  • 101. Data: 2017-09-29 11:11:53
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 29 Sep 2017 08:42:24 +0200, k...@w...pl wrote:

    > Księgowa się sfrajerowała, chyba że nie ma wyjścia lub po znajomości.

    Też mi to dziwnie brzmi. 200 zł brutto za pełną księgowość... To z czego
    ta księgowa żyje? Chyba że jako hobby to robi.

    Ja dla małej (<10 os.) sp. z o.o. w PL płacę 700 PLN brutto. W tym pełna
    księgowość, kadry, zestawienia co miesiąc, sporządzenie corocznych
    sprawozdań i uchwał. Cena wydaje mi się bardzo bardzo uczciwa, a płacąc
    mniej wręcz miałbym wyrzuty sumienia.

    Mateusz

  • 102. Data: 2017-09-29 11:35:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.09.2017 o 07:44, k...@w...pl pisze:

    > Nie Ty, twoi klienci. Ty sobie go rozliczasz.
    > Firma w Polsce nie płaci podatku VAT.
    > Jest "Płatnikiem" podatku w sensie przekazywania go do US.

    Wiem jaka jest teoria. Wiem też jaka jest praktyka, przykład podałem.
    Jeśli w podanym przykładzie klient płaci mi 60.000zł, a ja płacę
    61.500zł, to znaczy że podatek obciąża mnie, bo to ja ze swojej kieszeni
    muszę dołożyć te 1500zł (dołożyć muszę więcej, bo te 10.000 było na
    utrzymanie firmy, tak naprawdę dokładam 11.500zł z własnej kieszeni).
    Tak, dostanę zwrot. Przy rozliczaniu kwartalnym już po około pół roku.
    Tak, działałem głównie jako podwykonawca (ale Ci ze stawką 8% nie mają
    dużo lepiej)
    Tak, był to jeden z czynników do zaprzestania działalności (ale nie
    najważniejszy)
    Taka dobra zmiana...
    Nie, nie jestem za to cięty na PiS, mimo że mi się pogorszyło za ich
    rządów (i pewnie wielu innym), to cieszę się że robi cokolwiek, bo albo
    się coś ruszy albo wszystko pie**lnie :) Mi to pomogło dokonać wyboru -
    wiem że w perspektywie najbliższego czasu (kilka lat) nie mam zamiaru
    prowadzić działalności w Polsce.

    Łukasz

  • 103. Data: 2017-09-29 11:40:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 września 2017 11:11:54 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > księgowość, kadry, zestawienia co miesiąc, sporządzenie corocznych
    > sprawozdań i uchwał. Cena wydaje mi się bardzo bardzo uczciwa, a płacąc

    A widzisz różnice między obsługą sp zoo + kilku pracowników a obsługą prostej DG+
    jeden pracownik(do 50dokumentów miesięcznie)?

  • 104. Data: 2017-09-29 12:28:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 29 Sep 2017 02:40:38 -0700, Kris wrote:

    > A widzisz różnice między obsługą sp zoo + kilku pracowników a obsługą
    > prostej DG+ jeden pracownik(do 50dokumentów miesięcznie)?

    Różnica oczywiście jest - podaję przykład sp. z o.o. bo akurat tylko ten
    jest mi faktycznie znany. Niemniej te 50 dokumentów trzeba powprowadzać,
    rozksięgować, wypełnić druki dla US i ZUS, wyliczyć płacę dla tego
    jednego pracownika... Do tego dochodzą sporadyczne porady "jak zrobić xyz
    aby było dobrze".

    Z tych 200 PLN księgowa musi opłacić swoje własne ZUSy, PITy itd., a
    idealnie byłoby móc coś odłożyć na poczet rozwoju firmy. Na końcu zostaje
    niewiele, więc takich 200-złotowych klientów trzeba mieć sporo, i klikać
    szybko. :)

    No ale tym lepiej dla przedmówcy (ściślej jego żony) że tak optymalną
    ofertę księgową udało się znaleźć.

