  • 11. Data: 2009-03-30 10:08:45
    Temat: Re: Kostka betonowa - kilka pytań pratycznych
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Chciałbym w tym roku własnoręcznie

    Sluszne podejscie. Poszukaj w archiwum, jak juz ci radzono,
    a ja bym przy okazji poprosil o taka informacje:
    jak juz ulozysz kostke i zaczniesz ja wibrowac -
    to ile jeszcze mozna to ubic ? czy jest to wysokosc rzedu 1/2 cm czy wiecej
    ?

    Tez mam do polozenia 6 cm behaton w zmiemiance jako podloge
    i musze precyzyjnie wszyztko pomierzyc, zeby mi wyszlo rowniutko
    z fundamentami.

    > 3. O jakiej wadze zagęszczarka będzie najlepsza ? (w wypożyczalni są
    60kg, 90kg, 160kg, 200kg, 300kg)

    Ja sobie zrobilem sam, ok. 50 kg. Ale mysle ze powinienes wziac 90 albo
    nawet 160.

    >4. Czy grunt i tłuczeń należy zmoczyć przed zagęszczaniem? Jak bardzo?

    Grunt - jezeli juz - to niewiele, bo zrobisz bloto. Tlucznia nie ma sensu.

    pozdrawiam
    pluton

  • 12. Data: 2009-03-30 13:42:40
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Bardzo dużo zależy od rodzaju gruntu. Jeżeli grunt jest piaszczysty i woda
    nie podchodzi to faktycznie nie ma takiego zagrożenia i nie ma potrzeby za
    głęboko kopać.
    U mnie akurat jest grunt nieprzepuszczalny, gliniasty i w związku z tym co
    zima zamarza i się wypiętrza (lód ma objetość o ok. 10% większą od wody).
    Bez wykopu na 80cm i drenażu odwadniającego w tym przypadku nie ma co
    marzyć, żeby chodnik się trzymał jak należy.
    Co do tego, że obserwujesz, że w mieście robią chodniki i nie kopią głęboko
    wcale nie wynika, że robią dobrze. Po pierwsze wygrali przetarg, bo dali
    najtańszą ofertę więc muszą robić przede wszystkim tanio. Po drugie dają
    gwarancję na 2-3 lata a tyle wytrzyma każda partanina.
    Jacek

  • 13. Data: 2009-03-30 17:27:54
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <P...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Chciałbym w tym roku własnoręcznie położyć kostkę betonową na podjeździe
    > koło domu (ok 100m2). Myslałem na początku o ekipie, ale wysokie koszty
    > motywują mnie, aby zrobić to systemem gospodarczym - tzn. samemu z rodziną
    > :) Poza tym lubie się uczyć i coś zrobić koło domu...ok, ale do rzeczy.
    > Oczytałem się w parunastu poradnikach, dyskusjach na grupach

    Powiem z innej bajki

    Z ojcem zrobilismy, tak ze na normalnym piachu, wylalismy szlichte /chudy
    beton ok 3 cm/ od kraweznika do kraweznika.
    Wszystkie spady tak jak powinny byc prowadzone decha z wycieciami na
    krawezniki i wyprofilowana wg nakazow rzymskich. (spadem na zew), czasami
    polscy inzynierowi drog o tym zapominaja :-)
    Nastepnie, po zwiazaniu ukladalismy kosteke na beton, pozniej piaseczek w
    szczeliny.
    Masa pojazdu rozklada sie na plyte betonowa.
    Nosnosc nieznana ale samochody osob. i transity nie zapadly sie.

  • 14. Data: 2009-03-30 18:20:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kudlaty napisal:
    > Masa pojazdu rozklada sie na plyte betonowa.
    > Nosnosc nieznana ale samochody osob. i transity nie zapadly sie.

    A ten chudy beton z siatka, czy tylko taka wylewka niezbrojona?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-03-30 20:06:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo dali najtańszą ofertę więc muszą robić przede wszystkim tanio. Po
    > drugie dają gwarancję na 2-3 lata a tyle wytrzyma każda partanina.
    Wytrzymuja dłużej. A to co Ty proponujesz to jak najbardziej teorertycznie
    poprawne rozwiązanie ale w praktyce stosowane chyba dkla parkingów na
    ciężarówki. Podjazdy pod garaże z reguły robionę są w ten sposób że jest
    kilkucentymetrowa warstwa podsypki, suchy beton i kostka. I służą wiele lat.
    Ale można z armaty do wróbla strzelac przecież;))

    Kris

  • 16. Data: 2009-03-31 08:03:09
    Od: Piotr <P...@f...pl>

    pluton pisze:

> [...]
    > jak juz ulozysz kostke i zaczniesz ja wibrowac -
    > to ile jeszcze mozna to ubic ? czy jest to wysokosc rzedu 1/2 cm czy wiecej

    Tutaj znalazłem odpowiedź:
    http://www.zielonyogrodek.pl/ogrody/nawierzchnie_osw
    ietlenie/artykuly/112-ukladanie-kostki-krok-po-kroku
    .html

    "...Trzeba też pamiętać, że podkład po zagęszczeniu obniży się o 1-2 cm..."

    Piotr

  • 17. Data: 2009-03-31 18:04:40
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    > A ten chudy beton z siatka, czy tylko taka wylewka niezbrojona?
    > --

    niezbrojona, piasek zageszczony sniegiem i deszczem po 1 roku.

  • 18. Data: 2009-04-13 19:42:41
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

> [...]

    .html

    "...Trzeba też pamiętać, że podkład po zagęszczeniu obniży się o 1-2 cm..."

    Sasiedzi beda ukladac taras przed domem. 25 cm korytko, obrzeza, piach 10
    cm zagescic, kolejne
    10 cm zagescic, kolejne 5 cm, kostka, zegescic.
    Operacja przewidziana na 1,2 i 3 maja. Dam znac, na ile sie zapadlo.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 19. Data: 2009-04-13 19:48:13
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sasiedzi beda ukladac taras przed domem.
    > Operacja przewidziana na 1,2 i 3 maja.

    Jak tylko układać - to nie ma problemu.
    Jak puszczać zagęszczarkę 1-go, a zwłaszcza 3-go
    - to już obciach.

    Pzdr

    JKK