  • 1. Data: 2017-10-02 20:12:26
    Temat: Kamera termowizyjna FLIR ONE
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Korzysta ktoś może? Chcę poszukać przecieków w obecnym domu (przymierzam
    się do przejścia na PC PW). Na przyszłość się przyda do badania nowego
    domu. Ostatnio pojawił się też FLIR ONE *PRO* ze znacznie wyższą
    rozdzielczością -- warto pociskać na ten element za prawie 2x więcej kasy?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2017-10-03 13:01:03
    Temat: Re: Kamera termowizyjna FLIR ONE
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 20:12, Myjk pisze:
> [...]
    > domu. Ostatnio pojawił się też FLIR ONE *PRO* ze znacznie wyższą
    > rozdzielczością -- warto pociskać na ten element za prawie 2x więcej kasy?

    Chyba nadal taniej wypożyczyć albo wziąć usługę niż kupować :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2017-10-03 14:44:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 października 2017 20:12:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Korzysta ktoś może? Chcę poszukać przecieków w obecnym domu

    Przecieków w jakim sensie?

    L.

  • 4. Data: 2017-10-03 15:19:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Oct 2017 05:44:33 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Przecieków w jakim sensie?

    Przecieków ciepła.

    BTW W zeszłym roku był gruntowny remont w łazience, było też wymieniane
    okno. Od środka było wydłubywane i wstawiane, wraz z wyrwaniem jakiegoś
    obciachowego parapetu. Z zewnątrz pomiędzy ramą a elewacją została po tej
    operacji mniejsza lub większa szpara, a że ostatnio uszczelniałem też okna
    na piętrze, postanowiłem to zarobić trochę. Ale jednak wcześniej zachciało
    mi się tam trysnąć pianką. Tym sposobem pianka wstrzyknięta na zewnątrz
    przy parapecie zewnętrznym mi wylazła spod "parapetu" w łazience między
    ramą a przez niedorobioną fugę. Takich mamy specjalistów... Aż mnie korci
    żeby to rozkuć...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-10-05 19:15:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > przy parapecie zewnętrznym mi wylazła spod "parapetu" w łazience między
    > ramą a przez niedorobioną fugę. Takich mamy specjalistów... Aż mnie korci

    To obciąć piankę, a fugę wewnątrz dorobić. Szukasz sensacji na siłę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2017-10-05 20:03:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Oct 2017 19:15:24 +0200, Mateusz Bogusz

    > To obciąć piankę, a fugę wewnątrz dorobić. Szukasz sensacji na siłę.

    Już znalazłem w postaci "genialnego" wykonawcy osadzającego okno bez
    elementarnego nawet ocieplenia ramy. Z tym, że to wyszło przez przypadek i
    nadgorliwość, bo w początkowych planach miałem tylko zatkać zaprawą dziurę
    między ramą a elewacją. Kamera termowizyjna powinna natomiast wyłapać braki
    których nie widać i się ich nie zobaczy bez rozbierania (w tym pewnie w
    końcu zobaczyłaby ten przeciek wykryty zupełnie przypadkiem). Tak
    kontrolnie wyjaśniam, bo najwyraźniej nie zrozumiałeś przekazu...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-10-06 20:20:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tak
    > kontrolnie wyjaśniam, bo najwyraźniej nie zrozumiałeś przekazu...

    Ja to widzę tak. Wpada ktoś na grupę, wymienia tak jak Ty listę
    niedociągnięć i rzuca kilkoma inwektywami. Pojawiają się pytania. Skoro
    to wie, to dlaczego nie dopilnował albo nie zrobił sam? Skoro już po
    fakcie, to dlaczego po prostu nie poprawi?

    A rzeczywistość jest taka, że dopóki nie przyszedł znajomy i nie
    naopowiadał "Ale masz spier...", to sercu nie było żal. Tak na prawdę,
    to powinieneś być zły na tą osobę, która wskazała Ci te rzeczy po fakcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-10-06 21:12:20
    Od: Tornad <w...@a...com>

> [...]
    > domu. Ostatnio pojawił się też FLIR ONE *PRO* ze znacznie wyższą
    > rozdzielczością -- warto pociskać na ten element za prawie 2x więcej kasy?

    Ten problem kiedys przerabiałem. W efekcie burzy w mózgu, postanowiłem kupic
    kamere termowizyjna ale jak uslyczalem cene to zwatpilem. Chyba około 2 tys
    dolarów mi zaśpiewali.
    Na szczescie na imieniny dostałem prezent. Był to zwykly termometr ale taki
    nowoczesny, potrafiący mierzyc temperature zdalnie. Ma okienko na którym te
    temperature z dokladnosci do 0.1 stopnia się odczytuje i smuge swiatla
    laserowego umozliwajaca dokładne nacelowanie aparatu na miejsce, w którym te
    temperature chce się zmierzyc. I to działa.

    Przyrząd ma możliwość zafiksowania temperatury otoczenia, poniżej której, gdy
    temperatura sciany jest nizsza, to zapala się niebieskie swiatelko. gdy jest
    wyzsza to czerwone. Po godzinie praktyki można sobie spoko zrobić dokladna
    mape temperatur scian w całym pomieszczeniu. Ten termometr kosztowal
    kilkadziesiat dolarów. Dokladnie nie wiem bo mi ceny prezentu nie zdradzili.
    Mieszkam w Krakowie; jeśli ktoś z, lub okolic Krakowa bylby w potrzebie, to
    mogę go za kaucja na kilka dni wypozyczyc. Ale zapewne w Polsce sa tez takie
    dostępne. Nie reklamując, mogę napisac, ze taka inwestycja jest opłacalna.

    Pzdr
    Tornad

  • 9. Data: 2017-10-07 00:16:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 6 października 2017 21:12:22 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > dostępne. Nie reklamując, mogę napisac, ze taka inwestycja jest opłacalna.

    za 100zł w lidlu takie było :)

    b.

  • 10. Data: 2017-10-07 00:23:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > za 100zł w lidlu takie było :)

    Ale to jednak pirometr, a nie "zwykły termometr". Całkirm co innego,
    zważywszy na zasadę działania.

    --
    Jarek