  • 51. Data: 2019-05-26 15:12:58
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Rzucisz linkiem do tych rygorystycznych, unijnych przepisów?
    >
    > Mateusz

    Nie rzucę. Mam kolegę, który hoduje owce i kozy. Powtarzam tylko za nim.

  • 52. Data: 2019-05-26 16:43:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    -miniaturowe-owieczki-8113290810

    > Na te uważałbym: wymagają corocznego strzyżenia, a barany
    > tej rasy często stają się po kilku latach wredne.

    Od strzyżenia im się tak robi?

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2019-05-26 17:52:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 May 2019 15:12:58 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Nie rzucę. Mam kolegę, który hoduje owce i kozy. Powtarzam tylko za nim.

    Kolega zapewne je eksportuje, w postaci żywej lub przetworzonej, do
    krajów unii. W takiej sytuacji faktycznie istnieje kilka dodatkowych
    formalności, ale to bez związku z tematyką wątku.

    Mateusz

  • 54. Data: 2019-05-26 19:00:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > krajów unii. W takiej sytuacji faktycznie istnieje kilka dodatkowych
    > formalności, ale to bez związku z tematyką wątku.

    Nie eksportuje, a hoduje zasadniczo tylko dla własnych potrzeb, a
    nadmiar odsprzedaje. Aby mógł odsprzedać jakikolwiek produkt (mleko,
    ser, mięso czy wełnę) musi prowadzić rejestry, kolczykować, zapewniać
    nadzór weterynaryjny.

    Mamy bardzo bliski kontakt i często się spotykamy. Jeździmy na wspólne
    wypoczynki. Jednym z tematów podczas wspólnych wyjazdów w gronie
    przyjaciół, zawsze są owce i kozy przez niego hodowane. Nie pamiętam
    szczegółów, bo przy wódce wiele się opowiada, a hodowla owiec i kóz w
    ogóle mnie nie kręci. Ale jak się spotkamy kolejny raz i jak nie zapomnę
    to podpytam o szczegóły.

    Z drugiej strony wystarczy tylko zapodać w Googlach proste zapytanie,
    aby znaleźć odpowiednie przepisy:

    https://www.pzhk.pl/wp-content/uploads/Ustawa_2007-0
    6-29_o_organizacji_hodowli_i_rozrodzie_zwierzat_gosp
    odarskich.pdf

    To jest tak jak z instalacjami elektrycznymi - mogą wykonywać osoby z
    odpowiednimi uprawnieniami, a rzeźbią wszyscy, nawet ci, którzy nie mają
    o tym pojęcia.

  • 55. Data: 2019-05-26 19:25:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 May 2019 19:00:01 +0200, Uzytkownik wrote:
    > musi prowadzić rejestry, kolczykować, zapewniać nadzór weterynaryjny.

    I to są te arcy-skomplikowane obowiązki, o których wspominałeś?

    Rejestr jest oczywistością, i sprowadza się do pojedynczej kartki A4 z
    listą zwierząt. Kolczykowanie (czyli etykieta na jednym uchu, tag RFID na
    drugim) wchodzi w grę wyłącznie przy faktycznej hodowli, bo tylko wtedy
    pojawiają się młode - czyli już poza tematem wątku, który był przecież o
    kosiarce.
    Nadzór weterynaryjny polega na formalnym zgłoszeniu "nadzorującego
    weterynarza", który w praktyce nic nie robi, poza badaniem (i
    szczepieniem) na brucelozę co cztery lata. Przy czym właściciele nie-
    hodowcy są z tego obowiązku zwolnieni. Przynajmniej w moim regionie EU to
    tak wygląda.

> [...]
    > aby znaleźć odpowiednie przepisy:
    >
    > https://www.pzhk.pl/wp-content/uploads/
    Ustawa_2007-06-29_o_organizacji_hodowli_i_rozrodzie_

    Ale ty pisałeś o jakichś niewyobrażalnych UNIJNYCH komplikacjach.
    Dlatego pytam - co takiego *Unia* nakazuje, co miałoby być przeszkodą dla
    Kowalskiego do trzymania czterech kosiarek w przydomowym sadzie?

    Mateusz

  • 56. Data: 2019-05-26 19:56:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Dlatego pytam - co takiego *Unia* nakazuje, co miałoby być przeszkodą dla
    > Kowalskiego do trzymania czterech kosiarek w przydomowym sadzie?

    Wybacz, nie dość, że piszesz od rzeczy to, kiedy ci wskazuje źródła to
    mi przypisujesz jakieś niestworzone i wymyślone przez siebie rzeczy.

    Wskaz mi, gdzie ja pisałem o "niewyobrażalnych komplikacjach". To jest
    twój, chory wymysł. Czy jest to bardzo skomplikowane czy też proste nie
    ma znaczenia, bo moja wypowiedź dotyczyła konieczności spełnieniu
    pewnych obowiązków dotyczących hodowania kontra hodowania bez spełniania
    jakichkolwiek  obowiązków, a nie ich skomplikowaniu.

    A obowiązki dotyczą każdego, kto chce hodować nawet choćby jedną owcę -
    musi je spełnić.

    Przy okazji chciałbym przypomnieć, że wątek który założyłem dotyczy
    kosiarki spalinowej z rozrusznikiem elektrycznym i zwracanie mi uwagi
    "czyli już poza tematem wątku, który był przecież o kosiarce" przez
    osobę, która pisze w tym wątku o owcach, czyli kompletnie już poza
    tematem jest co najmniej nie na miejscu.

