  • 91. Data: 2017-09-28 00:25:40
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 25 Sep 2017 03:23:32 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > 10k brutto. Z tego oddajesz 23% vat, zostaje 8,13k pln.

    8%. O ile w ogóle będzie VATowcem, bo mało kto jest z takich ekip.

    > Zus 1200, zostaje
    > 6,9k pln. Dochodowy 19% - zostaje 5,5k pln.

    8,5% na ryczałcie. Znajdź mi kogoś wśród mniejszych firm w budowlance na
    skali.

    > Ksiegowa 500 - zostaje 5000 pln.

    500 dla kilku faktur, jasne.

    10k brutto - 8% VAT = 9260
    minus ZUS = 8060
    minus PIT = 7430
    minus księgowa = 7300

    Drobna różnica. Bez VAT jeszcze więcej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 92. Data: 2017-09-28 06:17:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 00:28:51 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > 8,5% na ryczałcie. Znajdź mi kogoś wśród mniejszych firm w budowlance na
    > skali.

    a zdaje sie usługi budowlane nie mogę być na ryczalcie

    b.

  • 93. Data: 2017-09-28 08:03:24
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 25-09-2017 o 12:35, Adam Sz. pisze:

    > Są wysokie.

    > 500 pln brutto na księgową to drogo? No może jak masz dwie faktury to
    > rzeczywiście choć średnia cena księgowości nawet niewielkiej firmy to
    > 1000-1500 pln w biurze rachunkowym :-) Pełna księgowość 3k w górę.
    Zapraszam do mnie do 50 dokumentów zrobię za 400zł. :-D

  • 94. Data: 2017-09-28 08:35:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 12:35:43 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd
    napisał:

    > do emerytury jeszcze daleko, za to jestem na tyle młody że mogę
    > zaryzykować próbę pracy (i życia) w innej lokalizacji (tam, gdzie
    > początkowe obciążenia działalności są kilkadziesiąt procent niższe,
    > podatek płacisz od zapłaconych faktur itp.)
    > Etat w Polsce jest na trzecim miejscu mojej listy ewentualnych
    > możliwości pracy :)

    I ok
    Mam tylko nadzieję ze nie będzie tak że "podatek od zapłaconych faktur" płacić przez
    lata będziesz "tam, gdzie początkowe obciążenia działalności są kilkadziesiąt procent
    niższe" ale za lat kilkanaście/kilkadziesiąt zjedziesz do kraju i zechcesz korzystać
    z naszych świadczeń socjalnych, naszej służby zdrowia i naszego ZUS.
    Bo kilku takich znam co to albo lata "na emigracji" albo całe życie w Polsce "na
    czarno"(bo na złodziei z ZUS płacić nie będą a teraz jak pięćdziesiątka na karku
    strzeliła, młodsi i sprawniejsi na rynku pracy ich miejsce zajęli to nagle
    przypomnieli sobie że w Polsce jest darmowa służba zdrowia, że ZUS, MOPS istnieje, i
    inne zasiłki można brać. I jeszcze najwięcej narzekają brać chcą dużą a włożyć nie
    włożyli nic praktycznie

  • 95. Data: 2017-09-28 11:49:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-09-25 o 12:35, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > rzeczywiście choć średnia cena księgowości nawet niewielkiej firmy to
    > 1000-1500 pln w biurze rachunkowym :-) Pełna księgowość 3k w górę.

    No cóż... Żona ma działalność + 1 pracownik. Gdzieś do 50 dokumentów
    miesięcznie. Dotychczasowy koszt BR poniżej 200 zł brutto. Właśnie
    zmienia na nowe biuro (w praktyce jedna konkretna księgowa), będzie 130
    netto. W tym są również zestawienia roczne itp. Oczywiście BR bierze
    pełną odpowiedzialność, załatwia wszystkie sprawy z US, ZUS itd. Żona
    jedynie przekazuje papiery do rozliczenia i do wszystko.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 96. Data: 2017-09-28 22:33:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 27 Sep 2017 21:17:56 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > a zdaje sie usługi budowlane nie mogę być na ryczalcie

    A dlaczego? Poszukałem i jest jeszcze nawet 5.5%:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/137086,Roboty-budo
    wlane-na-ryczalcie-ewidencjonowanym,1,69,1.html

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 97. Data: 2017-09-29 01:41:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.09.2017 o 23:25, Borys Pogoreło pisze:

    > 8%. O ile w ogóle będzie VATowcem, bo mało kto jest z takich ekip.

    Nie, nie. 8% to ty zapłacisz jemu. On zapłaci 23%, a o różnicę będzie
    sie prosił w US.
    Tak samo jak z odwrotnym Obciążeniem - klient nie płaci mi VAT ale ja
    już płacę, dzięki czemu np. dostarczając komputery na kwotę 50.000 netto
    i zarabiając na tym 10.000zł, od klienta otrzymuję 60.000zł, a wydaję
    61.500zł(50.000+23% vat). Dzięki temu na koniec okresu rozliczeniowego
    automatycznie wszczynana jest kontrola, a ja czekam jeszcze dłużej :)
    Piękne :)

    > 8,5% na ryczałcie. Znajdź mi kogoś wśród mniejszych firm w budowlance na
    > skali.

    chyba większość którzy dostarczają materiały (bo ryczałt jest od
    przychodu a nie dochodu) oraz wykonujący więcej niż jeden typ
    działalności - czyli wszyscy których znam..

    > 500 dla kilku faktur, jasne.

    u mnie to było 300 netto
    Może twoja księgowa liczy tylko faktury sprzedażowe, ale to raczej
    wyjątek, a kosztowe też musisz zbierać...

    Łukasz

  • 98. Data: 2017-09-29 01:44:06
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.09.2017 o 07:35, Kris pisze:

> [...]
    inne zasiłki można brać. I jeszcze najwięcej narzekają brać chcą dużą a włożyć nie

    jeśli się przeprowadzę to wracać nie mam zamiaru, służba zdrowia też tu
    wygląda na razie dość sensownie. Ale na razie ciężko coś powiedzieć -
    sprawdzam gdzie lepiej, dałem sobie na to kilka miesięcy.

    Łukasz

  • 99. Data: 2017-09-29 08:42:24
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 28-09-2017 o 11:49, Kżyho pisze:

> [...]
    > pełną odpowiedzialność, załatwia wszystkie sprawy z US, ZUS itd. Żona
    > jedynie przekazuje papiery do rozliczenia i do wszystko.

    Księgowa się sfrajerowała, chyba że nie ma wyjścia lub po znajomości.

  • 100. Data: 2017-09-29 08:44:35

    W dniu 29-09-2017 o 01:41, ddddddddddddd pisze:

    > Nie, nie. 8% to ty zapłacisz jemu. On zapłaci 23%, a o różnicę będzie
    > sie prosił w US.
    > Tak samo jak z odwrotnym Obciążeniem - klient nie płaci mi VAT ale ja
    > już płacę,
    Nie Ty, twoi klienci. Ty sobie go rozliczasz.
    Firma w Polsce nie płaci podatku VAT.
    Jest "Płatnikiem" podatku w sensie przekazywania go do US.