  • 11. Data: 2017-09-21 21:08:05
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 11:17:42 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Dlaczego uwazasz ze im sie nie nalezy?

    Nie upraszczaj, nie napisałem że się nie należy, ale ze cena budzi
    moje wątpliwości co do jej zasadności.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-09-21 21:10:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 20:22:32 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > dziwne, że jeszcze go nie znasz. Nie ma żadnego "dyktatu" cen,
    > rynek
    > bardzo szybko to weryfikuje.

    Ludzie w swokej głupocie akceptuja różne rzeczy, żaden to argument.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-09-21 21:11:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 11:33:41 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > A ja mogę powiedzieć, że to przegięcie że byle szc
    > zyl informatyczny
    > dostaje na dzień dobry "piątaka" na rękę, gdzie w innyc
    > h branżach
    > inżynierskich do tego piątaka się trochę czasu dochodzi

    Też tak uważam, dlatego u mnie żaden taki szczyl nigdy tyle nie
    zrobi.

    > . Ale taka
    > dyskusja raczej nie ma sensu :]

    Myślę, że ma. Pierwsze prawo lonsumenta: nie konsumować.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-09-21 21:31:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 21:10:32 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Ludzie w swokej głupocie akceptuja różne rzeczy, żaden to argument.

    Z drugiej strony, jak ktoś jest zawalony robotą na rok naprzód,
    to głupotą z jego strony byłoby nie brać tych stawek, tylko niższe :>

    L.

  • 15. Data: 2017-09-21 21:44:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 21:08 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Nie upraszczaj, nie napisałem że się nie należy, ale ze cena budzi moje
    > wątpliwości co do jej zasadności.

    Ponieważ? - zrobiłeś 100 takich samych dachów, że masz takie watpliwości?
    Czy też uważasz, "że ja jestem informatykiem" i zarabiam XXX a tu byle
    robol chce 3 x XXX?

    TG

  • 16. Data: 2017-09-21 21:57:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spytaj emeryta co ma 1200 na reke czy akceptuje to ze co prawda z utrudnieniami
    zarabiasz 30 tysiecy. Osobiscie Ci nie wierze w te 30 tysiecy. Zarabiasz duzo duzo
    mniej. Z drugiej strony kazdy z nich zarobi dyche. Odliczyc trzeba od tego podatek,
    jakies koszty typu wiertarka i mlotek. Praca jest sezonowa. Kazdy z ekipy zarobi z
    szesc tysiecy co po rozbiciu na miesiace nie pracujace da 4 tysiace miesiecznie.
    Wychodzi ze strasznie malo zarabiaja.

  • 17. Data: 2017-09-21 22:39:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 18:44, Marek pisze:
    > Miałem już o tym pisać wcześniej, przy okazji kosztorysu parteru ale
    > teraz zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt robocizny
    > 32tys. na 3 ludzi (kuj-pom). Czas wykonania 2-3tyg. No żesz kur...
    > Robię w IT i na prawdę trzeba mocno się nagimnastykowac by miesięcznie
    > zarobić 30 tys a oni to nawet w miesiąc nie zarabiają... Czy to nie
    > jest przegięcie?? Rozumiem, gdyby to była praca sezonowa, raz czy dwa
    > razy w roku taka fucha ale oni robią non stop, terminy zajęte na rok
    > do przodu.  Jak można brać 32tys za dwa tygodnie pracy??

    Oczywiście, przegięcie, zdecydowanie taniej będzie zrobić samemu.

    Co do IT to faktycznie zbyt dużo płacą za pracę tych, których bez
    najmniejszego problemu można zastąpić.

  • 18. Data: 2017-09-21 22:43:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 19:54, Marek pisze:

    > A to dlaczego? Ja staram się zawsze robić wszystko jak najtaniej, ba
    > bardzo często pracuję za DARMO bo mnie stać. To że komus nie chce się
    > pracować za  darmo ma usprawiedliwiać to, że ceny ma dyktować z
    > kapelusza?

    To, że Ty emanujesz ekstrawagancją nie oznacza, że ktoś inny także MUSI.

  • 19. Data: 2017-09-21 22:48:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 21:44:20 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Ponieważ? - zrobiłeś 100 takich samych dachów, ż
    > e masz takie watpliwości?
    > Czy też uważasz, "że ja jestem informatykiem" i zarabiam
    > XXX a tu byle
    > robol chce 3 x XXX?

    Powód już napisałem, natomiast Twoja reakcja oraz argumenty tylko
    utrzymują mnie w przekonaniu, że przedstawione koszty.nie mają
    uzasadnienia a jedynie są spekulacją opartą głównie na zasadzie ile
    da się wycisnąć.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2017-09-21 22:55:56
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 22:48:48 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > utrzymują mnie w przekonaniu, że przedstawione koszty.nie mają
    > uzasadnienia a jedynie są spekulacją opartą głównie na zasadzie ile

    Seka, seka. Jedna chwila.

    1. Jak uważasz ze drogo to znajdz taniej. Albo lepiej, weź urlop i razem z kumplami z
    IT zróbcie. W IT to łebskie ludki siedzą zrobicie dobrze po 10kpln na łeb wyjdzie. Na
    słońce wyjdziecie, witaminy D wam przybędzie.
    2. 2-3 tygdonie roboty za 10kpln? No nieźle. Ale wiesz ze te ludki czasem z drugiego
    końca polski przyjadą. Zakwaterowanie im dajesz? Jak nie, to gdzies mieszkac muszą.
    3. W sumie taka stawka to calkiem standardowa jest. Zazwyczaj polowa pracy to cena
    materiałów a połowa to robocizna. Mysle ze tak wychodzi.

    Chyba to jest znak ze sie od rzeczywistości odspajasz. Tak jak politycy. Pomału sie
    chyba możemy zacząc rozumieć :)