producentowi, pośrednikowi i
    sprzedawcy, dlatego osiągają one tak kosmiczne ceny.

  • 32. Data: 2019-07-02 21:15:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 2, 2019 at 9:00:47 PM UTC+2, SpiskowyMocny wrote:

> [...]
    > SPISEK. Natomiast zwrócić to się one muszą producentowi, pośrednikowi i
    > sprzedawcy, dlatego osiągają one tak kosmiczne ceny.

    Pokreciles ;)
    Kolektory od dawna maja sens, chocby stalowa beczka za grosze pomalowana na czarno na
    dachu ;)
    Wyprodukowanie paneli FV wymagalo energii, ktora taki panel produkowal ~10 lat, ale
    to juz minelo, teraz bilans wychodzi na + i panele u producenta w hurtowych ilosciach
    nie sa specjalnie drogie. Cene nabija popyt podtrzymywany doplatami...

  • 33. Data: 2019-07-02 21:19:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 21:00:47 UTC+2 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > Wyjaśnię że żadne solary nie mają sensu ekonomicznego z tej prostej
    > przyczyny że do wyprodukowania takiego, potrzeba więcej energii, niż ten
    > solar uzyska w ciągu całego swojego życia,

    ale kupujesz za złotówki a nie za jakies kilowatogodziny. Co cie obchodzi ile energii
    potrzebne było do produkcji.
    Wiec spisek moze polegać na tym ze ktos nam dokłada do interesu aby nam sie
    kalkulowało :)

    b.

  • 34. Data: 2019-07-03 00:05:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-02 o 20:07, SpiskowyMocny pisze:

> [...]
    > bo to SPISEK. Natomiast zwrócić to się one muszą producentowi,
    > pośrednikowi i sprzedawcy, dlatego osiągają one tak kosmiczne ceny.

    Ja myślę że się marnujesz idź do polityki, tam twoje miejsce.

    --
    Janusz