  • 1. Data: 2010-02-25 07:55:12
    Temat: formy własnościnieruchomości w Polsce?
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,
    Jestem informatykiem który właśnie ma stworzyć witrynę internetową poświęconą
    nieruchomosciom. Potrzebuję wiedzieć jakie są formy własności nieruchomości w
    Polsce. Z tego co wiem:
    - spółdzielcza własnościowa - księga wieczysta
    - spółdzielcza własnościowa
    - spółdzielcza lokatorska
    - komunalna
    - hipoteczna
    Jakie jeszcze?
    Byłbym wdzięczny za info.

  • 2. Data: 2010-02-25 08:03:40
    Temat: Re: formy własnościnieruchomości w Polsce?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieruchomości w
    > Polsce. Z tego co wiem:
    > - spółdzielcza własnościowa - księga wieczysta

    To są nazwy potoczne i trochę pomieszane. Po kolei:
    -spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego (z urządzoną księgą
    wieczystą lub nie)
    -spółdzielcze własnosciowe prawo do lokalu niemieszkalnego (użytkowego), (z
    urządzoną księgą wieczystą lub nie)
    -spółdzielcze własnościowe prawo do domu jednorodzinnego (z urządzoną księgą
    wieczystą lub nie)
    -spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego
    -nieruchomość lokalowa (potocznie zwane hipotecznym)
    -prawo własności nieruchomości (domy, działki)
    -prawo użytkowania wieczystego gruntu i prawo własności budynku stanowiacego
    odrębny od gruntu przedmiot własności
    -lokale komunalne
    -lokale w TBS
    -lokale socjalne