    Mateusz

  • 105. Data: 2017-09-29 12:44:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 września 2017 12:28:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > szybko. :)
    >
    > No ale tym lepiej dla przedmówcy (ściślej jego żony) że tak optymalną

    Wpisz Sobie w gogle "księgowość online" czy cos w tym stylu.
    Są tam oferty i za mniej jak 100zł
    Aczkolwiek pewnie diabeł tkwi w szczegółach

  • 106. Data: 2017-09-29 12:46:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-29 o 12:44, Kris pisze:

    > Wpisz Sobie w gogle "księgowość online" czy cos w tym stylu.
    > Są tam oferty i za mniej jak 100zł
    > Aczkolwiek pewnie diabeł tkwi w szczegółach

    Księgowość online zwykle polega na ty, że to Ty wklepujesz faktury i co
    najwyżej możesz liczyć na pomoc telefoniczną konsultanta.
    Więc to kompletnie inne usługi.

    --
    Pete

  • 107. Data: 2017-10-01 23:17:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 00:41:18 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

    > Nie, nie. 8% to ty zapłacisz jemu. On zapłaci 23%, a o różnicę będzie
    > sie prosił w US.

    To prawda, ale nie rozmawiamy o części kosztowej, tylko przychodowej. A tam
    mamy 8%.

    > chyba większość którzy dostarczają materiały (bo ryczałt jest od
    > przychodu a nie dochodu) oraz wykonujący więcej niż jeden typ
    > działalności - czyli wszyscy których znam..

    A ja mam zupełnie inne doświadczenia. Wszyscy są na ryczałcie, bo to dla
    nich korzystniej, nie dla klienta. Klient niech sobie sam materiały kupuje
    albo dokłada 10% za pośrednictwo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 108. Data: 2017-10-02 00:01:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 września 2017 11:40:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A widzisz różnice między obsługą sp zoo + kilku pracowników a obsługą prostej DG+
    jeden pracownik(do 50dokumentów miesięcznie)?

    Nie jeden, a dwóch (w końcu miało ten dach robić trzech gości, nie?).
    Nie ma różnicy, czy DG, czy pełna księgowość - w jednym i drugim chodzi
    głównie o wklepanie faktur do programu. Obliczenie dochodowego, vatu,
    zusów, wypłat. Od nowego roku dojdzie nawet dla małych DG - generowanie
    i wysyłanie jednostronnego pliku kontrolnego do US. Czyli np. u mnie
    prawdopodobnie zamiast jednego dokumentu w postaci zestawienia zbiorczego
    sprzedaży, będzie trzeba ręcznie wklepać każdą wystawioną fakturę. I tak
    z 30 dokumentów zrobi się 1030 :-) Dobra zmiana :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2017-10-02 10:58:47
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 08:42, k...@w...pl pisze:
    > Księgowa się sfrajerowała, chyba że nie ma wyjścia lub po znajomości.

    To nie jest żadna nadzwyczajna stawka.
    Jak już pisałem - obecne BR - bodajże 150 netto (184,50 brutto).
    Inna księgowa, która miała być, ale ostatecznie żona zrezygnowała - 130
    netto (159,90 brutto).
    Teraz inna księgowa, która ostatecznie zostanie - również 130 netto
    (159,90 brutto).
    Nie są to w żadne sposób kwoty wyproszone, negocjowane czy cokolwiek.
    Pierwsze stawki, jakie usłyszeliśmy od księgowych po dogadaniu, jak
    wygląda działalność i co trzeba będzie ogarniać.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 110. Data: 2017-10-02 10:59:43
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 10:58, Kżyho pisze:

> [...]
    > Pierwsze stawki, jakie usłyszeliśmy od księgowych po dogadaniu, jak
    > wygląda działalność i co trzeba będzie ogarniać.

    Dodam, że moja siostra korzysta również z usług tego pierwszego w
    zestawieniu BR i ma dokładnie taką samą stawkę.

    Pzdr
    --
    /__/_* /