  • 1. Data: 2017-10-02 14:09:39
    Temat: Komin murowany, wstawić rurę?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam

    Kupiłem sobie piecyk kominkowy do grzania wody w kalafiorach :-)

    Mam wybudowany kanał kominowy z cegły białej i chcę go tam podłączyć.

    Czy mogę?

    Przyznam się, że leniwy jestem i nie chce mi się wkładac tam rury, ale
    jesli trzeba to nie ma rady.

  • 2. Data: 2017-10-02 14:35:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wkladaj. Bedziesz wypuszczal bardzo schlodzone spaliny i sie moze kondensacja w
    kominie robic. Skutkuje to wgryzaniem sie produktow spalania w murowany komin i
    korozje i przebarwienia cegly. Jak bym mogl cos poradzic to upchanie pomiedzy rura i
    kominem jakiejs welny mineralnej czy szklanej. Blaszana rura nie ma takiej zdolnosci
    nagrzewania sie jak murowany komin co moze powodowac przy niezbyt goracych spalinach
    odkladanie sie na rurze syfu ktory bedze chcial zaslepic rure. Jaki piecyk kupiles,
    daj linka.

  • 3. Data: 2017-10-02 14:52:01
    Temat: Re: Komin murowany, wstawić rurę?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

> [...]
    odkladanie sie na rurze syfu ktory bedze chcial zaslepic rure. Jaki piecyk kupiles,

    http://allegro.pl/piec-kominkowy-z-plaszczem-blist-i
    6973481986.html

    Nie dam rady owinąć wełną rury bo za długo tej rury, fizycznie nie da rady.

    A spaliny nie będą jakieś tam wychłodzone przecież, drewnem się będzie
    paliło.

    Ściana też niech grzeje,

  • 4. Data: 2017-10-02 16:09:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.10.2017 o 14:09, Agent0700 pisze:
    > Witam
    >
    > Kupiłem sobie piecyk kominkowy do grzania wody w kalafiorach :-)
    >
    > Mam wybudowany kanał kominowy z cegły białej i chcę go tam podłączyć.
    >
    > Czy mogę?
    Cegła biała = silikatowa?
    Jeżeli tak, to rura musi być bezwzględnie. Cegła silikatowa na kanał
    spalinowy nie nadaje się.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-10-02 16:37:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiem Ci szczerze i otwarcie ze to tragedia nie piec. Jak ma uzytkowa sprawnosc na
    poziomie 45% to swiat. Praktyczny brak mozliwosci regulacji mocy. Trzeba bylo kupic
    taki piec na pellet. Sa duzo drozsze ale maja bardzo wysoka sprawnosc, uzytkowa
    powyzej 90%. Komfort obslugi troche gorszy niz grzejnika elektrycznego, w grzejniku
    elektrycznym nie trzeba dosypywac pradu. W standardzie sterownik ktorym mozna
    doskonale sterowac piecem w zakresie mocy i temperatury w funkcji czasu. Przez wyzsza
    sprawnosc i mozliwosc regulacji oceniam ze piecyk na pellet zuzyje 1/3 opalu
    potrzebnego do pieca ktory kupiles. Jedyna wada jest brzydki wizualnie ogien. Da sie
    temu zaradzic piaskujac z jednej strony szybe. Przykro mi ze skrytykowalem i sie trzy
    miesiace wczesniej mniej cieszysz z zakupu. Mam doswiadczenie z piecykiem kominkowym.
    Zycie mnie zmusilo do powrotu do starodawnej metody ogrzewania i przerobilem piecyk
    kominkowy na piecyk na pellet. Po miesiacu palenia doszedlem do wniosku ze
    przerobienie bylo strzalem w dziesiatke. Moglem w nim palic jak kiedys brykietem,
    drewnem i ciagle dokladac, rozpalac itp. I miec za to albo za goraco albo zimno. W
    zeszlym sezonie jak go wlaczylem to z piec razy byl wylaczony na jakies pol godziny
    za kazdym razem.

  • 6. Data: 2017-10-02 16:38:59
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Agent0700 wrote:
> [...]
    >
    > Czy mogę?
    >
    > Przyznam się, że leniwy jestem i nie chce mi się wkładac tam rury, ale

    Do kotłów gazowych i olejowych bezwzględnie potrzebny jest wkład kominowy
    lub komin systemowy, dlatego wiele osób budujących domy decyduje się na
    systemowe kominy ceramiczne, które są konkurencyjne cenowo, łatwe w budowie,
    uniwersalne (mogą odprowadzać spaliny z kotłów na każde paliwo) i mają
    gwarancję na 30 lat.

  • 7. Data: 2017-10-02 17:24:54
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Powiem Ci szczerze i otwarcie ze to tragedia nie piec.

    kupiłem go za połowę ceny więc jakoś tam się opłacało :-)

  • 8. Data: 2017-10-02 17:26:48
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Cegła biała = silikatowa?
    > Jeżeli tak, to rura musi być bezwzględnie. Cegła silikatowa na kanał
    > spalinowy nie nadaje się.

    Czyli taką czarną można wstawić?

    Czy musi być z kwasówki?

  • 9. Data: 2017-10-02 18:00:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gowno za pol ceny dalej smierdzi jak gowno. Zdoktoryzuj sie z doprowadzeniem
    powietrza z zewnatrz bo cos mi sie widzi ze przy takiej duzej mocy musi byc z
    zewnatrz.

  • 10. Data: 2017-10-02 18:07:54
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Gowno za pol ceny dalej smierdzi jak gowno. Zdoktoryzuj sie z doprowadzeniem
    powietrza z zewnatrz bo cos mi sie widzi ze przy takiej duzej mocy musi byc z
    zewnatrz.

    E tam, nagrzeje wodę w kalafiorach, reszta ciepła nagrzeje mur i komin.

    Będzie gitara :-)