  • 1. Data: 2010-02-24 23:17:28
    Temat: Koszt wykończenia ze stanu surowego zamknietego
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Proszę, podpowiedzcie ile potrzeba pieniędzy na wykończenie domu o pow 166 m
    kw (razem z garażem), ze stanu surowego zamknietego do takiego żeby można
    było mieszkać, umeblować itd.

    W domu są gołe ściany nie ma żadnej instalacji, nie ma, ogrzewania też nie
    ma. Dom jest z zewnatrz ocieplony i siatka wtopiona w kleju.

    Jest studnia wykopana pod domem i jest tylko wyprowadzenie, wiem że trzeba
    tu pompe hydrofor i stacje uzdatniania wody.

    Powiedzcie z jakimi kosztami musze się liczyć na ile się przygotować żeby
    dom skończyć, i co wogóle trzeba zrobić i w jakiej kolejności bo nie mam
    zielonego pojęcia.
    Jak to skalkulować, bo nie wiem ile wziaść kredytu.

    Dużo rzeczy zrobie sam, bo już robiłem nie raz:
    instalacje, regispy płytki, podłogi ściany itd.

    Do czego napewno musze brać fachowca?

    Podpowiedzcie
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-02-24 23:31:09
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > zielonego pojęcia.
    > Jak to skalkulować, bo nie wiem ile wziaść kredytu.

    NA moje oko minimum 100 000 ale raczej przedział 100 000-200 000 pln
    Zależy jeszce od standartu :).
    ALe tak tynki to jakieś pewnie 12-17k PLN, kotłownia to jakieś 20k PLN,
    ogrzewanie+CWU 15k PLN
    instalcja elektryczna to jakieś minium 5k PLN, stacja uzdatania wody to 7k
    PLN, Glazura jaieś 10k PLN
    no i jeszcze wiele rzeczy :)

    > Dużo rzeczy zrobie sam, bo już robiłem nie raz:
    > instalacje, regispy płytki, podłogi ściany itd.
    >
    > Do czego napewno musze brać fachowca?

    Hmm jak sam wiele robiłeś to sam sobie odpowiedz :
    No na pewno do tynków bo chyba nie masz agregatu? :), a ręcznie samemu to
    pewnie z miesiąc zejdzie.
    NIe wiem jak twoja wiedza hydrauliczna :)

    Posadzki tam masz? Czy tylko chudziak?
    Jeżeli chudziak i isnalacje CO i CWU chesz w podzłodze to warto wziąć kogoś
    kto ma wprawę, co by później nie zrywać podłogi :).
    Choć w sumie jak chcesz coś zrobić dobrze to rób sam.
    Bo co ci później po fachowcu jak trza będzie kuć pół podłogi, zawinie się i
    albo powie, że to twoja wina :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-02-25 06:45:56
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 25 Lut, 00:17, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dużo rzeczy zrobie sam, bo już robiłem nie raz:
    > instalacje, regispy płytki, podłogi ściany itd.

    Mnie wyniosło to 220-230 tys. z kuchnią, ociepleniem budynku z
    tynkowaniem i opaską z tarasem wokół domu.
    Mozna taniej ale poniżej 150 tys to raczej nie zejdziesz. Mnie sporo
    kosztowała instalacja hydrauliczna (CO+CWU).
    Prawie wszystko robione przez fachowców bo zależało mi na czasie -
    wprowadziłem sie rok od wzięcia kredytu na wykończenie. Jeżeli
    planujesz sam robić większość rzeczy to w rok na pewno nie dasz rady.
    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-02-25 07:09:09
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > instalcja elektryczna to jakieś minium 5k PLN, stacja uzdatania wody to 7k
    Jeśli instalacje całą sam położe tylko fachowiec mi podłączy i odbierze to
    ile wyjdzie?

    > PLN, Glazura jaieś 10k PLN
    To cena płytak czy płytek z robocizną.

    > Hmm jak sam wiele robiłeś to sam sobie odpowiedz :
    > No na pewno do tynków bo chyba nie masz agregatu? :), a ręcznie samemu to
    > pewnie z miesiąc zejdzie.

    A ja myślałem o regipsach. No właśnie co lepiej tynk z agregatu czy regipsu,
    co kłaś na sciany i jak?

    > NIe wiem jak twoja wiedza hydrauliczna :)
    Tu akurat nie ma problemu bo w rodzinie mam kogoś kto sie tym zajmuje

    > Posadzki tam masz? Czy tylko chudziak?