  • 57. Data: 2019-05-26 20:31:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 May 2019 19:56:26 +0200, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > pewnych obowiązków dotyczących hodowania kontra hodowania bez spełniania
    > jakichkolwiek  obowiązków, a nie ich skomplikowaniu.

    Nie jakichkolwiek, tylko - zgodnie z twoją wypowiedzią - ściśle
    "unijnych". Straszysz przy tym karami (pewnie też unijnymi). Dla
    przypomnienia, napisałeś tak:

    "Kupno kozy czy owcy obecnie nie jest takie proste, ponieważ trzeba
    spełnić szereg wymogów junijnych, a za ich niedopełnienie grożą kary."

    A to jest najzwyklejsza nieprawda. Przy czym nie twierdzę, że nie
    istnieją jakieś ściśle lokalne rygory, ale mieszanie w to Unii jest po
    prostu nie na miejscu. No ale sam potem przyznałeś "nie wiem, tylko
    powtarzam", więc to w zasadzie wyjaśnia sprawę.

    > A obowiązki dotyczą każdego, kto chce hodować nawet choćby jedną owcę -
    > musi je spełnić.

    Wybacz, ale nie ma czegoś takiego jak "hodowanie jednej owcy". :)
    Poza tym znów piszesz nieprawdę, gdyż istnieją obowiązki dotyczące
    faktycznych hodowców, z których bywają zwolnieni malutcy posiadacze
    (przykładem profilaktyka dot. brucelozy) - ale znów zastrzegam, że te
    regulacje mogą różnić się regionalnie, bo nie mają związku z Unią.

    > Przy okazji chciałbym przypomnieć, że wątek który założyłem dotyczy
    > kosiarki spalinowej z rozrusznikiem elektrycznym

    To prawda, odnoga tego wątku nieco zboczyła z kursu, z tym że to nie ja
    wyskoczyłem z owcami - pierwszy zresztą zwróciłem uwagę, że to odpowiedź
    nieadekwatna do przedstawionych potrzeb. Staram się po prostu naprostować
    głupoty które mogą w tym zakresie się tutaj pojawić.

    Mateusz

  • 58. Data: 2019-05-26 21:02:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Poza tym znów piszesz nieprawdę, gdyż istnieją obowiązki dotyczące
    > faktycznych hodowców, z których bywają zwolnieni malutcy posiadacze

    Możesz wskazać zapis prawny, który definiuje "faktycznych hodowców" oraz
    "malutcych posiadaczy"?

    > (przykładem profilaktyka dot. brucelozy) - ale znów zastrzegam, że te
    > regulacje mogą różnić się regionalnie, bo nie mają związku z Unią.

    Junijne/niejunijne jakie to ma znaczenie? Ważne, że są.

    Może i bezpodstawnie użyłem określenia "junijne" - nie wiem, nie wnikam
    w to czy akurat te pochodzą czy też nie z Unii, ale jako, że będąc
    krajem unijnym, nasze zapisy prawne muszą być zgodna z unijnymi - zatem
    w jakimś sensie każde polskie prawo podlega unijnemu. Wiele z przepisów
    reguluje Bruksela, a pod tym względem urzędnicy z Brukseli są wyjątkowo
    skrupulatni. Stąd też moje określenie. Chybione czy niechybione? Jakie
    ma to znaczenie? Równie dobrze możemy się czepić Twojego "faktycznego
    hodowcy" i "malutkiego posiadacza", których prawo nie usankcjonowało i
    nie odróżnia hodowcy jednej owcy od hodowcy 100 owiec.

  • 59. Data: 2019-05-26 22:57:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 May 2019 21:02:49 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Możesz wskazać zapis prawny, który definiuje "faktycznych hodowców" oraz
    > "malutcych posiadaczy"?

    Przecież sam podałeś link...

    > Równie dobrze możemy się czepić Twojego "faktycznego
    > hodowcy" i "malutkiego posiadacza", których prawo nie usankcjonowało i
    > nie odróżnia hodowcy jednej owcy od hodowcy 100 owiec.

    Powtórzę jeszcze raz - nie ma technicznej możliwości aby "hodować jedną
    owcę". Po prostu nie da się, bo owca to nie polip. Ale skoro domagasz się
    prawnego zapisu tak oczywistej rzeczy, to uprzejmie wklejam poniżej
    wycinek z linku który wcześniej przytoczyłeś...

    "hodowca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna
    nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzącą hodowlę zwierząt i ich
    dokumentację hodowlaną;

    hodowla zwierząt - zespół zabiegów zmierzających do poprawienia założeń
    dziedzicznych (genotypu) zwierząt gospodarskich, w zakres których wchodzi
    ocena wartości użytkowej i hodowlanej zwierząt gospodarskich, selekcja i
    dobór osobników do kojarzenia prowadzony w warunkach prawidłowego chowu;"

    Mateusz

  • 60. Data: 2019-05-26 23:13:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Powtórzę jeszcze raz - nie ma technicznej możliwości aby "hodować
    > jedną owcę". Po prostu nie da się, bo owca to nie polip.

    A co jeśli ktoś zdobędzie grant na pracę badawczą pod tytułem
    "dzieworództwo wśród owiec"?

    --
    Jarek