  • 1. Data: 2017-09-29 23:28:02
    Temat: Tynk na stare deski.
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Cześć!
    Mam do tynkowania jakieś 0,5 m? ściany z desek(deski wyglądają na
    zdrowe). Plan jest taki - przykręcam do desek siatkę Ledóchowskiego
    na to szprycę , przyklejam listwy, potem tynk. Jako zaprawę wybrałem
    zaprawę tynkarską Webera.
    I tu kilka pytań:
    1. Czy deski czymś gruntować i czym jeśli jest to wskazane?
    2. Czy deski zmoczyć wodą, przed tynkowaniem?
    3. Jako że to gotowa zaprawa, to można z niej bez kłopotu zrobić szprycę?
    4. Jak zamocować siatkę? Luźno, napiętą bezpośrednio przykręconą do
    deski, czy może napiętą ale z odstępem od desek, może jeszcze inaczej?

    Pod miejscem gdzie muszę ścianę otynkować jest stary tynk
    przykryty zaprawą cementową niestety nierówną(w dobrym stanie,
    młotowiertarka brać tego za bardzo nie chce))(różnica ok. 2cm na 1,5m
    odcinku. I tu pytanie jak to wyrównać? Najpierw otynkować górę, a potem
    jak wyschnie, otynkować cienko całość? Czy od razu jak będę tynkować górę
    to lecieć też dół? I czy kłaść siatkę na całość?
    A może jakieś dobre rady na w/w temat, bo w internecie za dużo
    nie ma o zarzucaniu tynku na deski.

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Bo(o)t manager

  • 2. Data: 2017-09-29 23:43:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten tynk to co to za zwierz? Wapienny, cementowy, cementowo wapienny, gipsowy itd.
    Zeby nie bylo problemow powinno sie uzywac takiego tynku jaki tam jest.

  • 3. Data: 2017-09-29 23:49:33
    Temat: Re: Tynk na stare deski.
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 14:43:31 -0700, Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ten tynk to co to za zwierz? Wapienny, cementowy, cementowo wapienny,
    > gipsowy itd. Zeby nie bylo problemow powinno sie uzywac takiego tynku
    > jaki tam jest.

    Żebym wiedział co tam jest, prawdopodobnie cementowo - wapienny.

    Skład ściany: płytki, karton gips > jakaś zaprawa cementowa(cholernie
    twarda) > farba > tynk(ten to się sypał bez kłopotu na innych ścianach
    za tą twardą zaprawą w miarę nieźle się trzyma). Na pewno nie gipsowy.

    Bo(o)t manager

  • 4. Data: 2017-09-30 01:07:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy dookola tego 0,5m? jest plyta gipsowa? Ile glebiej od powierzchni sciany jest to
    co chcesz tynkowac?

  • 5. Data: 2017-09-30 07:59:48
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 września 2017 23:49:38 UTC+2 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:

> [...]
    > twarda) > farba > tynk(ten to się sypał bez kłopotu na innych ścianach
    > za tą twardą zaprawą w miarę nieźle się trzyma). Na pewno nie gipsowy.

    Jak juz te tytki z tynkiem kupiles to przeczytaj co na nich pisze. Jak nie kupiles to
    pochwal sie co wybrales to na stronach producenta sie znajdzie.

  • 6. Data: 2017-09-30 09:21:03
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 16:07:33 -0700, Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Czy dookola tego 0,5m? jest plyta gipsowa? Ile glebiej od powierzchni
    > sciany jest to co chcesz tynkowac?

    Z lewej cegła, z prawej deski. W najgrubszym miejscu 4cm ale 30cm w prawo
    już 2,5cm.

    Bo(o)t manager

  • 7. Data: 2017-09-30 09:23:19
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 22:59:48 -0700, sczygiel napisał(a):

    [ciach]

    > Jak juz te tytki z tynkiem kupiles to przeczytaj co na nich pisze. Jak
    > nie kupiles to pochwal sie co wybrales to na stronach producenta sie
    > znajdzie.

    To kupiłem:
    https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/zapra
    wy-i-tynki/zaprawy-murarskie/uniwersalna-zaprawa-mur
    arsko-tynkarska-25-kg-weber,p137116,l358.html

    Bo(o)t manager

  • 8. Data: 2017-09-30 12:06:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.09.2017 o 09:23, Bo(o)t Manager pisze:

    > To kupiłem:
    > https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/zapra
    wy-i-tynki/zaprawy-murarskie/uniwersalna-zaprawa-mur
    arsko-tynkarska-25-kg-weber,p137116,l358.html
    Daj tę siatkę i tynkuj śmiało. Ja mam ścianę z płyty wiórowej otynkowaną
    tynkiem wapienno-cementowym na siatce Rabitza i trzyma elegancko już
    ponad 20 lat. Siatkę mocowałem na gwoździach w odległości ok 0,5 - 1 cm
    od płyty, szczególnie jej nie naprężałem. Gwoździe dałem ocynkowane.
    Tynk gipsowy się nie nadaje, bo powoduje korozję, a ten, co kupiłeś
    powinien być ok.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-09-30 13:18:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przykrec do desek listwy wyciete z plyty gipsowej zeby wyrownac ale zeby rowne bylo
    glebiej od powierzchni sciany o troche glebiej niz grubosc plyty. Wytnij z plyty
    ksztalt jaki brakuje do wyrownania i przyklej go na pianke. Klei sie tak ze
    obsmarkujesz, jak troche urosnie przyciskasz to co ma byc przyklejone. Odrywasz,
    czekasz chwile i przykladasz. Jak by chcialo minimalnie wypychac to dobijasz
    chociazby reka. Szpare gipsujesz i masz zrobione.

  • 10. Data: 2017-09-30 18:39:59
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Sat, 30 Sep 2017 12:06:50 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > od płyty, szczególnie jej nie naprężałem. Gwoździe dałem ocynkowane.
    > Tynk gipsowy się nie nadaje, bo powoduje korozję, a ten, co kupiłeś

    A to spytam tylko. Robiłeś szprycę? I jeśli tak to na siatkę czy najpierw
    siatka potem szpryca?

    Bo(o)t manager