    Wiem że coś sprzedawca mówił że musze podnieść to o 17 cm jeszcze - wiec
    wnioskuje że posadzki nie ma.

    > Jeżeli chudziak i isnalacje CO i CWU chesz w podzłodze to warto wziąć
    > kogoś kto ma wprawę, co by później nie zrywać podłogi :).
    Aha, a z czym te błędy sie wiąrzą?

    Dzieki za wszystkkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-02-25 07:11:39
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam

    >Mnie wyniosło to 220-230 tys. z kuchnią, ociepleniem budynku z
    >tynkowaniem i opaską z tarasem wokół domu.
    Ja mam już ocieplony, wiec troche odejdzie - ile 20 - 30 tyś czy mniej?

    >Mozna taniej ale poniżej 150 tys to raczej nie zejdziesz. Mnie sporo
    >kosztowała instalacja hydrauliczna (CO+CWU).
    A czemu sporo i ile jeśli można wiedzieć, jakaś wyszukana jest czy nie?

    >Prawie wszystko robione przez fachowców bo zależało mi na czasie -
    wprowadziłem sie rok od wzięcia kredytu na wykończenie. Jeżeli
    planujesz sam robić większość rzeczy to w rok na pewno nie dasz rady.

    Nie planuje tego zrobić szybko, planuje zrobić cześć żebym mógł mieszkać, a
    reszte wykańczać powoli.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2010-02-25 07:21:49
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Proszę, podpowiedzcie ile potrzeba pieniędzy na wykończenie domu o pow 166
    > m kw (razem z garażem), ze stanu surowego zamknietego do takiego żeby
    > można było mieszkać, umeblować itd.

    trudne pytanie, bo jednemu wyatarcza panele za 20zl/m2 i plytki za 40zl/m2 a
    inny musi miec parkiet i wloskie marmury.
    Generalnie wykonczenie powierzchni mozna szacowac - policz ile m2 masz
    podlog, poddasza, scian i potem sie zastanow co potrzebujesz na kazdy z tych
    metrow. A wiec
    - podlogi - wylewki, klej do kafelek, kafle, panele, parkiet
    - sciany - tynki, gladz
    - poddasze - welna, plyty gk
    Do tego dodaj 20% i masz.
    Instalacje - wod/kan to pare tys, gorzej z CO, moze byc 20 a moze 30tys.
    Prad tez pare tys.
    Jak juz to wszystko bedzie, to zostaja drzwi wewnetrzne (1tys/szt),
    parapety, schody wewnetrzne(min 7tys), bialy montaz i juz mozna mieszkac.

    Podsumowujac - w moim przypadku wykoczenie domku 110m2 w standardzie raczej
    mocno przecietnym (panele, kafle po 60zl/m2) wyszlo w okolicach 130tys i ta
    kwote traktuje raczej jako minimum. Wiele prac jeszcze ciagle przede mna :)
    Ty masz jednak wieksza powierzchnie, wiec mysle ze te 200tys wpakujesz bez
    problemu.

    > Do czego napewno musze brać fachowca?

    w sume nie musisz brac fachowca, ale bedziesz potrzebowal kogos z
    uprawnieniami do zatwierdzenia instalacji elektrycznej, nie wiem jak z
    gazem.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-02-25 07:36:15
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    >
    > Dużo rzeczy zrobie sam, bo już robiłem nie raz:
    > instalacje, regispy płytki, podłogi ściany itd.

    Wykonczeniowka pochalania kazda kase jaka masz. Bez wzgledu czy masz
    roczne dochody 200 kpln czy tylko 20 kpln.
    Zaleznosc jest bardzo prosta, kto ma wieksza kase chce miec lepszy
    komfort, a kto ma mniejsza to minimum socjalne.
    Zalezy do jakiej grupy sie nadajesz lub do jakiej aspirujesz.
    Przyklad:
    Podloga okolo 30 m2 zwykly salon - wykladzina
    - minimum socjalne /moj status/ - wykladzina remontowa za 6 PLN/m2 -
    koszt 180PLN
    - dla bogatych - wykladzina z czegos tam extra - 200 PLN/m2 - koszt
    6000 PLN
    Roznica kolosalna i to tylko na podlodze 30m2. To samo ze scianami,
    sufitami, meblami, etc.

  • 8. Data: 2010-02-25 08:02:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli instalacje całą sam położe tylko fachowiec mi podłączy i odbierze to
    > ile wyjdzie?

    > To cena płytak czy płytek z robocizną.

    Instalcja elektryczna wyjdzie cie taniej jak 5tys jak bedziesz sam robił. A
    to jedna z prostszych instalcji.
    Glazura to zalezy jaka kupisz. Robocizna od 10-70zł za mkw. Nie wiem ile u
    Ciebie

    > A ja myślałem o regipsach. No właśnie co lepiej tynk z agregatu czy
    > regipsu, co kłaś na sciany i jak?

    Z ageregatu cena materiału + robocizna to ok 20zł za mkw

    > Wiem że coś sprzedawca mówił że musze podnieść to o 17 cm jeszcze - wiec
    > wnioskuje że posadzki nie ma.

    Czyli 10cm styro + posadzka.

    Nie wiem czy poddasze jest czy nie i czy uzytkowe czy nieużytkowe.
    100tys to takie na prawde mini minimum abyś zamieszkał. I pod warunkiem że
    wiekszość prac zrobisz samemu(ale to jedyny sposób aby miec zrobione dobrze.
    100tys to pewnie sprzedajacy wydał do twej pory na robocizne i materiały. A
    wykończeniówka wychodzi drożej

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-02-25 08:28:37
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    do takiego żeby można
> [...]
    >
    > Jest studnia wykopana pod domem i jest tylko wyprowadzenie, wiem że trzeba
    > tu pompe hydrofor i stacje uzdatniania wody.

    tynki - 25tys
    ogrzewanie + sanitarka 25-30tys
    prąd - 13tys
    posadzki 7tys
    wełna ocieplanie max 5tys
    instalacja płyt KG + wykonczenia 10tys
    malowanie 6tys
    pewnie coś jeszcze wypadnie, zapas dałbym 10tys

    ja nastawiam się na 100tys + 50tys meble, kuchnia i łazienka

    tyle kosztowały w zeszłym roku szwagra, teraz troszkę taniej powinno być

    mam obecnie tez surowy zamknięty, i jestem na etapie prądu i ogrzewania,
    wełna już jest.

  • 10. Data: 2010-02-25 08:36:36
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 25 Lut, 08:11, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam

    > Ja mam ju ocieplony, wiec troche odejdzie - ile 20 - 30 ty czy mniej?

    Mnie całe ocieplenie z materiałem i podbitka drewniana oraz parapetami
    wyniosło ok 26 tys z czego 13-14 to robocizna.

    > A czemu sporo i ile je li mo na wiedzie , jaka wyszukana jest czy nie?

    Nie wiem czy wyszukana. Duży bojler przygotowany pod solary,
    podłogówka wymieszana z grzejnikami wiec doszedł koszt skrzynki.
    Całośc wyceniałem (na podstawie tego co powiedziałmi hydraulik) na ok
    20 tys z kotłem na ekogroszek a wyszło chyba grubo ponad 30 tys.
    Robocizna ok 4 ts.

    > wprowadzi em sie rok od wzi cia kredytu na wyko czenie. Je eli
    > planujesz sam robi wi kszo rzeczy to w rok na pewno nie dasz rady.
    >
    > Nie planuje tego zrobi szybko, planuje zrobi cze ebym m g mieszka , a
    > reszte wyka cza powoli.

    No właśnie. Nie wprowadzisz się jeżeli nie będziesz mial instalacji,
    tynków, poszadzek, podług płytkowych, łazienki, umeblowanej kuchni,
    zrobionych schodów (chyba ze nie masz dzieci) itd itd. Poza tym biorąc
    kredyt masz okreslony czas na oddanie domu do uzytku wiec nie można
    ciągnąc niektórych rzeczy w nieskończoność.
    Ja zrobilem wszystko oprócz mebli, listew przypodłogowych i progowych.
    Jedyne co musiałem umeblować to kuchnia, bez tego cieżko żyć i ciezko
    wykańczać czy remontowac kuchnie jak się juz mieszka. To samo dotyczy
    łazienki.
    Oczywiście mam jeszcze do wykończenia pare rzeczy jak płytki w garażu
    czy kotłowni (sa na razie tylko na podlodze).
    No i o czywiści cały teren wokól domu muszę doprowadzić do porządku.
    Pzdr
    QbaB